ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا
ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور گفت ?

کشور

یکشنبه، 19 مرداد 1393
ساعت: 09:57
Sunday, August 10, 2014
کد خبر: 267391

به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور گفت : چنانچه سالیانه 10 هزار کامیون فرسوده در کشور نوسازی شود 14 سال زمان نیاز است تا کل این خودروها نوسازی شوند .

محمد خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : قیمت بالای کامیون ها ، صاحبان کامیون های فرسوده را برای نوسازی عاجز کرده است.

وی گفت : در حال حاضر اغلب دارندگان کامیون های فرسوده توان نوسازی و خریداری خودروهای جدید را ندارند.

وی در ادامه از واردات کامیون های نو با قیمت مناسب خبر داد و گفت : در صورت واردات این قبیل خودروها معضل نوسازی خودروهای فرسوده سنگین و کامیون ها حل خواهد شد.

وی همچنین در خصوص واردات کامیون های دست دوم ، اظهار داشت : بسیاری از این خودروهای با وجود دست دوم بودن از قیمت بالایی برخوردارند و از توان اقتصادی صاحبان خودروهای فرسوده خارج است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش  آمار تولید خودروهای تجاری و باری در کشور تاکید کرد : هر چند تولید خودروهای باری در داخل با کاهش شدید مواجه شده است اما بسیاری از رانندگان نیز به جهت کیفیت پایین تولیدات داخلی تمایلی برای خرید و جایگزین نمودن این نوع محصولات با خودروهای فرسوده را ندارند.

وی  تصریح کرد : در صورت معافیت های گمرکی و اختصاص ارز دولتی جهت واردات کامیون به کشور بسیاری از کامیون های فرسوده را می توان با هزینه بسیار کم ، نوسازی نمود .

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور همچنین به تلاش های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  به منظور سهولت در واردات کامیون به کشور اشاره کرد و گفت : با توجه به برگزاری جلسات این سازمان راهداری در این ارتباط به نظر می رسد ظرف یکی ، دو ماه آینده برنامه این سازمان در این زمینه تعیین و اعلام می شود.

خان بلوکی در ادامه در خصوص اختصاص تسهیلات بیشتر جهت نوسازی فرسوده ها گفت : افزایش تسهیلات با بازپرداخت بالا  عملا کمکی به صاحبان خودروهای فرسوده نمی کند بلکه معضل نوسازی را دو برابر خواهد کرد.

وی تاکید کرد : در حال 190 هزار کامیون فرسوده بالای 26 سال و  40 هزار دستگاه کامیون بالای 45 سال در کشور تردد دارند متاسفانه استفاده از این خودروهای ضمن مصرف بالای سوخت در کشور ، تردد آنها آسیب های زیادی را به لحاظ جانی و مالی به جامعه وارد می کند.

وی گفت : در صورتی که مصرف دو سال مازاد سوخت این کامیون های فرسوده محاسبه شوند به اندازه نوسازی کل کامیون های داخلی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد