ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
کشور
یکشنبه، 19 مرداد 1393 ساعت: 09:57 | Sunday, August 10, 2014 کد خبر: 267391 |
به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور گفت : چنانچه سالیانه 10 هزار کامیون فرسوده در کشور نوسازی شود 14 سال زمان نیاز است تا کل این خودروها نوسازی شوند .
محمد خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : قیمت بالای کامیون ها ، صاحبان کامیون های فرسوده را برای نوسازی عاجز کرده است.
وی گفت : در حال حاضر اغلب دارندگان کامیون های فرسوده توان نوسازی و خریداری خودروهای جدید را ندارند.
وی در ادامه از واردات کامیون های نو با قیمت مناسب خبر داد و گفت : در صورت واردات این قبیل خودروها معضل نوسازی خودروهای فرسوده سنگین و کامیون ها حل خواهد شد.
وی همچنین در خصوص واردات کامیون های دست دوم ، اظهار داشت : بسیاری از این خودروهای با وجود دست دوم بودن از قیمت بالایی برخوردارند و از توان اقتصادی صاحبان خودروهای فرسوده خارج است.
وی در ادامه با اشاره به کاهش آمار تولید خودروهای تجاری و باری در کشور تاکید کرد : هر چند تولید خودروهای باری در داخل با کاهش شدید مواجه شده است اما بسیاری از رانندگان نیز به جهت کیفیت پایین تولیدات داخلی تمایلی برای خرید و جایگزین نمودن این نوع محصولات با خودروهای فرسوده را ندارند.
وی تصریح کرد : در صورت معافیت های گمرکی و اختصاص ارز دولتی جهت واردات کامیون به کشور بسیاری از کامیون های فرسوده را می توان با هزینه بسیار کم ، نوسازی نمود .
رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور همچنین به تلاش های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور سهولت در واردات کامیون به کشور اشاره کرد و گفت : با توجه به برگزاری جلسات این سازمان راهداری در این ارتباط به نظر می رسد ظرف یکی ، دو ماه آینده برنامه این سازمان در این زمینه تعیین و اعلام می شود.
خان بلوکی در ادامه در خصوص اختصاص تسهیلات بیشتر جهت نوسازی فرسوده ها گفت : افزایش تسهیلات با بازپرداخت بالا عملا کمکی به صاحبان خودروهای فرسوده نمی کند بلکه معضل نوسازی را دو برابر خواهد کرد.
وی تاکید کرد : در حال 190 هزار کامیون فرسوده بالای 26 سال و 40 هزار دستگاه کامیون بالای 45 سال در کشور تردد دارند متاسفانه استفاده از این خودروهای ضمن مصرف بالای سوخت در کشور ، تردد آنها آسیب های زیادی را به لحاظ جانی و مالی به جامعه وارد می کند.
وی گفت : در صورتی که مصرف دو سال مازاد سوخت این کامیون های فرسوده محاسبه شوند به اندازه نوسازی کل کامیون های داخلی می شود.