ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا
ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

اخ قربونت اون رون پرگو.........شتت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  

 باور کنید که در شهر ما مرغ های یخ زده را درافتاب می گذاشتند تا اب شوند بعد به جای مرغ  

 

گرم انهم به قیمت هرکیلو 6600 تومان می فروختند؟ومیفروشند 

 

حالا من بگم کدوم شهر چه دردی دوا میشه هیچی اتفاق خاصی نمی افته؟

 بزار یه خورده نگاه کنم بعد تو خونه با اب وتاب تعریف کنم  

مرغ عزیز خدانگهدار

 

قیمت مشخص نیست از قبل بوده.....یا اینکه

 

 اقای مرغ فروش ادرس بده تا بیام اون تابلو  نرخت رو بردارم ؟

 

 

 







۱۰ تصور رایج در مورد خیانت

بر‌ترین‌ها: آیا مردان بیشتر از زنان خیانت می‌کنند؟ آیا اعتراف به خیانت کار درستی است؟ آیا خیانت همیشه به مسائل جنسی مربوط است؟ در اینجا به ۱۰ تصور رایج در مورد خیانت و سپس به واقعیت‌ها اشاره می‌کنیم.

تصور ۱: افراد خیانت می‌کنند چون از محیط خانه راضی نیستند

این امر معمولا در مورد خانم‌ها صادق است. یعنی خانم‌هایی که مدت طولانی از ازدواجشان می‌گذرد، اگر از ازدواج خود راضی نباشند ممکن است به خیانت روی آورند. اما در مورد آقایان این قضیه لزوما درست نیست. یعنی بسیاری از آقایان با اینکه همسر خود را دوست دارند و از زندگی مشترک خود راضی هستند بدشان نمی‌آید که از بعضی فرصت‌ها استفاده کنند. در تحقیقی که در این زمینه انجام شد، ۵۶ درصد از مردان خیانتکار اعتراف کردند که ازدواج خوبی داشته و از زندگی مشترکشان راضی هستند.

تصور ۲: مردان بسیار بیشتر از زنان به همسرشان خیانت می‌کنند
شاید در گذشته اکثر خیانت‌ها را مردان مرتکب می‌شدند ولی امروز نوعی تعادل بین دو جنس در حال شکل گیری است. چرا؟ چون خانم‌ها هم درست به‌‌ همان دلیلی که مردان خیانت می‌کنند، به خیانت رو می‌آورند: هیجان. البته دلایل دیگری نیز برای خیانت خانم‌ها وجود دارد: ممکن است از زندگی مشترک خود ناراضی باشند و آن توجه و علاقه‌ای را که می‌خواهند از شوهر خود دریافت نکنند. شاید هم بخواهند به نوعی خود را اثبات کنند و عزت نفس از دست رفته خود را دوباره به دست آورند.

البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که خانم‌ها هنوز نسبت خیانت محتاط ترند و بیشتر از آقایان دچار احساس گناه و عذاب وجدان می‌شوند.

تصور ۳: مسائل جنسی تنها انگیزه برای خیانت است

مسلما در بعضی موارد مسائل جنسی دلیل و انگیزه خیانت است، ولی این امر همیشه صادق نیست. مثلا ممکن است افراد به این دلیل خیانت کنند که می‌خواهند چیزی را که در زندگی مشترک به دست نیاورده‌اند به دست آورند. البته تعریف این کمبود آسان نیست و در اکثر موارد فرد خیانتکار خود از این نیاز بی‌خبر است. همچنین بعضی افراد خیانت می‌کنند تا آنچه را در کودکی یا جوانی از دست داده‌اند دوباره به دست آورند. بعضی افراد هم به همسر «ایده آل» خود خیانت می‌کنند چون از ایده آل بودن خسته شده‌اند. به هر حال مسائل جنسی تنها دلیل خیانت نیست.

تصور ۴: مردی که به همسرش خیانت می‌کند او را دوست ندارد
شاید در وهله اول چنین فکری به ذهن یک خانم برسد ولی این قضیه همیشه صادق نیست. در واقع بعضی افراد به راحتی عشق را از مسائل جنسی جدا می‌کنند، یعنی داشتن یک رابطه جنسی بر علاقه‌ای که به همسرشان دارند تاثیری نمی‌گذارد. خیانت یک مرد لزوما به معنای بی‌علاقگی به همسرش نیست، ولی مسلما به معنای بی‌احترامی به او هست. فرد خیانتکار برای تعهدی که نسبت به همسر خود پذیرفته و پیوندی که با او بسته است احترام قائل نیست.

تصور ۵: می‌توان احتمال خیانت را به صفر رساند

شما می‌توانید احتمال خیانت را در رابطه‌تان کم کنید ولی هرگز نمی‌توانید آن را به صفر برسانید. بهترین راه چیست؟ اینکه انتخاب درستی داشته باشید. اگر فرد مناسب را انتخاب کنیم، دیگر لازم نخواهد بود همواره برای راضی نگه داشتن او تلاش کنیم و اضطراب خیانت او ما را آزار نخواهد داد. عواملی مانند اخلاقیات، سیستم ارزشی و سوابق خانوادگی تاثیر بسیار مهمی بر پایبندی فرد به روابط زناشویی او دارد.

تصور ۶: اگر او سابقه خیانت دارد به شما نیز خیانت خواهد کرد
این تصور تقریبا همیشه درست است. اگر او قبلا به کسی خیانت کرده و هرگز در مورد رفتارش احساس تاسف و پشیمانی نداشته است، به احتمال قوی با شما نیز همین رفتار را خواهد داشت.
تصور ۷: همیشه باید به خیانت اعتراف کرد


اگر همسر شما کاملا به شما مشکوک شده یا خیانت شما به او اثبات شده است، بهتر است زبان به اعتراف بگشایید. اگر خودتان دهان باز کنید و اعتراف کنید، احتمال اینکه او شما را ببخشد بیشتر خواهد بود. اما اگر احتمال اینکه او به خیانت شما پی ببرد کم است، بهتر است سکوت کنید چون پی بردن به خیانت شما اعتماد او را برای مدت‌ها یا حتی همیشه از بین خواهد برد. بعضی‌ها اعتراف می‌کنند تا وجدان خود را راحت کنند. درست است که اعتراف به ما کمک می‌کند تا از احساس گناه رهایی پیدا کنیم، ولی دانستن این اتفاق درد و رنج زیادی را به طرف مقابل وارد خواهد کرد. پس بهتر است سکوت کنیم و عواقب اشتباه خود را به تنهایی تحمل کنیم.

تصور ۸: خیانتی که فاش نشود اهمیتی ندارد
اگر کسی پی به خیانت ما نبرد، و همه چیز با خوبی و خوشی تمام شود، دیگر خیانت اهمیتی نخواهد داشت؟ پاسخ این سوال کاملا به شخصیت شما بستگی دارد. اگر واقعا احساس می‌کنید که کار اشتباهی انجام نداده‌اید، شاید پاسخ این سوال مثبت باشد. این نظریه تنها یک اشکال دارد: تعداد افرادی که واقعا معتقدند خیانت کردن اشکالی ندارد بسیار کم است. اکثر کسانی که خیانت می‌کنند می‌دانند که کارشان درست نیست. وقتی خیانت می‌کنیم، طرف مقابل به نظر ساده، خوش باور، آسیب پذیر و حتی بدبخت می‌آید. یک رابطه خوب بر اساس احترام دوطرفه استوار است، نه احساس ترحم.
تصور۹: فکر کردن راجع به شخصی غیر از همسر به معنای آمادگی برای خیانت است
بسیاری از روان‌شناسان می‌گویند خیانت در ذهن انسان شروع می‌شود. وقتی به کسی فکر می‌کنیم، او را ایده آل فرض می‌کنیم و ممکن است کم کم خواهان ارتباط با او در دنیای واقعی شویم. اگرچه ممکن است آنچه در دنیای واقعی با آن روبرو می‌شویم، با آنچه که در رویا‌هایمان داشته‌ایم متفاوت باشد.
تصور۱۰: خیانت می‌تواند رابطه را «حفظ کند»


این جمله بهانه‌ای است که بسیاری از افراد خیانتکار خیانت خود را با آن توجیه می‌کنند. اما خیانت در واقع به معنای شکستن یک پیمان، دروغ و سواستفاده از اعتماد دیگران است. حتی کسانی که بعد از یک خیانت همچنان ارتباط خود را حفظ می‌کنند، تا مدت‌ها و حتی تا همیشه دچار احساس خلا، ناراحتی، غم و احساس گناه هستند.

با توجه به نکات بالا، می‌توان گفت بررسی دلایل خیانت طرف مقابل و کنار هم چیدن آن‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا ببینیم از آنچه قبلا داشته‌ایم چه چیز باقی مانده است. افراد خیانت می‌کنند تا خود را از نو بسازند، یا کسی باشند که دوست دارند باشند. همسر شما کسی است که مدت‌ها با شما زندگی کرده و شما را به‌‌ همان صورتی می‌بیند که در اوایل آشنایی بوده‌اید، نه کسی که الان هستید. شاید افراد خیانت می‌کنند تا از نو شروع کنند؛ ولی به چه قیمتی؟ این سوالی است که همه همسران باید از خود بپرسند. 

 

 

 

من میگم خیانت  اینه که به م ر د م  خیانت نکنی؟والسلام

فناوری‌های روز به سنگ قبرها هم راه یافتند

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دست‌کم تا چند وقت پیش اوضاع به همین ترتیب بود، یعنی تا زمانی که صاحب یک مغازه سنگ‌قبر فروشی در سیاتل به نام دیوید کیورینگ، این وضعیت را تغییر داد.او در ازای دریافت ۷۵ دلار برای...


به گزارش باشگاه خبرنگاران، دست‌کم تا چند وقت پیش اوضاع به همین ترتیب بود، یعنی تا زمانی که صاحب یک مغازه سنگ‌قبر فروشی در سیاتل به نام دیوید کیورینگ، این وضعیت را تغییر داد.

او در ازای دریافت ۷۵ دلار برای خانواده‌های وسب‌سایتی برای عزیز از دست رفته‌شان درست می‌کند و یک کد QR روی سنگ قبرشان می‌گذارد!

 آپلود سنتر
بازدیدکنندگان از آرامگاه ابدی متوفی می‌توانند گوشی‌های هوشمندشان را سمت سنگ قبر نشان بگیرند و وارد سایت شخص شوند. آپلود سنتر
جالب است که حدود ۳۰ درصد مشتری‌های دیوید کیورینگ، بعد از توضیحات او مایل می‌شوند که از این خدمات استفاده کنند.

فناوری دیگری که شرکت به نام "Personal RosettaStones" از ان استفاده می‌کند گذاشتن تگ‌های RFID در سنگ قبرهاست، به این ترتیب، کسانی که موبایل مجهز به این فناوری را داشته باشند، می‌توانند به اطلاعاتی که فرد درگذشته یا خانواده‌اش قصد نمایش آنها را داشته‌اند، دسترسی پیدا کند.

فناوری دیگری که استفاده از آن به تازگی در سنگ قبرها متداول شده است، حکاکی عکس و کلمات با وضوح بالا با استفاده از لیزر روی گرانیت است

من که خوندم اب شرم از سرم ریخت این تازه خوبه از این بدتر هم هست؟

روزنامه خراسان نوشت:


مردی با تسلیم شکوائیه ای به قاضی شورای حل اختلاف گفت: چندی قبل خانه محقر و مخروبه ای را در چند کیلومتری حاشیه یکی از شهرک های مشهد خریدم اما چون وضعیت مالی مناسبی نداشتم اتاقی را که گوشه حیاط بود اجاره دادم. مدتی از اجاره منزل نگذشته بود که احساس می کردم فرزندان خردسالم دچار افسردگی شده اند. وقتی از سرکار به خانه می آمدم آن ها از من طلب «کباب» می کردند من که توان خرید «گوشت» را نداشتم هر بار با بهانه ای آن ها را دست به سر می کردم تا این که متوجه شدم هر چند روز یک بار از اتاقی که به اجاره واگذار کرده ام «بوی کباب» می آید و همین موضوع باعث شده تا فرزندانم از من تقاضای کباب بکنند.

شاکی این پرونده ادامه داد: دیگر طاقتم طاق شده بود هرچه سعی کردم برای فرزندانم کباب تهیه کنم نشد این در حالی بود که بوی کباب های مستاجرم مرا آزار می داد به همین دلیل از محضر دادگاه می خواهم رای به تخلیه محل اجاره بدهد تا بیش از این خانواده ام در عذاب نباشند.

قاضی باتجربه شورای حل اختلاف که سال هاست به امر قضاوت اشتغال دارد، هنگامی که این ماجرا را تعریف می کرد اشک در چشمانش حلقه زد او گفت: پس از اعلام شکایت صاحبخانه، مستاجر او را احضار کردم و شکایت صاحبخانه را برایش خواندم.

مستاجر که با شنیدن این جملات بغض کرده بود گفت: آقای قاضی! کاملا احساس صاحبخانه را درک می کنم و می دانم او در این مدت چه کشیده است اما من فکر نمی کردم که فرزندان او چنین تقاضایی را از پدرشان داشته باشند.

او ادامه داد: چندی قبل وقتی به همراه خانواده ام از مقابل یک کباب فروشی عبور می کردیم فرزندانم از من تقاضای خرید کباب کردند اما چون پولی برای خرید نداشتم به آن ها قول دادم که برایشان کباب درست می کنم.

این قول باعث شد تا آن ها هر روز که از سر کار برمی گردم شادی کنان خود را در آغوشم بیفکنند به این امید که من برایشان کباب درست کنم. اما من توان خرید گوشت را نداشتم تا این که روزی فکری به ذهنم رسید یک روز که کنار مغازه مرغ فروشی ایستاده بودم مردی چند عدد مرغ خرید و از فروشنده خواست تا مرغ ها را خرد کرده و پوست آن ها را نیز جدا کند.

به همین دلیل به همان مرغ فروشی رفتم و به او گفتم اگر کسی پوست مرغ هایش را نخواست آن ها را به من بدهد. روز بعد از همان مرغ فروشی مقداری پوست مرغ پرچربی گرفتم و آن ها را به سیخ کشیدم. فرزندانم با لذت وصف ناشدنی آن ها را می خوردند و من از دیدن این صحنه لذت می بردم. من برای شاد کردن فرزندانم تصمیم گرفتم هر چند روز یک بار از این کباب ها به آن ها بدهم اما نمی دانستم که ممکن است این کار من موجب آزار صاحبخانه ام شود.

قاضی شورای حل اختلاف در حالی که بغض گلویش را می فشرد ادامه داد: وقتی مستاجر این جملات را بر زبان می راند صاحبخانه هم به آرامی اشک می ریخت تا این که ناگهان از جایش بلند شد و در حالی که مستاجرش را به آغوش می کشید گفت: دیگر نگو! شرمنده ام من از شکایتم گذشتم!

فقط در ایران میتونی ببینید از اینجوراش را

 آپلود سنتر  

اینجور چیزا پیش پا افتاده اند برو دنبال از این بهترها

دختر پرسپولیسی دو آتیشه؟؟؟

 

همه جا قرمزته دمت گرم خانوم کوچیک

 

 

 

 

 

معلم آمریکایی پس از داشتن ??????

معلم آمریکایی پس از داشتن چندین مرتبه رابطه جنسی با یکی از دانش آموزان خود در هتل‌های نزدیک خانه‌اش، دستگیر شد.


به گزارش جام نیوز، پس از متوجه شدن همکاران از این رابطه جنسی، آنها پلیس را با خبر کردند و پنج شنبه شب "راچل نیکول"بازداشت شد.گفته می‌شود "نیکول" ۳۴ ساله، بعد از ارسال پیام‌های متنی به این دانش‌آموز، رابطه دوستی با وی برقرار می‌کند.

این دو پس از مدرسه و در تعطیلات، برای برقراری رابطه جنسی به هتل محل زندگی خانم معلم می‌رفتند و گفته می شود این ملاقات جنسی برای چندین ماه ادامه داشته است.اگر چه قربانی این حادثه، بزرگسال می‌باشد، اما قانونی سال ۲۰۰۳ در ایالت تگزاس به تصویب رسید که طی آن، روابط جنسی بین معلمان و دانش‌آموزان را حتی با رضایت بزرگسالان، ممنوع اعلام کرده است.

روابط ناشایست و غیراخلاقی بین مربیان و دانش‌آموزان جرم درجه دوم می‌باشد که مجازات آن تا ۲۰ سال زندان است. اما "نیکول" بعد از دستگیری در روز جمعه، با قرار وثیقه ۱۰.۰۰۰ هزار دلاری، از سوی دادگاه آزاد شد.

به گزارش دیلی نیوز نیویورک،"راچل نیکول" به مدت ده سال است که ازدواج کرده و دو فرزند نیز داشته است.

 آپلود سنتر

خدا کنه که خدا به یجا از بدنت شانس بده؟

امیر قلعه نویی

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

ژنرال استقلالی ها آنقدر درگیر مربیگری در لیگ برتر است که وقت سر خاراندن ندارد با این همه گفته می شود او بعد از تجربه رستوران داری در اکباتان درآمد قابل قبولش از مربیگری را در یک مبل فروشی در خیابان ولی عصر سرمایه گذاری کرد.

قلعه نویی جزو فوتبالی هایی است که ساخت و ساز را هم حوزه خوبی برای کارش می داند و دوستان او ناظر پروژه هایش هستند. خبر دیگری که در مورد بیزینس امیرخان آبی ها وجود دارد استخر و سونای ژنرال است.


علی کریمی

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

علی کریمی شماره هشت تاریخی فوتبال ایران سال ها قبل پیش از آنکه ردای جادوگری بر تن کند در کرج مسافرکشی می کرد. او یک پیکان گوجه ای داشت. دورانی که به عنوان یک پدیده در فتح تهران بازی می کرد. او وقتی به پرسپولیس هم پیوست قبل و بعد از تمرین با ماشین خود کار می کرد تا خرج خود را دربیاورد.

نقل است زمانی که او به دفتر یکی از روزنامه های ورزشی رفته بود، برای آنکه نشان دهد وضع مالی بسیار بدی دارد تمام دارایی اش را رو کرد که یک اسکناس هزار تومانی بود. اوضاع جادوگر البته از سال ها قبل تغییر کرده. او سال ها در دبی در تیم الاهلی بازی کرد و درآمدی میلیاردی کسب کرد.

سپس به بایرن مونیخ رفت و دو سال هم آنجا پول پارو کرد و بعد هم در قطر بازی کرد. این بنیه قوی مالی دست او را برای انواع بیزینس باز گذاشته است. تجارت اصلی او ساخت و ساز است که اگر خودش وقت سر زدن به پروژه هایش را پیدا نکند قطعا فرشید کریمی هوای برادرش را خواهد داشت.

در مقطعی این شایعه به وجود آمده بود که کریمی قصد دارد قید فوتبال بازی کردن را بزند و به تجارتش بپردازد. شایعه ای که هیچ وقت تبدیل به واقعیت نشد. کریمی زمانی با حامد کاویانپور در ساخت و ساز شراکت می کرد اما اتفاقاتی که در این قضیه افتاد راه دو دوست قدیمی را از هم جدا کرد.

کریمی جدا از ساخت و ساز در کار لوازم ورزشی هم دستی بر آتش دارد و از سال ها قبل به همراه خداداد عزیزی یکی از سهامداران پوشاک ورزشی مجید � که متعلق به دکتر مجید ساعدی فر پزشک سابق تیم ملی است � محسوب می شود. این موضوع یکی از دلایلی است که کریمی در بعضی اوقات به کیفیت لباس های تیم ملی گیر می دهد!


کریم باقری

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

کریم باقری هم جدا از ساخت و ساز، بخش دیگری از درآمدش را صرف خرید کامیون و تریلی کرده تا در حوزه ترانزیت هم حرف هایی برای گفتن داشته باشد. از چندی قبل هم آقا کریم وارد دنیای رستوران داری شده و گفته می شود یکی از رستوران های جدیدالتاسیس روبروی پارک ملت که نام معروفی دارد متعلق به کاپیتان سابق پرسپولیس است که نزدیکانش آنجا را اداره می کنند.


مجتبی جباری

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

هافبک کلیدی، جنجالی و اکثرا مصدوم استقلالی ها از سال ها قبل به لطف علی انصاری صاحب مغازه ای در بازار موبایل ایران شده. هنوز معلوم نیست که این مغازه کادوی استقلالی ها به او بوده یا اینکه خود مجتبی به واسطه هوش بالایش تصمیم به سرمایه گذاری در خرید و فروش گوشی کرده.


مهدی مهدوی کیا

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

مهدوی کیا اما یکی از بازیکنانی است که در آلمان هم منزل مسکونی دارد و کلا به داشتن ملک علاقه زیادی نشان داده است. گفته می شود او در تهران هم چندین باب منزل دارد و پول هایش را هم در کار واردات و صادرات تزریق کرده است.

مهدی پیش از تبدیل شدن به یک فوتبالیست معروف در مزرعه پدرش در روستای چشمه اراک کار می کرد. دوستان نزدیک کیا می گویند او حتی زمانی که در آلمان بازی می کرد، در زمان تعطیلات به مزرعه پدرش سر می زد تا در امورات به او کمک کند.


مهرداد میناوند

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی از سال ها قبل در پاساژ میلاد نور مغازه عطرفروشی به نام خودش دارد. به جز او پژمان جمشیدی، هافبک سابق تیم های پرسپولیس و پاس هم بخشی از وقتش را در گالری عطر و ادکلن فروشی اش که در کرج واقع است، می گذراند.


غلام پیروانی

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

شاغلام برخلاف چهره و خلق و خوی سنتی اش، یکی از پولدارترین ورزشی های ایرانی به شمار می رود. ارث به جا مانده از خانواده پدری برای برادران پیروانی خوش یمن بود و در این بین فقط شاغلام بود که علاوه بر حضوری فعال در کار خرید و فروش زمین، شغل پدر را ادامه داد و گاوداری مدرنی که یادگار پدرش بود را حفظ کرد و سرپا نگه داشت. البته به دلیل مشغله شدید کاری، مدیریت این گاوداری را به عهده یکی از نزدیکانش گذاشته و خود فقط گاهگداری به آنجا سر می زند تا خیالش از بابت تنها یادگار پدرش، راحت باشد.


علیرضا منصوریان

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟
جدا از رستورانی که در خیابان گلبرگ دارد زمانی علاوه بر حضور فعال در بازار بورس، یک مغازه بزرگ موبایل و لوازم کامپیوتری داشت که بازیکنان استقبال جزو مشتریان پر و پا قرص مغازه اش بودند و عده زیادی از هواداران استقلال هم فقط به عشق خود علی منصور، خریدهای شان را از مغازه او انجام می دادند.

جواد نکونام

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

هافبک ایرانی اوساسونای اسپانیا هم یکی از بازیکنانی است که پول هایش را در کارهای تجاری هزینه کرده است تا پس از دوران فوتبالش بتواند با خیالی آسوده روزگار را سپری کند. جواد نکونام به اتفاق چند تن از دوستانش یک شرکت تولید پوشاک و لوازم ورزشی تاسیس کرده بود اما تنها به آن اکتفا نکرده و طبق شنیده ها در شمال کشور یکی از کسانی است که مشغول شهرک سازی است.


شیث رضایی

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟
کاپیتان سابق پرسپولیس که سال وحشتناکی را پشت سر گذاشت به غیر از فوتبال در تجارت هم فعال است و خانه های پیش فروش را خریداری کرده و به مردم می فروشد. گفته می شود شیث قبل از ورود به فوتبال در یکی از شهرک های ساری کشاورزی می کرده.


مازیار زارع

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

هافبک شمالی سابق پرسپولیس هم دستی در زمین و املاک دارد. او در انزلی که زادگاهش به حساب می آید، زمین خرید و فروش می کند.


فرهاد مجیدی

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

کاپیتان سابق استقلال سرمایه گذاری های زیادی انجام داده که می توان به طور نمونه به مشارکت در شهرک سازی در دبی و همچنین در شمال کشور اشاره کرد.


یحیی گل محمدی

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

رستوران داری و کافی شاپ یکی از محبوب ترین شغل های جنبی فوتبالیست هاست و خیلی از آنها حضور فعالی در این حوزه دارند. یحیی گل محمدی قهوه خانه سنتی دارد � گفته می شود آرایشگاهی به نام هنر پرشیا هم متعلق به سرمربی صبا است � رستوران افشین پیروانی در فرحزاد را تقریبا همه فوتبالیست ها می شناسند. هادی شکوری هم تا دو ماه قبل در اکباتان کافی شاپ داشت که گویا آن را فروخته. گفته می شود نیما نکیسا هم در خیابان قائم مقام فراهانی رستوران دارد.


حسین کعبی

آیا می دانید شغل دوم فوتبالیست ها چیست؟

بازیکن راه آهن را باید یکی از ملاک های جوان و خوش آتیه در بین فوتبالیست ها به حساب آورد. او معمولا با پول هایی که به دست آورده و می آورد، منزل مسکونی تهیه می کند و آنها را به مردم اجاره می دهد و از این راه به غیر از فوتبال، کسب درآمد می کند

باباگلی به جمالت.........؟

یادش بخیر ما بچه بودیم ، یه دستمال کهنه ای ، لنگ ماشینی چیزی پیدا میکردن میذاشتن لای پامون بقچه میکردن تا یه هفته بعد بازش کنن الان پوشک زدن واسه بچه با خروجی هوا از هردو طرف ، 8 لایه محافظ ، ویتامینه ، همراه با عصاره مالت ، 12 ایر بگ ، کروز کنترل ، سنسور عقب ، تهویه مطبوع ، با ال سی دی... خلاصه فول آپشن دیگه ! از ال سی دی هم توشو نشون میده دیگه لازم نیست را به را بازش کنن

.

.

.

قانون طبیعت اینطوریه که نکُشی میکُشنت، بکُشی باید دیه بدی !

.

.

.

ترس پسرها از ازدواج دل بستن به یه دختر نیست، دل بریدن از بقیه دخترهاست...

.

.

.

اینقــد بدم میاد از اینهایی که دماغ میخرن چسبشو نمی کنن!!!!

.

.

.

کاش یکی بود تو اینترنت چایی پخش میکرد دیگه از پا کامپیوترم بلند نمیشدیم

.

.

.

تا حالا دقت کردین یه روزایی هست که یهو قصد می کنی اتاقتو مرتب کنی همه ی وسایلتو که می ریزی بیرون... تازه میفهمی چه غلطی کردی!!!!!!!!!!!!

.

.

.

اون دنیا خدا نمی‌پرسه مدل ماشینت چیه؟ می‌پرسه چندتا پیاده رو سوار کردی؟ (قابل توجه دختر خانومهایی که نمیدونن نیت پسرها الهیه)

.

.

.

میگن پول خوشبختی نمیاره ... ولی من ترجیح میدم توی لامبورگینی گریه کنم...

.

.

.

زوج خوشبخت : زن لال ـ مرد کر
زوج غریبه : زن کارمند ـ مرد کارمند
زوج مبارز : زن با سواد ـ مرد بیسواد
زوج با تفاهم : زن زشت ـ مرد زشت
زوج شکاک : زن خوشگل ـ مرد خوشتیپ
... زوج بدبخت : زن پولدار ـ مرد بی پول
زوج عاقل : زن مجرد ـ مرد مجرد
زوج ایده آل :یافت نمی شود ...

.

.

.

با توجه به نزدیک شدن قیمت نان به سکه، بزودی نان به شکل:
ربع نان، نیم نان، تمام نان،
طرح قدیم (برشته)،
طرح جدید (دور خمیری)
عرضه می گردد.. . . .

.

.

.

زن از شوهرش می پرسه: عزیزم! تو زن خوشــــــگل دوست داری یا زن با شعور؟

شوهرش می گه: هیچ کدوم عزیزم! من تورو دوست دارم!!

.

.

.

آیا از کمبود شخصیت رنج میبرید؟
آیا انسان بی مزه ای هستید؟
آیا از داشتن لهجه شهر و دیار خود رنج میبرید؟
اصلا نگران نباشید!
شما با خرید یک خودرو 200-300 میلیون تومانی با شخصیت ترین و با مزه ترین فرد روی کره زمین میشوید!
تازه به شما مهندس و دکتر هم میگن.!!
اینو شخصا دیدم که میگم!!!

.

.

.

به سلامتی پسری که اگه قشنگ ترین دختره دنیارو هم تو خیابون ببینه سرشو میندازه پایین و زیرلب میگه: ......
میرم جلوتر شاید بهترشو دیدم...!!

.

.

.

روی در مسجد نوشته بودن :
اگرازگناه خسته شدی، وارد شو!!!
طرف اومده بود زیرش نوشته بود:
اگر هم که خسته نشدی،با این شماره تماس بگیر:
*******0935 => عسل ناناز ..!

.

.

.

عضنفر به دوس دخترش :
عزیزم اگه موبایلت زنگ نمیزنه بدون منم... چون شارژ ندارم!

.

.

.


شاعر میگه: زن زیبا بود در این زمونه بلا
درجایی دیگر: بلا ای بلا دختر مردم...
در جایی دیگر: بلا ملا بلا بلا بلا...میخرم واست طلا ملا
نتیجه: شاعر نداریم که یه مشت خانوم باز داریم...!!

.

.

.


فکر کن با دوست دخترت رفتی شمال دوست دخترت داره غرق میشه و تو فقط دو تا گزینه داری
کدوم یکی رو انتخاب مب کنی؟
1. زنگ بزنی اون یکی دوست دخترت بیاد شمال
2.همونجا بگردی یک دوست دختر جدید پیدا کنی

.

.

.


سالها پس از گران شدن نان:
مادر به دختر: دختر لگد به بختت نزن! پسره نون خشکیه!!

.

.

.

فکر کنم ما تو نسخه رایگان دنیا زندگی میکنیم

اون قسمتهاش که به بقیه حال میده برای ما کار نمیکنه !

.

.

.

خدایا نمی شد پشه هم مثل مورچه بره کار کنه خسته بشه بکپه یه گوشه !؟

.

.

.

استرسی که ما موقع باز کردن سایت دانشگاه واسه دیدن نمرمون داریم

تروریست القاعده برای عملیات انتحاری نداره !

.

.

.

همیشه اولین باری که مامانت صدات میکنه که بری واسه شام/نهار، نرو !!!

این یه توطئه ست، میخوان ازت کار بکشن�!!!

.

.

.

��`ﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺭﺳﻴﺪﻡ ﻛﻪ ��`ﻌﻀﻲ ﭼﻴﺰﺍ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﻡ

��`ﻌﻀﻲ ﭼﻴﺰﺍ ﺭﻭ ﻧﺪﺍﺭﻡ

ﻣﺜﻼ ﻣﻌﺮ��"ﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﻭﻟﻲ ﻟﻨﮕﻪ ﻧﺪﺍﺭﻡ !

.

.

.

به سلامتی هر کس که درونش داره میسوزه اما ترجیح میده لبهاش و بدوزه

.

.

.

آقام خیلی مرده. سر ناهار دستم خورد به بطری آب همش ریخت تو غذاش.

هر کی بود یه چک میخوابوند زیر گوش بچه‌ش. ولی آقام نزد.

بشقابشو باهام عوض کرد.

.

.

.

آآآمــاشــالا کیست؟!

شـخـصـی کـه بـه مـدت ۲۰ سـال اسـت " ابــی" در کنسـرت هـایـش او را صـدا میـزنـد

.

.

مغز انسان پر کارترین جای بدنه اون همه ۲۴ ساعت روز

و همه ۳۶۵ روز سال و کار میکنه کار اون از لحظه تولد آغاز میشه

و فقط وقتی متوقف میشه . . . . . . . . که ما وارد سالن امتحانات میشیم!!

.

.

.

دوستی تعریف می کرد :

دیشب داداشم تو خواب هذیون میگفت و جیغ میکشید �

رفتم تو اتاق میبینم بابام بالا سرشه !!

میگم خوب بیدارش کن !

میگه بذار کابوسشو ببینه ،

اینهمه پول دی وی دی میده فیلم ترسناک میگیره�.

بزار سه بعدیشم ببینه�

.

.

.

استاد میگه چرا سمت راست کلاس همیشه شلوغ تر از سمته چپه !؟

گفتیم چون وایرلس اینور بهتر آنتن میده !

دچار یاس فلسفی شد

.

.

.

وقتـــــی به عقب بر میگردی متوجه میشی که جــای بعضیا

تو زندگیت خالــی که نیست هیـــــچ ،اون موقشم زیــادی بوده � !

.

.

.

از چیزایی که علم فیزیک هنوز نتونسته اثبات کنه

اینه که بدن انسان چجوری ۲تا استکان چایی می گیره

از اون ور ۲ لیتر تحویل میده !

.

.

.

اینای که از خیابون یه طرفه رد میشن،هم چپ نگاه میکن هم راست

اینا همونایی هستن که هم از دشمن نارو خوردن هم دوست

.

.

.

نقطه؟ چین

خوشه ؟ چین

پاور؟ چین

گل؟ چین

دست ؟ چین

مو؟ چین

عرق؟ چین

ته ؟ چین

دامن ؟ چین چین !

ببین چین تا کجای زندگیمون نفوذ کرده !

.

.

.

متأسفانه توجه دخترها فقط به ظواهره.

مثلن به خاطر خوشتیپی بازیکنها، طرفدار ایتالیا میشن.

در حالیکه معیار ارزشگذاری فقط باید میزان تقوا باشه )

.

.

.

همانطور که دیگر شلوار پاره نشانه فقـــر نیست !

ســـــکوت هم نشانه ی رضایــــت نیست�.

.

.

.

یه عاشق میگه :

اگه اتفاقی واست بیفته ؛ میمیرم !

اما �.

یه رفیق میگه :

اگه بمیرم هم نمیذارم اتفاقی برات بیفته � !!!

.

.

.

بچه که بودم از خواب بیدار میشدم مامانم میگفت زود باش

برو دست و صورتت رو بشور .شیطون گوشه چشمات جیش کرده.

چقدر ناراحت میشدم..فکر می کردم مگه من دستشوییشم.
چقدر بی خوابیها کشیدم شبها

تا ببینم کی میاد گوشه چشمم جیش میکنه که بزنم داغونش کنم.

.

.

.

یادش بخیر قدیما میرفتی نونوایی، یه دونه یی بدون صف بود

الان پنج تایی ده تایی بدون صفه !

.

.

.

هیچ وقت فرصتش نشد مثل "پول پول میاره" رو درک کنم

ولی قطع به یقین میدونم خواب خواب میاره�!!

.

.

.

- شما وضعیت تحصیلیتون چیه؟

+ بنده لیسانس دارم.

- شما چطور؟

� بنده فوق لیسانس دارم..

� � و شما؟

� بنده شوق لیسانس دارم�

.

.

.

به مامانم میگم سرم درد میکنه � میگه چرا ؟

میگم شاید تومور مغزی دارم �

میگه خفه شو ذلیل مرده � این حرفا چیه میزنی؟؟!!!

منظورش اینه که خدا نکنه عزیزم !!! �.البته فکر کنما!!!

.

.

.

مامانم اومده میگه سرویس بهداشتی رو الان جرم گیری کردم و برقش انداختم

ببینم یه نفر رفته دسشویی قلم پاشو میشکنم !!

.

.

.

قبل از اینکه کسی درب دلتو بزنه آیفون قلبت رو تصویری کن !

چون اگه بیاد تو و بشینه دیگه نمیشه بیرونش کرد!

مهمان حبیب خداست

.

.

.

دقت کردین !؟

همه ی بدبختیامون مال خودمونه به شادی ها که میرسه میگن بیاید قسمت کنیم..

.

.

.

دقت کردین تو سریال های ایرانی شب که میشه زن و شوهر شب اول عروسی
دعواشون میشه و مرده میره رو کاناپه میخوابه، فرداشم زنه میره آزمایشگاه
بهش میگن بارداری!
یعنی گرده افشانی کردن؟؟؟

.

.

.

با آرامشم اعتماد پشه رو جلب کردم و بعد کشتمش .. از این دورویی خودم بیزارم

.

.

.

خدایا همش گفتیم "راضی ایم به رضای تو"
این یه بار تو رضایت بده به رضای ما...

.

.

.

اگه تو ماشینی و می بینی پسره با دوست دخترش وایستاده کنار خیابون..... کنار پاش ترمز بزن و داد بزن بگو ( دیگه نبینم به من زنگ بزنیا... ) بعد هم گازشو بگیر و برو
ثابت شده این کار خیلی حال میده

.

.

.

و اینک
تنها از ابری که از سیگارم بلند می شود
امید باران دارم...!!!

.

.

.

خدایا پاره شدیم از خوشحالی و زندگی مرفه!! دو دقیقه روی بقیه ی کشورها تمرکز کن!!!

بزرگترین پل معل ساخته شده در جهان

 یک شاهکار مهندسی دیگر در چین رغم خورد . مهندسین چنین توانستند مرتفع ترین پل معلق جهان را که ارتفاع آن حدود 400 متر است رابین دو دره عمیق ایجاد کنند . تصاویر زیر سختی این پروژه را به تصویر کشیده است

 

China's Record Breaking 4000 Ft Long Bridge


China's Record Breaking 4000 Ft Long Bridge

China's Record Breaking 4000 Ft Long Bridge


China's Record Breaking 4000 Ft Long Bridge


China's Record Breaking 4000 Ft Long Bridge

China's Record Breaking 4000 Ft Long Bridge

China's Record Breaking 4000 Ft Long Bridge

China's Record Breaking 4000 Ft Long Bridge


China's Record Breaking 4000 Ft Long Bridge

خنده ونیمه شعبان وچشن

مرد ایده آل

خدا زن را آفرید و به او گفت رد هر گوشه ی زمین که بگردی میتونی مرد ایده آلت رو پیدا کنی !

آنگاه بود که خدا زمین را گرد آفرید ! هاهاهاهاا

کلید اسرار!

یارو میره کمیته امداد، هیچی بهش نمیدن،میگه: واگذارتون کردم به کلید اسرار!

بابام

به یه بچه میگن اون چه حیوونی یه که به ما گوشت، شیر، ماست، کفش، لباس میده؟

بچه میگه: بابام !!!

پشه بند

حیف نون پشه بند می خره، تاصبح نمی خوابه پشه ها رو مسخره می کنه!

غضنفر به پیک نیک میرود

غضنفر با زنش میرن پیک نیک. زنش میگه: بشینیم زیر اون درخت. غضنفر میگه نه! همین وسط جاده امن‌تره! زود پتو رو بنداز!

زنش میگه: آخه اینجا ماشین میزنه بهمون! ولی غضنفر با اصرار وسط جاده پتو رو پهن می‌کنه و دو نفری می‌شینند وسط جاده!

بعد از مدتی یه کامیون میاد طرفشون هر چی بوق میزنه، اونا از جاشون تکان نمیخورن، کامیونه هم فرمونو میپیچونه میره تو درخت. غضنفر به زنش میگه: دیدی گفتم وسط جاده امن‌تر! اگه زیر اون درخت بودیم الان هر دومون مرده بودیم!

شکار

یه روز یه خالی بند میرسه به اون یکی میگه: رفتم شکار هفت تا خرگوش گرفتم پنج تا آهو و سه تا شیر

یارو گفت فقط همین!

گفت: مگه با یه تیر بیشتر از اینم میشه زد!

یارو گفت: اوه تازه تفنگم داشتی

شانس

یارو 1000 تومنی پیدا میکنه میبینه وسطش سوراخه میگه بخشکی شانس وسطش گوشه نداره!

پشه

غضنفر روشنفکر میشه پشه ها دور سرش جمع میشن

شیر خوردن

یه روز یه مرده ای می میره از پسرش می پرسن که چی شد پدرت مرد؟
پسر می گه:شیر خورد مرد
بهش می گن یعنی چه؟ چطوری؟
میگه داشت شیر می خورد گاوه نشست

پازل

یارو با خوشحالی به دوستش میگه بالاخره این پازل رو بعد از 3 سال حل کردم . دوستش میگه: 3 سال زیاد نیست؟ میگه: نه بابا رو جعبه اش نوشته 3 تا 5 سال!

قطار

به یارو میگن: زودباش سوار شو قطار داره میره!

میگه : کجا میخواد بره بلیط دست منه!

مسابقه اسب‌دوانی

در مسابقه اسب‌دوانی یه نفر صد هزار دلار روی اسب شماره 28 شرط‏بندی کرد و اتفاقا برنده 500 هزار دلار شد.

مسئول برگزاری مسابقه از او پرسید: چطور این همه پول رو روی اسب شماره‌ 28 شرط‏بندی کردی؟

گفت: دیشب خواب دیدم که دائما جلوی چشمم یک عدد 6 و یک عدد 8 می‏آد.

مسئول برگزاری پرسید: 6 و 8 چه ربطی به 28 داره؟

یارو گفت: مگه شیش هشت تا 28 تا نمی‏شه؟

ورزش سرامد سلامتی وزنده بودن.....

<>اکثر مردم بر این موضوع واقفند که ورزش، بخش مهمی از نحوه زندگی است. ورزش منظم سلامت جسمی و عقلی را حفظ می کند و قادر است، خطر پیدایش بیماری های مزمن را کاهش دهد، امید به بقا را افزایش دهد و کیفیت زندگی را در طول سال‌های آینده بهبود بخشد. اگر ورزش را جزیی از برنامه روزمره خود نمایید، احتمالاً درخواهید یافت که انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌‌های روزانه معمول ـ مثل خرید، کار منزل، مراقبت از کودک و باغبانی ـ دارید.
فواید ورزش برای سلامتی
ورزش منظم برای بیشتر دستگاه‌های بدن سودمند است. به ویژه دستگاه قلبی ـ عروقی، دستگاه عضلانی ـ اسکلتی و دستگاه تنفسی. ورزش کردن همچنین با فراهم کردن انبساط خاطر، کاهش استرس و ایجاد تغییراتی که باعث بهبود خلق می‌شوند، برای سلامت ذهنی هم مفید است.
طرح‌ریزی برنامه ورزشی
برای مفید واقع شدن ورزش، باید مرتب ورزش کرد. توصیه می‌شود روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش سبک ـ مثلاً پیاده روی سریع ـ و در حداقل ۵ روز هفته انجام شود. برای آمادگی جسمانی بیشتر یا برای کاهش وزن باید بیشتر ورزش کنید. باید به انجام دادن فعالیت‌هایی بپردازید که قلب و شش‌ها را به فعالیت وادارند (افزایش استقامت)، تحرک مفاصل را بهبود بخشند (افزایش انعطاف‌پذیری) و قدرت عضلانی را افزایش دهند. اگر تا به حال اصلاً به صورت مرتب ورزش نکرده‌اید یا از نظر سلامت مشکلاتی دارید، قبل از شروع مرتب ورزش با پزشک خود مشورت کنید.
ورزش کردن سالم و بی‌خطر
برای اجتناب از آسیب یا ورزش بیش از حد، اهداف واقع گرایانه ای برای خود معین کنید. اگر آمادگی جسمانی کافی ندارید، ورزش را به آرامی شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. مراقب باشید که بیش از حد ورزش نکنید به طوری که احساس درد یا ناخوشی ننمایید. حتماً برای ورزش از کفش، لباس و تجهیزات محافظتی مناسب استفاده کنید. هرگاه که ورزش می کنید برای پیشگیری از کرامپ عضلانی و خشکی بدن و به حداقل رساندن خطر آسیب به بدن، ابتدا بدن را گرم کنید و در پایان هم به تدریج بدن را سرد کنید نه آن که ناگهان به ورزش خاتمه دهید. چنین برنامه‌ای مستلزم ورزشهای سبک هوازی مثل هروله کردن است که باید به دنبال آن یک رشته حرکات کششی عضلانی هم انجام داد. در اینجا، دو نمونه ا ز حرکات کششی را نشان داده‌ایم: دست خود را بر روی زانوهای خود بگذارید تا بتوانید بدنتان را ثابت نگاه دارید. در حالی که لگن خود را حرکت می‌دهید، کمر خود را صاف نگاه دارید.
کشش لگن و ران
زانو بزنید و یکی از پاها را بر روی زمین و در جلوی خود بگذارید. لگن خود را به سمت پایین و جلو حرکت دهید به طوری که عضلات پشت ران کشیده شوند. همین کار را برای پای دیگر انجام دهید.
کشش کمر
زانو بزنید و روی پاشنه های خود بنشینید. بازوی خود را رو به بالای سر خود بکشید و به جلو خم شوید و کف دست خود را بر روی زمین بگذارید. بازو، سر و بدن خود را در یک امتداد نگاه دارید.
ورزش در سنین مختلف
اکثر افراد ـ در هر سنی که باشند ـ از ورزش بهره‌های جسمی و ذهنی مختلف می‌برند، ورزش علاوه بر بهبود کلی انعطاف‌پذیری، قدرت و استقامت، منافع متفاوتی برای افراد با گروه‌های سنی متفاوت دارد. در کودکان، ورزش به پرورش استخوان‌ها و عضلات قوی کمک می‌کند، توازن و هماهنگی حرکتی را بهبود می‌بخشد و نوعی سرگرمی هم است. در بزرگسالان، ورزش، خطر بیماری‌های قلبی را به حداقل می رساند، در افراد مسن، ورزش، فرایندهای همراه با پیری ـ مثل کاهش تراکم استخوان ـ را کند می‌کند و این افراد را قادر می کند تا مدت بیشتری توانایی حرکت خود را حفظ کنند. ورزش منظم به زنان باردار نیز کمک می کند تا بهتر از عهده‌ نیازهای دوران بارداری و زایمان برآیند.
فعالیت کودکان
بازی‌هایی چون فوتبال قادرند جنبه‌های مختلف جسمی کودک از قبیل قدرت، تعادل و هماهنگی و توازن حرکتی را بهبود بخشند. چنین بازی‌هایی موجب سرگرمی هستند و به کودک امکان می‌دهند تا از بین دیگر بازیکنان برای خود دوستانی بیابد.
زنان باردار
شنا کردن ملایم در دوران بارداری به شما این امکان را می‌دهد تا در حال که آب وزن بدن را تحمل می کند، به کشش عضلات و ورزش دادن آنها بپردازید.
افزایش سن
فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی با حفظ قدرت عضلانی و انعطاف‌پذیری مفاصل کمک می کند تا آثار ناشی از افزایش سن کمتر شود.

مواد مخدروخطرات ان....

<>دارو نوعی ماده شیمیایی است که عملکرد یک عضو یا یک فرایند زیست شیمیایی را در بدن تغییر می‌دهد. داروهایی که برای بهبود عملکرد بدن یا درمان بیماری‌ها و اختلالات استفاده می‌شوند، در واقع مصارف پزشکی دارند. بعضی از داروها هم مصرف پزشکی دارد و هم مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. داروهای دیگری هم وجود دارند که ارزش پزشکی ندارند و فقط برای مقاصد تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سوءمصرف مواد مخدر و داروها ممکن است موجب مشکلات وخیم جسم و روان شود؛ به ویژه در صورتی که فرد به دارو معتاد شود یا مقدار زیادی از آن را مصرف کند و حتی ممکن است موجب مرگ هم بشود. علاوه بر همه این مسایل، مصرف داروهای محرک، غیرقانونی هم است.
واکنش‌های شدید و خطرات مواد مخدر و داروها
مواد مخدر و داروها خطر زیادی برای سلامتی دارند. مصرف بیش از حد مواد مخدری مثل هرویین و کوکایین ممکن است مرگبار باشد. داروهای دیگری مثل اکستازی ممکن است موجب مرگ هم بشوند. بعضی از مواد مخدر و داروها عملکردهای حیاتی بدن را تغییر می‌دهند؛ برای مثال هروئین قادر است تداخلات سوء با موادی مثل الکل نیز پیش بیاورد. یکی دیگر از آثار شایع مواد مخدر و دارو، وابستگی است که در این حالت وقتی مصرف ‌کننده به دارو دسترسی ندارد میل جسمی و ذهنی شدیدی برای آن می‌یابد. بعضی از مشکلات ممکن است بلافاصله پس از مصرف مواد مخدر روی دهند (حتی بعد از اولین بار مصرف)، ولی مشکلات دیگر هم هستند که پس از استفاده درازمدت ایجاد می شوند. داروهای تزریقی خطرات دیگری هم دارند که مرتبط با استفاده از سر سوزن های غیراستریل است از جمله، عفونت با ویروس نقص ایمنی انسانی (بیماری ایدز)، هپاتیت B یا C یا مسمومیت خونی. اگر خودتان یا یکی از نزدیکانتان دچار سوءمصرف مواد مخدر شده است از پزشک خود درباره، خطرات آن برای سلامت اطلاعاتی کسب کنید و درباره مشاوره و درمان هم راهنمایی بخواهید.

روابط جنسی سالم

<>دوران بلوغ ـ که در طی آن تغییراتی برای گذار از دوران کودکی به بزرگسالی ایجاد می‌شود ـ فرد را از نظر جسمانی آماده فعالیت جنسی و تولید مثل می‌نماید. نمو و گسترش بلوغ عاطفی اغلب بیشتر طول می کشد و مستلزم آن است که هم درباره خودتان یاد بگیرید و هم درباره چگونگی ارتباط با دیگران تجربه بیاموزید. آمیزش جنسی ممکن است تجربه بسیار خوشایندی باشد که احساس خوش و سرحال بودن را تقویت کند و علاوه بر آن آمیزش جنسی منظم با همسر قادر است سلامتی قلبی ـ عروقی را بهبود بخشد و موجب طولانی‌تر شدن عمر شود. با همه این اوصاف، باید از خطراتی که آمیزش جنسی برای سلامتی دارد ـ مثل بارداری و بیماری‌های موسوم به عفونت‌های منتقله از راه جنسی که کلاً یا عمدتاً از طریق مقاربت منتقل می‌شوند ـ نیز آگاه باشید.
روابط جنسی
ارضای جنسی به ترکیبی از عوامل جنسی و روانی بستگی دارد و آن چه که درباره یک فرد یا یک زوج صادق است ممکن است مناسب دیگری نباشد. هم شما و هم همسرتان باید از دفعات فعالیتی جنسی خرسند باشید و باید قادر باشید درباره فعالیت‌های که برایتان لذت‌بخش یا ناخوشایند است، گفتگو کنید. هر کسی که رابطه جنسی برقرار می‌کند باید درباره عفونت‌های منتقله از راه جنسی آگاه باشد و بداند که چگونه می‌توان با‌آمیزش جنسی سالم و مطمئن خطر مواجهه با چنین بیماری‌هایی را به حداقل رساند. (همین صفحه). علاوه بر آن، برای اجتناب از بارداری‌های ناخواسته، باید با روش‌های پیشگیری از بارداری آشنا باشید (به مبحث «روش‌های پیشگیری از بارداری در مردان» ص ۲۵۴ و «روش‌های پیشگیری از بارداری در زنان» ص ۲۷۶ مراجعه نمایید). گذراندن دوره‌هایی از کاهش موقت میل جنسی یا ناتوانی در اجرای اعمال جنسی شایع است. (به مبحث «کاهش میل جنسی در مردان» ص ۲۵۰ و در «کاهش میل جنسی در زنان» ص ۲۷۲ مراجعه نمایید). چنین مسایلی اغلب ناشی از استرس یا مشکلات عاطفی یا نتیجه استفاده از الکل، داروهای محرک یا بعضی از داروها است. اختلالاتی مثل دیابت قندی قادرند مشکلات جنسی بلند مدت‌تری ایجاد نمایند. گفتگو با همسرتان درباره نگرانی‌هایی که دارید، اهمیت بسیار دارد. در صورت تداوم مشکل به پزشک خود رجوع کنید.
آمیزش جنسی سالم
معمولاً تماس با پوست آلوده یا مایعات بدن مثل منی، خون و ترشحات مهبلی، عامل انتشار عفونت‌های منتقله از راه جنسی و بیماری‌ مقاربتی می باشند. بسیاری از انواع بیماری‌های مقاربتی ناراحت کننده‌اند ـ هرچند که صرفاً مشکلات خفیف ایجاد می‌کنند ـ اما بعضی هم مثل عفونت ویروس ایمنی انسانی (بیماری ایدز) حیات را به مخاطره می‌افکنند. اقدامات ساده ای وجود دارند که برای حمایت از خود می توانید انجام دهید. در صورت ابتلا به عفونت‌های منتقله از راه آمیزشی، باید تا هنگام درمان و علاج از عفونت، از فعالیت جنسی بپرهیزید.

رژیم غذایی سالم

<>رژیم غذایی تأثیر عمده‌ای بر سلامت دارد و قادر است احتمال پیدایش بسیاری از بیماری‌ها را تحت تأثیر قرار دهد؛ برای مثال رژیم غذایی پرچربی، خطر پیدایش بیماری‌های قلبی را می‌افزاید. رژیم غذایی در تنظیم وزن هم اهمیت اساسی دارد. برای متعادل بودن رژیم غذایی لازم است مقادیر مناسبی از هیدرات‌های کربن، چربی، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی در آن وجود داشته باشند. غذاهای پرسلولز (فیبر) و به میزان فراوان بخورید اما مصرف غذاهای پرچربی یا شیرین را محدود کنید و از مصرف مقادیر زیاد نمک، و کافئین پرهیز کنید. از مصرف الکل نیز پرهیز کنید. علاوه بر همه اینها، مصرف آب برای زندگی حیاتی است و باید روزانه ۸ لیوان (۲ لیتر) آب بنوشید.
گروه‌های غذایی
این نمودار دایره ای نشان دهنده ۵ گروه غذایی اصلی و نسبتی از کل رژیم غذایی است که هر گروه تشکیل می‌دهد. غذاهایی که بخش‌های بزرگتری از نمودار را به خود اختصاص داده‌اند، باید نسبت به بخش‌های کوچک تر، جزء بیشتری از رژیم غذایی را شامل شوند.
ویتامین ها و موادمعدنی
بدن به انواعی از ویتامین‌ها و موادمعدنی نیازمند است زیرا این مواد نقش حیاتی در رشد و سوخت و ساز (فرایندهای شیمیایی روی دهنده در بدن) دارند. بدن می‌تواند ویتامین‌های K و D را بسازد؛ اما سایر ویتامین‌ها و همه موادمعدنی باید از غذا تأمین شوند. بعضی از گروه‌های خاص به غذاهای مکمل علاوه بر وعده‌های غذایی معمول نیاز دارند. برای مثال زنان باردار برای سلامت جنین به اسیدفولیک نیاز دارند و گیاهخواران نیز چون گوشت یا دیگر محصولات حیوانی را مصرف نمی‌کنند، احتیاج به ویتامین B12 دارند(منبع معمول این ویتامین در محصولات حیوانی است). ویتامین‌های E,D,Aو K را بیش از مقادیر مجاز مصرف نکنید، زیرا بدن این ویتامین‌ها را ذخیره می‌کند و اگر مقادیر زیادی از آنها در بافت های بدن تجمع یابند، ممکن است اثرات سمی داشته باشند. همچنین زنان باردار نیز باید از خوردن غذاهای حاوی مقادیر زیاد ویتامین A پرهیز کنند؛ زیرا این ویتامین اثرات بالقوه مضری بر روی جنین در حال رشد دارد.
ارزیابی وزن
برای پیشگیری از بیماری‌ها مربوط به داشتن اضافه وزن یا کم وزن بودن لازم است وزن خود را در محدوده طبیعی متناسب با قدتان حفظ کنید. با استفاده از یک نمودار قد/ وزن شبیه آنچه که در زیر نشان داده شده است، می‌‌توانید دریابید که آیا وزنتان در حد طبیعی است یا خیر. راه دیگر ارزیابی وزن با محاسبه «شاخص توده بدن» است. برای محاسبه شاخص توده بدن، وزن خود را برحسب کیلوگرم بر مجذور قدتان برحسب متر تقسیم کنید. BMI کوچکتر از ۲۰ نشان‌دهنده لاغری بیش از حد متعارف و شاخص توده بدن بزرگتر از ۲۵ نشان دهنده ابتلا به اضافه وزن است.

دخانیات و سیگار

<>تنباکو بیش از همه در سیگار کشیده می‌شود اما در پیپ و سیگار برگ هم وجود دارد و می‌توان به صورت انفیه هم آن را تدخین کرد یا جوید. تنباکو به هر شکلی که مصرف شود، برای سلامت، مضر است. در ایران، سیگار کشیدن یکی از علل عمده مرگ در افراد با سن کمتر از ۶۵ سال است. سیگار کشیدن، سلامت «افراد غیرسیگاری‌» را هم که در واقع دود سیگار دیگران را استنشاق می‌کنند، به مخاطره می‌اندازد. تنها راه پیشگیری از این خطراتی که برای سلامتی وجود دارد، اجتناب از سیگار کشیدن و اجتناب از تماس و همنشینی با افراد سیگاری است.
زیان‌های سیگار کشیدن برای سلامتی
دود تنباکو حاوی مواد آسیب رسان بسیاری برای سلامتی است: مثل قطران، مونوکسیدکربن و نیکوتین. قطران راه‌های هوایی را تحریک می‌کند؛ مونوکسیدکربن به گویچه‌های سرخ متصل شده، توانایی آنها را برای حمل اکسیژن کاهش می‌دهد؛ و نیکوتین هم اعتیادآور است. دودتنباکو حاوی مواد سرطانزا هم می باشد که به شش‌ها و اعضای دیگر آسیب می رسانند. دود سیگار، چشم، بینی و گلو را تحریک می‌کند و در درازمدت ممکن است موجب سرطان ریه و بیماری قلبی ـ عروقی شود. مواجهه کودکان با دود سیگار، خطر پیدایش عفونت‌ها ـ مثلاً عفونت‌های گوش ـ را افزایش می‌دهد و قادر است آغازگر آسم و آلرژی باشد. شیرخوارانی که از مادران سیگاری متولد می‌شوند، کوچک‌تر از حد معمول هستند و در معرض خطر بیشتری برای نشانگان مرگ ناگهانی شیرخوار (مرگ در گهواره) می‌باشند.
سیگار کشیدن و سرطان ریه
این نمودار نشان می دهد که احتمال پیدایش سرطان ریه، در مردان و زنان سیگاری به ترتیب بیش از ۲۰ و ۱۰ برابر مردان و زنان غیرسیگاری است. افرادی که قبلاً سیگاری بوده‌اند ولی دیگر سیگار نمی‌کشند، دچار خطرات بسیار کمتری می‌باشند. ۱۵ سال پس از ترک سیگار خطر ابتلا به سرطان ریه در این افراد بیش از ۵۰% کاهش یافته است.
ترک سیگار
اگر سیگار نکشید یااگر قبل از پیدایش بیماری‌ها، آن را ترک کنید، می‌توانید مانع از بیماری‌های قلب یا ریه شوید. مهم نیست که چه مدت سیگاری بوده‌اید؛ با ترک سیگار می توانید از صدمه رسیدن بیشتر به سلامتی خود جلوگیری کنید. اگر در ترک سیگار نیازمند کمک هستید، برای مشاوره به پزشک خود مراجعه کنید. اگر می خواهید خودتان به این کار مبادرت کنید، فهرستی از دلایل علاقمندی خود به آن فراهم کنید و فهرستی هم از دلایل علاقمندی خود به سیگار کشیدن تهیه نمایید. راه هایی برای مقابله با وسوسه سیگار کشیدن، پیدا کنید و از خانواده و دوستانتان هم بخواهید شما را یاری کنند. برای ترک کامل سیگار، روزی را انتخاب کنید که تقریباً استرس نداشته باشید و همه سیگارها، کبریت‌ها، فندک‌ها و جاسیگاری‌ها را دور بریزید، ممکن است علایم ترک سیگار ـ مثل تحریک‌پذیری ـ ایجاد شود و میل بسیار به نیکوتین در شما ایجاد شود. چیزهایی مثل برچسب آدامس نیکوتینی مانع چنین تمایلی می شوند. اگر مجدداً شروع به سیگار کشیدن کردید، بررسی کنید که این امر چرا روی داده است و به دلیل ترک رجوع کرده، از نو شروع کنید.
استفاده از برچسب نیکوتینی
برچسب‌های نیکوتینی مقادیر ثابتی از نیکوتین را از طریق پوست به بدن می رسانند و مانع تمایل شدید فرد به سیگار کشیدن می‌شوند.

استرس و .............؟

استرس

<>استرس نوعی نیاز جسمی یا ذهنی است که در ما پاسخ‌های خاصی را بر می‌انگیزد و به ما امکان می دهد تا با خطر مبارزه کنیم یا از آن بگریزیم. مقادیر کم استرس قادر است عملکرد شما را در اوضاع و احوال خاصی مثل ورزش و کار بهبود بخشد اما استرس بیش از حد به سلامت شخصی آسیب می رساند. با مشخص نمودن شرایط استرس‌زا و یافتن راه‌هایی برای مقابله با آن، قادر خواهید بود، استرس‌های مضر را به حداقل برسانید.
منشأ استرس
استرس ممکن است از حوادث یا شرایط برونی، واکنش های فردی به تنش ها یا ترکیبی از این عوامل ناشی شده باشد. از جمله منابع عمده برونی استرس می توان مشکلات درازمدتی مثل روابط خانوادگی ناراحت‌کننده، بیماری‌های ناتوان کننده یا بیکاری و نیز تغییرات عمده حتی تغییرات خوشایندی مثل ازدواج یا اثاث‌کشی و جمع شدن استرس های روزانه مثل دیررفتن سرکار یا گیرکردن در ترافیک را نام برد. از جمله الگوهای رفتاری ایجادکننده یا تشدیدکننده استرس هم می توان ناشکیبایی و پرخاشگری، عدم اعتماد به نفس و احساسات سرکوبگری مثل تنش یا اضطراب را بر شمرد.
تشخیص های نشانه‌های استرس
اگر نشانه های استرس، زود تشخیص داده شوند، برای پیشگیری از مشکلاتی که برای سلامت ایجاد ممکن است شود، باید اقداماتی انجام داد. داشتن انرژی کمتر از حد معمول، کاهش اشتها یا خوردن بیش از حد معمول از جمله این نشانه‌ می‌باشد، ممکن است دچار سردرد یا زخم‌های دهان شوید و بیش از حد مستعد ابتلا به عفونت‌های خفیفی همچون سرماخوردگی شوید. اگر احساس استرس، زیاد باشد، ممکن است مضطرب، بغض کرده، تحریک‌پذیر یا غمگین باشید. خواب ممکن است مختل شود و روابط با دیگران کدورت یابد. برای آن که از این حالت رهایی یابید ممکن است به الکل، تنباکو یا موادمخدر وابسته شوید. اگر استرس موجب هر یک از این مشکلات شود، درصدد کمک از خانواده، دوستان یا پزشک خود برآیید.
تغییر دادن روش زندگی
اگر روش زندگی‌تان پر از استرس است، سعی کنید آثار مضر استرس را کم کنید. وقتی را برای گذراندن اوقات خود با خانواده یا دوستان کنار بگذارید و فعالیت‌های لذت‌بخش انجام دهید. ورزش کردن منظم نیز همانند آموختن، آسوده سازی و تمدد اعصاب هوشیارانه‌ بدن، قادر است تنش ‌های جسمی را تسکین دهد (به مبحث «تمرین‌های تمدد اعصاب» در همین صفحه مراجعه نمایید). کارهای پراسترس را به بخش های کوچک و آسان تقسیم کنید. بیشتر برروی کارهای مهم تمرکز کنید و برای حفظ زمان و انرژی خود، تعداد کارهایی را که کمتر ضروریند، کاهش دهید . اگر افراد، توقعات بیش از حد از شما دارند، سعی کنید این توقعات را کمتر کنید.
تمرین‌های تمدد اعصاب
در صورتی که دچار استرس شوید، عضلات منقبض شده، قلب تندتر می زند و تنفس کم عمق و سریع می شود. با یادگیری برنامه‌های ساده تمدد اعصاب به ذهن و جسم خود آرامش ببخشید. این برنامه پاسخ بدن را به استرس کاهش می دهند. شیوه تنفسی که در این جا نشان داده شده است ممکن است موجب کاهش استرس شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، از پزشک خود پرسش نمایید و ببینید که آیا او کلاس های تمدد اعصاب را تمدید می نماید یا خیر.
تنفس برای تمدد اعصاب
با استفاده از دیافراگم و عضلات شکم خود، آرام و عمیق تنفس کنید. دستی را برروی قفسه سینه و دست دیگر را برروی شکم قرار دهید. دستی که برروی شکم است باید بیش از دست دیگر حرکت کند.