ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا
ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

داعش به هند رسید!

یکشنبه، 19 مرداد 1393
ساعت: 17:33
Sunday, August 10, 2014
کد خبر: 267470

انتشار تصاویری از تعدادی جوانان هندی با پرچم سیاه گروه تروریستی داعش در فضای مجازی باعث نگرانی برخی از مردم و مقامات دولت هند شد.

به گزارش ایرنا این تصاویر که هفته گذشته در فضای مجازی دست به دست شد باعث شد که پلیس و مقامات دولتی هند دست به کار شوند و فردی را که اقدام به توزیع این لباس ها کرده بود دستگیر کنند. وی امام جماعت یک مسجد بود.

هرچندگفته شد که این تصاویر برای قدردانی از این گروه تروریستی برای آزاد کردن حدود400 پرستار گرفتار شده در دست این گروه تروریستی در عراق گرفته شده ولی این اقدام زنگ خطری برای رشد افراط گرایی در کشوری با بیش از 200 میلیون نفر جمعیت مسلمان را به صدا درآورده است .

با نگاهی به شیوه های حساب شده گروه تروریستی داعش برای ایجاد رعب و وحشت در فضای مجازی ،نباید از کنار این اقدامات به سادگی گذشت چرا که هرگونه بی توجهی عواقب وحشتناکی برای جمعیت بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفری هند دارد.

گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویر کشتار وسیع خود درفضای مجازی بیشترین بهره را از اینترنت در ایجاد هراس دربین مردم عراق و دستیابی به اهدافش کسب کرد.

اگر به سابقه عضو گیری گروهک تکفیری داعش نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که این گروهک موفق به عضو گیری در بسیاری از کشورهای اروپایی و عربی برای دستیابی به اهداف متحجرانه خود شده بود ولی فعالیت این گروه در هند که تاکنون سابقه ای در این گونه فعالیت ها نداشته باعث نگرانی شده است.

روزنامه هندو نوشت: تحقیقات بیشتر درباره پیراهن های دارای آرم داعش که شماری از جوانان جنوب هند با آنها عکس انداخته و سپس در فیس بوک منتشرکردند، مشخص کرد متهم اصلی یک حامی فعال این گروه تروریستی است که سعی می کرده مغز جوانان مسلمان هندی را برای جنگ در عراق شستشو دهد.

روزنامه هندو می افزاید: پلیس منطقه رامانتهاپورام در جنوب هند با بدست آوردن این اطلاعات جدید، یک نفر را که پیراهن هایی با آرم و شعار داعش بر روی آن را خریده بود، دستگیر کرد.

جوانان مذکور روز عید فطر مقابل یک مسجد با پیراهن های داعش عکس دسته جمعی گرفتند وآن را در فیس بوک منتشر کردند.

ˈان. ام. میلواهانانˈ رییس پلیس محلی در گفت وگو با روزنامه هندو اظهار داشت: فیض الرحمان پس از آنکه طرح و پول را از عبدالرحمن و ریلوان دریافت کرده، با آگاهی کامل پیراهن را سفارش داده است.

به گفته وی، فیض الرحمان براساس قانون جزای مربوط به اغفال دیگران برای فعالیت های غیرقانونی دستگیر شده است.

وی بر اساس دستور دادستانی در بازداشت قضایی بسر می برد.

به گفته مقام های پلیس، پس از آغاز بازجویی از جوانانی که در عکس بودند، پدر عبدالرحمان 50 پیراهن را آتش زده اما 25 پیراهن دیگر توسط پلیس توقیف شده است. در عین حال، پلیس گذرنامه عبدالرحمان را که با روادید گردشگری برای تجارت منسوجات و چرم به تایلند، هنگ کنگ، سنگاپور و سریلانکا رفته بود توقیف کرده تا از فرار او به خارج از کشور جلوگیری شود.

پس از انتشار تصویر این جوانان در فیس بوک، پلیس ابتدا تصور کرد که آنها فقط قصد تشکر از داعش برای آزاد کردن پرستاران هندی را داشته اند، اما تحقیقات بیشتر نشان داد که برنامه های جدی تری پشت موضوع بوده است

ناپدید شدن ناگهانی چهار دانش آموز شهر بمبئی در تابستان امسال و پیوستن آنها به گروه تروریستی داعش در عراق به نگرانی ها در زمینه رشد افراط گرایی در این کشور افزود.

این افراد از طریق اینترنت جذب این گروه تروریستی شده بودند .

جذب نیرو از طریق اینترنت موضوعی است که نگرانی مقامات هندی را به همراه داشته است.

در منطقه کشمیر و تامیل نادو نیز اخباری مبنی بر دیده شدن جوانانی منتشر شده که با پوشیدن لباس های گروه داعش و در دست داشتن بنرهایی به حمایت از این گروه تروریستی پرداخته بودند.

برحی از کارشناسان علت گرایش جوانان هندی به گروههای تروریستی مانند داعش را بی توجهی دولت به حقوق مسلمانان و فشار آنان به دولت می دانند.

داعش نیز به نسبت دیگر گروه های افراطی راهبرد متفاوتی در عضوگیری دارد و در تلاش است تا نیروهای بیشتری را جذب کند. به طور مثال گروه القاعده به دلیل هراس از واکنش تند هندوها و یا دولت مرکزی هند تلاشی برای جذب نیرو از این کشور انجام نمی داد.

به هرحال اتفاقات اخیر نگرانی مقامات هندی را به همراه داشته و زنگ خطر را برای این کشور که مسلمان زیادی را درخود جای داده به صدا درآورده است .

اشتیاق عجیب اعراب، برای ورود به ایران؟؟؟؟؟؟؟؟

 

یکشنبه، 19 مرداد 1393
ساعت: 14:42
Sunday, August 10, 2014
کد خبر: 267436

روزنامه هفت صبح: «ظرفیت بیشتر هتل های ایرانی تکمیل شده!» خبر شوکه کننده ای است، آن هم درست زمانی که از تعطیلات چهار روزه عید فطر کمتر از دو هفته می گذرد و خیلی ها سفر تابستانی شان را در همان تعطیلات رفته اند اما اگر بدانید که بیشتر مقیمان حال حاضر هتل های مان گردشگران خارجی هستند، بیشتر شوکه می شوید.

این یعنی پیش بینی روزنامه های معتبری مثل ایندیپندنت به وقوع پیوسته و امسال مقصد شماره یک مردم دنیا برای مسافرت ایران است؟ آیا در کشور ما سونامی گردشگری به راه افتاده؟ پس چرا خودمان را برای این سونامی آماده نکرده ایم و هتل هایمان با کمبود ظرفیت مواجه شده اند؟

دلایل زیادی برای تمایل گردشگران در انتخاب کشور مقصد وجود دارد. شاید مهم ترین دلیل ثبات سیاسی و اقتصادی کشور نسبت به سال گذشته باشد و مدیران آژانس های مختلف هم در گفتگویی به آن اشاره می کنند. آنچه از صحبت های مدیران آژانس ها در گفتگوها برمی آید، ظرفیت هتل ها از روزهای قبل از تعطیلات عید فطر پر شده؛ اتفاقی که با توجه به گفته های مسئولان سازمان گردشگری درباره رشد 250 درصدی ورود گردشگر به کشور در ماه های اخیر چندان هم غیرمنتظره نبوده. تا پایان تابستان هم وضعیت کماکان به همین منوال است؛ زیرا بعضی گردشگران خارجی تا مدت یک ماه در ایران اقامت می کنند.

مثلا مدیر یکی از آژانس ها می گوید مسافر عرب زبانی داشته که دو هفته در هتل قصر الماس مشهد یعنی یکی از گران ترین هتل های ایران اقامت داشته و نزدیک به شش میلیون تومان هزینه اقامتش شده یا مسافرهای عرب دیگری هستند که مدت زمان 20 روز به بالا را برای اقامت در شهرهای شمالی ترجیح می دهند اما مهمترین موضوع حال حاضر این است که آیا این موج ورود گردشگر خارجی مربوط به همین چند ماه اخیر است یا ادامه خواهد داشت؟ قبل از جواب دادن به این سوال بهتر است بدانیم این گردشگران از کدام کشورها آمده اند و چطور مجذوب کشورمان شده اند.

یک خبر خوب، یک خبر بد

دیروز شبکه هتل یار که اولین و بزرگترین شبکه رزرواسیون هتل های ایران است در ایمیلی به اعضای خود اعلام کرد در حال حاضر ظرفیت همه هتل ها تکمیل شده است. در متن این اطلاعیه آمده: «همانطور که در سایت مشاهده می فرمایید بسیاری از هتل ها برای هفته های آینده ظرفیت نخواهند داشت که این موضوع بیشتر به دلیل ورود بیش از حد مسافرین خارجی در سال جاری است؛ لذا اگر برنامه سفر در شهریور ماه دارید باید حداکثر ظرف همین هفته برای رزرو اقدام کنید زیرا اغلب هتل های داخلی برای شهریور نیز ظرف چند روز آینده کاملا پر خواهند شد.»

درست است که هجوم گردشگران به ایران خبر خوبی است اما در کنار آن نمی توانیم از این خبر بد هم بگذریم. همین که صنعت گردشگری مان نتوانسته خود را برای چنین فرصت ایده آلی آماده کند و آنقدر هتل و امکانات نداریم که نیازهای همه گردشگران داخلی و خارجی را پوشش دهیم؛ تا جایی که چندی پیش یک گردشگر ایتالیایی هم بعد از سفر به ایران در سفرنامه اش نسبت به کمبود هتل در ایران انتقاد کرد. همین موضوع باعث شده تا سرمایه گذاران فرانسوی و اماراتی به فکر ساخت هتل در ایران بیفتند؛ در حالی که این نقص می توانست توسط سرمایه گذاران خودمان پوشش داده شود اما گویا تکمیل ظرفیت هتل های ایران بیشتر از آنکه مربوط به کل هتل ها باشد، درباره هتل های پنج ستاره و چهار ستاره صدق می کند.

نجوان، مسئول روابط عمومی سازمان گردشگری در این رابطه می گوید: «بیشتر گردشگران خارجی هتل های پنج ستاره و چهار ستاره را انتخاب می کنند و برای همین این هتل ها دیگر جا ندارند و کمبود ظرفیت در واقع مربوط به همین هتل هاست.»

محسن واحدی، مدیر سایت هتل یار نیز در این رابطه  می گوید: «هتل های پنج ستاره و چهار ستاره ایرانی محدود هستند. مثلا شمال ایران، تنها دو هتل پنج ستاره دارد. مشهد هتل پنج ستاره بیشتری دارد اما به همان نسبت توریست های این شهر هم بیشتر هستند. در یزد هم با اینکه هتل های سنتی خوبی داریم با مشکل ظرفیت در ایام خاص و «های سیزن» مواجهیم.»

واحدی می گوید شیراز در بین شهرها وضعیت بهتری دارد و چهار هتل پنج ستاره آن می توانند به خوبی نیازهای توریست های خارجی را برطرف کنند.او در پاسخ به این سوال که آیا ورود بیش از حد گردشگران خارجی تاثیری در افزایش قیمت ها داشته می گوید: «معمولا ضریب اشتغال هتل ها در بهترین حالت 50 درصد است که این رقم در حال حاضر به 75 درصد رسیده. از آن طرف هتل ها غیر از افزایش ثابت نرخ سالانه، بنا به افزایش قیمت دلار نرخ ها را برای گردشگران خارجی بالا می برند اما امسال، این ضریب اشتغال 75 درصدی آنقدر برای هتل ها منفعت داشته که ترجیح می دهند به جای محاسبه بُرد دلاری، با ثابت نگه داشتن قیمت ها، مشتری ها را بیشتر مشتاق کنند که در آن هتل اقامت داشته باشند.»

او همچنین درباره اینکه آیا امسال از افزایش قیمت ها در زمان «های سیزن» هم چشمپوشی شده یا نه، می گوید: «در زمان «های سیزن» شهرها، معمولا 20 درصد قیمت هتل ها افزایش پیدا می کند که در حال حاضر آن افزایش نرخ محاسبه می شود. برای مثال «هتل هایت شمال» (پارسیان خزر) که در زمستان شبی 300 تومان قیمت دارد، در تابستان (های سیزن شمال) به قیمت آن 90 هزار تومان اضافه می شود.»

اتحادیه هتلداران اصفهان: مشکل کمبود جا نداریم!

در عین حال رییس اتحادیه هتلداران اصفهان مشکل کمبود ظرفیت هتل ها در این استان را رد می کند و می گوید: «اصفهان مشکل اقامتی ندارد. مسئله این است که همه می خواهند در هتل پنج ستاره تاریخی شهر اقامت کنند.»

نریمانی معتقد است در هر حال، صنعت گردشگری در ایران رو به رشد و تعداد درخواست ها برای سفر در حال افزایش است. باید این مراحل آزمون و خطا را پشت سر گذاشت و با بررسی نقاط ضعف به نتیجه دلخواه رسید. او با اشاره به اینکه هتل های اصفهان به هر سلیقه ای جواب می دهند، می گوید در اصفهان بیش از 83 هتل و نزدیک به 80 مهمانپذیر با بیش از 12 هزار تخت وجود دارد که افزایش این ظرفیت تا 20 هزار تخت نیز امکانپذیر است.

شهرهای مظلوم ایران

آمارهای آژانس های مسافرتی نشان می دهد سال گذشته نیز با هجوم مسافران کشورهای عربی مواجه بوده ایم اما اغلب آنها شهر مشهد و بعد شهرهای شمالی را برای اقامت انتخاب کرده اند. مدیر سایت هتل یار می گوید شهری مثل کرمان که اتفاقا هتل پنج ستاره خوبی مثل هتل پارس دارد، از نگاه گردشگران خارجی مغفول مانده و برایش تبلیغ نمی شود. شهر یزد هم طرفدار زیادی ندارد اما این شهر در مهرماه در کنار شیراز و اصفهان، مقصد اصلی گردشگران اروپایی است؛ گرچه به خاطر کمبود هتل در این زمان با مشکل خدمات رسانی به توریست ها مواجه می شود.

به گفته واحدی، کیش هم یکی از شهرهایی است که برای گردشگران خارجی جذابیتی ندارد چون ترجیح می دهند با جاذبه های مشابهی که این شهر دارد به شهرهایی مثل آنتالیا سفر کنند. همچنین به گفته او معمولا شرکت های بزرگ داخلی، تورهایشان را به آژانس های خارجی می فروشند و مسافران خارجی هم با همان آژانس های کشور خودشان تعامل دارند: «شرکت های بزرگ ایرانی معمولا از چند ماه قبل بروشورهای تبلیغاتی تورهایشان را برای آژانس های خارجی ارسال می کنند. این تورها معمولا برای مسافران اروپایی شامل یک پکیج هفت روزه ایرانگردی است. مثلا دو روز تهران، دو روز اصفهان و شیراز و سه روز شهرهای شمالی.»

عرب ها، بیشترین توریست های این روزهای ایران

در حال حاضر بیشتر گردشگران خارجی را مردم عرب تشکیل می دهند و محبوب ترین شهرها هم مشهد و شهرهای شمالی هستند. به گفته مدیر سایت هتل یار، از آن طرف، گردشگران اروپایی و آمریکایی در فصل بهار و پاییز، بیشتر گردشگر خارجی را شامل می شوند اما در فصل تابستان، وضعیت متفاوت است.

عرب ها کشور ایران و شهرهای خنک تر آن را انتخاب می کنند. مردم کشورهای عربی در واقع، به دلیل بی ثباتی در کشورشان به ایران سفر می کنند تا زمانی طولانی را استراحت کنند و بی دغدغه به گشت و گذار بپردازند اما نکته جالبی که مدیر سایت هتل یار به آن اشاره می کند این است که اغلب گردشگران عرب زبان از جاذبه های گردشگری شهرهایی مثل سرعین و اردبیل و تبریز بی اطلاع هستند. شهرهایی که به خاطر آب و هوای مناسب شان در این فصل اتفاقا بهترین گزینه برای مسافرت به حساب می آیند.

او درباره دلیل این موضوع می گوید: «بیشتر آژانس ها ترجیح می دهند با دردسر کمتر، بیشترین مشتری را داشته باشند. برای مثال شهر مشهد را که شهری زیارتی و برای مسافران شیعه جذاب است پیشنهاد می دهند و در بین راه آنها را به یک شهر شمالی هم می برند تا مشتری راضی باشد اما بردن مسافر به شهرهایی مثل تبریز و سرعین و اردبیل ممکن است با زحمت بیشتری برای آژانس ها همراه باشد.»
 

موبایلی که شارژ تمام نمی‌کند/عکس

 
یکشنبه، 19 مرداد 1393
ساعت: 17:25
Sunday, August 10, 2014
کد خبر: 267468

باشگاه خبرنگاران: در این مطلب قصد داریم تلفن‌های همراهی که قوی‌ترین باتری را دارند به شما معرفی کنیم. این تلفن‌های همراه با باتری قدرتمند می‌توانند برای کاربرانی که مدت زیادی به برق دسترسی ندارند و یا کاربرانی که دائما در حال استفاده از تلفن‌همراه خود هستند بهترین گزینه برای خرید باشد.


1- Lenovo S860


این گوشی 250 دلاری، دارای باتری قدرتمندی است که می تواند نمایشکر آن را تا 15 الی 16 ساعت روشن نگه دارد.


2- Lenovo P780


این گوشی لنوو با یک باتری قدرتمند می تواند تا 15 ساعت بی وقفه کار کند.نمایشگر این گوشی 5 اینچی است.


3- Ascend Mate 2


این محصول هواوی دارای باتری 3900 میلی آمپری است که می‌تواند نمایشگر 6.1 اینچی آن را تا 11 ساعت و 26 دقیقه روشن نگه دارد.


4- Sony Xperia T2 Ultra


بر خلاف بسیاری از گوشی‌های سونی که دارای باتری قوی نیستند،این محصول می‌تواند به کمک باتری 3000 میلی‌آمپری که دارد نمایشگر شش اینچی خود را تا ده ساعت روشن نگه دارد.


5- Nokia Lumia 635


محصول جدید نوکیا دارای نمایشگر 4.5 اینچی است که با باتری 1830 میلی‌‌آمپری کار می کند و این باتری می‌تواند نمایشگر گوشی را 9 ساعت و 35 دقیقه روشن نگه دارد.

تاج:مسابقه فوتبال بانوان راپخش می‌کنیم (ببینیم تعریف کنیم)

یکشنبه، 19 مرداد 1393
ساعت: 22:40
Sunday, August 10, 2014
کد خبر: 267478

فارس: نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ در حاشیه قرعه‌کشی هفتمین دوره لیگ برتر فوتبال بانوان صحبت‌هایی کرد.

به گزارش سایت سازمان لیگ، مهدی تاج درباره اهمیت ورزش بانوان اظهار داشت: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه ایشان به ورزش بانوان، این بخش از جامعه باید حضور جدی در مسابقات ورزشی داشته باشند.

تاج در زمینه پخش مسابقات فوتبال بانوان گفت: اگر امکان پخش مسابقات با استفاده از تصویربرداری راه دور باشد، ما این مسابقات را پخش می‌کنیم، البته این موضوع باید به تایید شورای عالی سیما برسد.

وی افزود: امسال هزینه‌های ناظرین و داوران  رقابت‌ها بر عهده سازمان لیگ گذاشته شده  که ما سعی داریم در اسرع وقت این هزینه‌ها را پرداخت کنیم. همچنین ناظران و داوران بازی، باید حتی المقدور از مناطق نزدیک به محل برگزاری مسابقه انتخاب شوند.

تاج در ادامه گفت: ما از زحمات دکتر شجاعی، رئیس کمیته بانوان، در زمینه فوتبال بانوان تشکر می‌کنیم چرا که ما سیاست‌های کمیته بانوان را اجرا می‌کنیم.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: ما با بی‌نظمی در برگزاری مسابقات مخالفیم و مسابقات باید سر ساعت مقرر انجام شود و اگر تیمی در مسابقه‌ای حاضر نشد ما با آن تیم برخورد می‌کنیم، لیگ 6 تیمی پایدار و منظم، بهتر از لیگ 16 تیمی ناپایدار است.

وی در پایان گفت: ما امسال در لیگ برتر جوانگرایی کرده‌ایم، فوتبال بانوان هم باید جوان شود، همچنین باید تیم‌های بیشتری در لیگ بانوان حضور پیدا کنند.

تصاویری ازاولین تلفن های همراه درایران

  گوشی‌هایی که آن زمان مردم در دست می‌گرفتند تنها امکانات تماس و پیامک داشت و بسیار متفاوت با مدل‌های امروزی بوده‌اند.
 
 
 
 











من کپی میکنم شما بخونید بی خیال همه چی؟

نصب سامانه سیستم هوشمند بر روی وسایل نقلیه

یکشنبه، 19 مرداد 1393
ساعت: 11:08
Sunday, August 10, 2014
کد خبر: 266880

 به گزارش خبر خودرو ، عضو شورای شهر تهران در راستای نصب سامانه سیستم هوشمند بر بروی وسایل نقلیه گفت : نصب سامانه سیستم هوشمند در مرحله نخست بر روی تاکسی های تلفنی اعمال خواهد شد .

انصاری در گفتگو با خبرنگارخبرخودرو افزود :طبق پیش بینی معاونت حمل ونقل شهرداری تهران نصب سامانه سیستم هوشمند ابتدا بر روی تاکسی های تلفنی و سپس برای کل شبکه حمل ونقل برقرار خواهد شد .

وی اظهار داشت : بسترهای لازم برای اجرایی شدن این طرح فراهم شده است .مطالعات آن شروع شده اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است ، این طرح قطعا با موفقیت اجرا خواهد شد .

وی ارگان های مسول در راه اندازی و اجرای طرح نصب سامانه سیستم هوشمند بر روی وسایل نقلیه را سازمان تاکسیرانی و سازمان شهرداری عنوان کرد ، ضمن آن که همکاری شبکه بانکی کشور و شرکت زیرساخت های مخابراتی و وزارت ارتباطات نیز باید وجود داشته باشد .

وی تصریح کرد : با اجرای این طرح  نظارت مستقیم  بر فعالیت های ارگان تاکسیرانی وجود دارد ، ضمن آن که دسترسی به شبکه تاکسیرانی آسان خواهد شد .

 انصاری درباره اجرایی نشدن این طرح تا این لحظه گفت : سرعت اینترنت در کشور بسیار پایین است و بخشی از خدمات داخل شبکه با توجه به سرعت پایین اینترنت دچار چالش است در حالی که در بسیاری از کشورها این طرح قابل اجرا و دسترسی است .

در پایان این گفتگو انصاری ضمن اشاره به استقبال دولت از این طرح افزود :  دولت از اجرای این طرح استقبال کرده است .مهم آن است که بتوان بسترسازی لازم در شبکه برای اجرای پهنای باند انجام شود  و مردم و دستگاه های هدایت و اجرایی بتوانند از تجهیزات مورد نظر استفاده بهتر را داشته باشند .

 

همچنین یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در همین راستا اظهار داشت : طرح نصب  سامانه  سیستم هوشمند در دستور کار قرار گرفته است اما در حال حاضر اجرایی نشده است .

دنیا مالی در ادامه در راستای شروع عملیاتی شدن این طرح تصریح کرد : نصب سیستم هوشمند بر روی وسایل نقلیه یکی از اولویت های مهم خواهد بود که نیاز به زیربناهایی دارد و تمهیدات لازم در جهت اجرای بهتر این طرح باید صورت پذیرد ضمن آن که اداره بازرگانی و خدمات دهی شرکت های خصوصی نیز دخیل هستند .

دنیا مالی مهمترین ارگان های مسول در راه اندازی و اجرای این طرح را سازمان تاکسیرانی وسازمان شهرداری عنوان کرد .

وی در خصوص مزایای اجرای این طرح خاطر نشان کرد : این طرح در اکثر نقاط دنیا در حال اجرا است  و از مزایای استفاده از این طرح به طور مثال می توان به بحث همیشگی نبود پول خرد بین مسافر و راننده تاکسی اشاره کرد با اجرای این طرح این قبیل مشکلات نیز وجود نخواهد داشت .

دنیا مالی نیز در پایان این گفتگو افزود  : این طرح در جهت ارتقای بهتر خدمات رسانی به مردم انجام خواهد شد و قطعا دولت از اجرای این طرح حمایت خواهد کرد .

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور گفت ?

کشور

یکشنبه، 19 مرداد 1393
ساعت: 09:57
Sunday, August 10, 2014
کد خبر: 267391

به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور گفت : چنانچه سالیانه 10 هزار کامیون فرسوده در کشور نوسازی شود 14 سال زمان نیاز است تا کل این خودروها نوسازی شوند .

محمد خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : قیمت بالای کامیون ها ، صاحبان کامیون های فرسوده را برای نوسازی عاجز کرده است.

وی گفت : در حال حاضر اغلب دارندگان کامیون های فرسوده توان نوسازی و خریداری خودروهای جدید را ندارند.

وی در ادامه از واردات کامیون های نو با قیمت مناسب خبر داد و گفت : در صورت واردات این قبیل خودروها معضل نوسازی خودروهای فرسوده سنگین و کامیون ها حل خواهد شد.

وی همچنین در خصوص واردات کامیون های دست دوم ، اظهار داشت : بسیاری از این خودروهای با وجود دست دوم بودن از قیمت بالایی برخوردارند و از توان اقتصادی صاحبان خودروهای فرسوده خارج است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش  آمار تولید خودروهای تجاری و باری در کشور تاکید کرد : هر چند تولید خودروهای باری در داخل با کاهش شدید مواجه شده است اما بسیاری از رانندگان نیز به جهت کیفیت پایین تولیدات داخلی تمایلی برای خرید و جایگزین نمودن این نوع محصولات با خودروهای فرسوده را ندارند.

وی  تصریح کرد : در صورت معافیت های گمرکی و اختصاص ارز دولتی جهت واردات کامیون به کشور بسیاری از کامیون های فرسوده را می توان با هزینه بسیار کم ، نوسازی نمود .

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور همچنین به تلاش های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  به منظور سهولت در واردات کامیون به کشور اشاره کرد و گفت : با توجه به برگزاری جلسات این سازمان راهداری در این ارتباط به نظر می رسد ظرف یکی ، دو ماه آینده برنامه این سازمان در این زمینه تعیین و اعلام می شود.

خان بلوکی در ادامه در خصوص اختصاص تسهیلات بیشتر جهت نوسازی فرسوده ها گفت : افزایش تسهیلات با بازپرداخت بالا  عملا کمکی به صاحبان خودروهای فرسوده نمی کند بلکه معضل نوسازی را دو برابر خواهد کرد.

وی تاکید کرد : در حال 190 هزار کامیون فرسوده بالای 26 سال و  40 هزار دستگاه کامیون بالای 45 سال در کشور تردد دارند متاسفانه استفاده از این خودروهای ضمن مصرف بالای سوخت در کشور ، تردد آنها آسیب های زیادی را به لحاظ جانی و مالی به جامعه وارد می کند.

وی گفت : در صورتی که مصرف دو سال مازاد سوخت این کامیون های فرسوده محاسبه شوند به اندازه نوسازی کل کامیون های داخلی می شود.