ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا
ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

سلام اینم تک اهنگ سیاوش قمیشی (به مناسبت نیمه شعبان عزیز دوست داشتنی)

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای سیاوش قمیشی به نام آینده

دانلود آهنگ جدید سیاوش قمیشی آینده

آهنگ جدید سیاوش قمیشی به نام آینده

/

MP3-320

Ayande

.

MP3-128

Ayande

.

.

متن آهنگ سیاوش قمیشی به نام آینده

همیشه آخر قصه یکی راهی شده رفته
یکی مبهوت و یاد روزای رفته می افته
نه اون که میره میخوادت
نه این که مونده میخنده
شاید اینجوری قسمت بود
چی میشه بی تو آینده

چی میشه بی تو روزائی
که هر لحظش یه دنیا بود
نمیشه بی تو خندید و
نمیشه فکر فردا بود
تموم لحظه هام آه
خیال با تو بودن شد
چ روزائی که پژمرد و
چه رویائی که پرپر شد
یه عمره با خودم تنهام
ولی سخت میشه عادت کرد
نمیشه رفته باشی تو
نمیشه اینو باور کرد
خیابونای تاریک و یه از خود بیخودِ شبگرد
یه مشت رویای تو خالی
همه دلتنگتن برگرد

چی میشه بی تو روزائی
که هر لحظش یه دنیا بود
نمیشه بی تو خندید و
نمیشه فکر فردا بود
تموم لحظه هام آه
خیال با تو بودن شد
چ روزائی که پژمرد و
چه رویائی که پرپر شد

 

خدا خیرت بده حاجی اقا سبحانی زودتر از این میفرمودید (من خدا میداند با این کلام با ارزش حضرت عالی موافقم)

درخواست آیت‌الله سبحانی از دولت
پنجشنبه، 15 خرداد 1393
ساعت: 21:40
Thursday, June 05, 2014
کد خبر: 259505

 فارس: آیت الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مسئولان باید کاری کنند که تجارت در دست مردم باشد و دولت بر کار آنها نظارت داشته باشد، اظهار داشت: ‌الان بانک‌ها کار تجارت را انجام می‌د‌هند که این باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تورم را کم و اشتغال ایجاد کنیم ‌باید درهای کشور را ببندیم و وار‌د‌ات د‌ر حد بسیار کم باشد.

این مرجع تقلید در ادامه ضرورت حمایت از تولیدات داخلی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: به طور مثال در کشور ما نساجی در حال رشد است و باید از این صنعت حمایت کرد.

وی تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که صادرات در کشور رونق گرفته و واردات نیز در حد ضروریات باشد.

آیت‌الله سبحانی گفت: اگر این اتفاق بیفتد تولید و اشتغال در کشور رونق گرفته و شاهد خواهیم بود که تورم نیز کنترل می‌شود.

وی خطاب به رئیس بانک مرکزی گفت: سلام بنده را به دکتر روحانی برسانید و بگویید باید دولت در عرصه فرهنگی نیز گام‌هایی بردارد و اقدامات اقتصادی صورت گرفته با کار فرهنگی تکمیل می‌شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: استفتائاتی نزد ما می‌آید که افراد اقساط خود را پرداخت کرده‌اند ولی مشکل دیرکرد دارند.

وی تصریح کرد: اخذ دیرکرد در اسلام حرام است و کسب دیرکرد نوعی تعارض بین قوه مجریه و فتوا و فقه به وجود می‌آورد؛ مشکل دیرکرد در سیستم بانکی باید حل شود.

آیت‌الله سبحانی همچنین یاد و نام شهدای 15 خرداد را گرامی داشت و فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

این خبرها از صد تا زلزله 100ریشتری هم بدتره چون من بخدا این درد را چشیدم وکشیدم

صدقه‌ها را در سطل زباله بریزید تا به نیازمندان برسد!
پنجشنبه، 15 خرداد 1393
ساعت: 22:42
Thursday, June 05, 2014
کد خبر: 259518

 

شک داریم کسی در کشورمان باشد که تا کنون صحنه‌ای تا این اندازه رقت بار را ندیده باشد؛ صحنه‌ای که اغلب با دیدن آن ابراز تاسف کرده و چه به بسا کلماتی هم درباره مسئولان غافل از اوضاع پشت بند آن بر زبان بیاوریم اما به مرور تکرار دیدن آن برای‌مان عادی شده است؛ همان گونه که برای مسئولان عادی شده!

به گزارش «تابناک»، اگر تا دو سه دهه پیشتر، از جمله مظاهر گستردگی لجام گسیخته شهرنشینی در کشورمان، شکل گیری حلبی آبادها و زندگی کوخ نشینی پیرامون کلانشهرها بود، حالا آن نقطه ضعف رشد و نمو کرده و به مددد مهاجران داخلی و خارجی، به ابعاد آن افزوده شده است.

اگر روزی حاشیه نشین ها به ارتکاب بزه، تخلف و قانون شکنی شهرت داشتند و طبقه پایینی از جامعه را نشان می‌دادند، حالا سطح زندگی متوسط اینقدر بالا رفته که از یکسو مرز حاشیه نشینی و شهرنشینی کمرنگ شده و از سوی دیگر، دشواری های امرار معاش موجب قوام یافتن مشکلاتی شده که دیگر حتی مشکل نامیدنشان دشوار است.

اینجاست که امثال دستفروشی که روزگاری زشت دانسته می‌شد و به دلیل مشکلات همراه با آن چون سد معبر، مبارزه شدیدی با آن صورت می‌گرفت، به امری عادی و رومزره تبدیل شده که حتی مقابله با آن در مترو و اتوبوس‌های شهری، با اصول اخلاقی بسیاری هم خوانی نداشته و به همین دلیل به فراموشی سپرده شده است.

از طرف دیگر، اگر روزگاری تهیه و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی به حاشیه ها نسبت داده می‌شد، اکنون به جایی رسیده‌ایم که حتی در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی، گنگسترها و باندهای مخدر از نیمه بالایی شهر سر بر می‌آورند و جای ایشان را در حاشیه نشین ها، خرده فروشها، خرده سارقان و بزه کاران معمولی در تیراژ بالا گرفته و در مجاورتشان، مردمانی شریف زندگی می‌کنند که برای امرار معاش خیلی وقت است منیت را در خود کشته‌اند.

اگر روزگاری گدایان، سرشناس بودند و می‌شد به کمک انگشتان دست تعدادشان را در هر محله شمرد و حتی القابشان را مرور کرد، حالا هم تعداد ایشان فزونی یافته و هم شمار فقرا زیاد شده و هم کسانی که در مسیر کوشش برای جدایی از فقر، کسب و کاری تازه تاسیس را پی می‌گیرند.

کافی است پایین تا بالای گذری را در تهران یا برخی کلانشهرهای مشابه این شهر طی کنیم تا با افرادی مواجه شویدم که سر در سطل زباله فرو برده و سعی دارند از میان انواع و اقسام دور ریزهای شهروندان، برای خود نانی درآورند؛ افرادی که حتما معرف حضور همه مان هستند!

بر سر هر سطل زباله که توقف کنیم، چندین نوبت مراجعه به آن را در طول روز شاهد خواهیم بود و اینقدر این روند ناراحت کننده ادامه می‌یابد که نمی‌توانیم منکر شکل گیری کسب و کاری جدید در باب زباله گردی در شهر شویم اما هر چه به ذهنمان فشار می‌آوریم، حتی در حد یک اظهار نظر مسئولان در این باره به یاد نخوایم آورد.

گویی نه مسئولی ایشان را دیده، نه نهاد حمایتی ای نسبت به ایشان احساس مسئولیت کرده، نه جامعه شناسی با ایشان مواجه شده، نه رسانه ملی سری به دیارشان زده و نه در عبور و مرور روزمره هیچ مسئول و نهاد مسئولی، زباله گردان رصد شده اند!

اما هرچه کسانی که باید می‌دیدند، ندیدند، مردم کوچه و بازار ایشان را می‌بینند، راجع به ایشان با هم گپ و گفت کرده و در تحلیلهای خود، مقصران را شناسایی و به صف می‌کنند و در نهایت به  سهم خود به این دست مشکلات جامعه واکنش نشان می‌دهند؛ واکنشی که گاه به دنیای مجازیراه پیدا می‌کند به این امید که دیده شده و موجبات شکلگیری حرکتی اصلاحی را رقم بزند.
 
صدقه ها را در سطل زباله بریزید!


تصویر دردناک فوق از این دست واکنش هاست؛ تصویری دردناک که با کلماتی معدود و محدود، پیامی وسیع به ذهن مخاطبان القا کرده و کارکردی پوستر گونه یافته است تا شاید به کمک کاربران دنیای مجازی، این قدر دست به دست شود که کرختی ناشی از عادی شدن تصاویری از این دست را از بین برده و موجبات تحرکی اصلاحی را فراهم آورد چراکه تهیه کنندگان آن هم مانند ما و خیلی های دیگر بر این باورند که وقتی نهادهای حمایتی گوناگونی در جامعه حضور دارند و از منابعی مانند کمک های مردمی و حتی بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند، چرا می‌بایست روز به روز بر شمار زباله گردان افزوده شود؟

چگونه است که از تلاش برای رفع حاشیه نشینی، به عادی شدن دیدن زباله گردانی رسیده‌ایم که می‌دانیم اگر راه راحت تری برای ارتزاق یافته بودند، ترجیح می‌دادند میان آلودگی به دنبالروزی نگردند؟

چگونه است این افراد تا کنون به چشم هیچ مسئولی نرسیده‌اند؟ آیا غیر از این است که شکل گیری این طبقه یعنی کم نیستند کسانی که روزی حلال را به سرقت ترجیح داده‌اند؛ کم نیستند معتادانی که به انتهای خط نزدیک شده‌اند؛ آیا وجود ایشان به معنای نفی موفقیت های سوادآموزی نیست؛ آیا این افراد در سلامت عمومی وبیمه عمومی دیده شده‌اند؛ آیا امثال وزارت رفاه و جوانان می‌توانند به عملکرد خود بنازند در حالی که شمار این افراد روز افزون است؛ مجلسیانو دیگر تصمیم سازان چطور؟، آیا فقدان اظهار نظر و تصمیم گیری در رابطه با ایشان توجیه پذیر است؟

شاید سیل پرسش هایی از این دست و تلخی سکوت مسئولان و نهادهای حمایتی در پاسخ ندادن به آنها موجب شده که تصویری مانند تصویر فوق تهیه شده و از اندک مجرایی که برای تسهیم آن با دیگران وجود دارد، نشر بیابد اما علت هرچه باشد، بد نیست این تصویر را برای کسانی که خواب مانده و از روزگار پیرامون خود غافل شده‌اند بازنشر دهیم تا دست کم اوضاع روزمره بخشی از جامعه را به روایت یک تصویر ببینند و انشالله ما را محکوم به سیاه نمایی نکنند!

یه کمی ارامش برای فوتبال کشورعزیزمان لازم است درسته؟؟؟ما همیشه حماسه خلق کرده ایم ږدرسته/

معرفی 32 تیم حاضر در جام‌جهانی/11
شاگردان کارلوس کی‌روش در چهارمین حضور خود در آوردگاه معتبر جام جهانی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند و تا نخستین دیدار خود مقابل نیجریه که به گفته کی‌روش مهم‌ترین بازی ایران است باید تمرینات سخت‌تری را تا آغاز این مسابقات پشت سر بگذارند.
ایرانویژه‌نامه جام جهانی مشرق - بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.
بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)


ایران11 - ایران (Iran)
سرمربی: کارلوس کی‌روش

ستاره احتمالی: اشکان دژاگه

کاپیتان: جواد نکونام

رنکینگ در فیفا (آوریل): 37

حضور در جام جهانی: 3 بار (آخرین بار 2006)

بهترین عنوان: -

بیشترین بازی ملی: علی دایی (149 بازی)

بهترین گلزن ملی: علی دایی (109 گل)

شعار تیم در جام جهانی: افتخار پارس (HONOUR OF PERSIA)

همگروه‌های ایران در جام جهانی برزیل: آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین در گروه F

آشنایی کلی با کشور ایران


به گزارش مشرق، ایران (به معنی:سرزمین آریاییان) با نام رسمی جمهوری اسلامی ایران کشوری در جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه با 1٬648٬195 کیلومتر مربع وسعت هجدهمین کشور وسیع جهان است و و بر پایه سرشماری سال 1392 دارای جمعیتی حدود 77،189،669 نفر است. پایتخت، بزرگ‌ترین شهر و مرکز سیاسی و اداری ایران، تهران است.

ایرانایران از شمال با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان، از شرق با افغانستان و پاکستان و از غرب با ترکیه و عراق همسایه‌است و همچنین از شمال به دریای خزر و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان محدود می‌شود، که دو منطقهٔ نخست از مناطق مهم استخراج نفت و گاز در جهان هستند.

اسلام دین رسمی، تشیّع مذهب رسمی و فارسی زبان رسمی این کشور است. ایران به عنوان یک سرزمین و یک ملت، پیشینه‌ای کهن دارد و یکی از تاریخی‌ترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود.

ایران به واسطهٔ قرار گرفتن در منطقهٔ میانی اوراسیا موقعیتی راهبردی دارد. و از اعضای سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهّد، سازمان کنفرانس اسلامی، اوپک، سازمان اکو و چندین سازمان بین‌المللی دیگر است. ایران یک قدرت منطقه‌ای در جنوب غربی آسیا است و جایگاهٔ مهمی را در اقتصاد جهانی به دلیل در اختیار داشتن صنعت نفت، صنعت پتروشیمی، گاز طبیعی و خودروسازی برای خود بدست آورده‌است.

فوتبال ایران از سال 1920 شکل گرفت و از این بابت می توان گفت از قدیمی ترین تیم های آسیا هم هست، این تیم در سال 1948 رسما عضو فیفا شد و در 66 سالی که از عمر فدراسیون فوتبال ایران می‌گذرد، 25 نفر در 33 دوره مدیریتی مختلف بر این فدراسیون ریاست کرده‌اند.

تیم ایران یکی از قدرت‌های آسیا به شمار می‌رود که تاکنون 3 بار قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال‌های 1968، 1972و 1976 شده‌است و نیز در سال‌های 1978، 1998 و 2006 موفق شده‌ 3 بار در جام جهانی فوتبال حضور یابد.

بهترین گل زن تاریخ فوتبال ایران علی دایی با 109 گل زده آقای گل فوتبال ملی جهان است. فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال ناصر حجازی رابه عنوان دومین دروازه بان برتر قرن بیستم قاره آسیا معرفی کرده‌ است.

تا کنون در سال‌های 1996، 1999، 2003 و 2004 چهار بازیکن ایرانی موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن سال آسیا شده‌اند. خداداد عزیزی، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی چهار بازیکنی هستند که بهترین بازیکن آسیا شده‌اند.

نحوه صعود به جام جهانی 2014

ایران در این دوره از مقدماتی جام جهانی در مرحله دوم مالدیو را در رفت و برگشت در مجموع پنج بر صفر شکست داد و به دور سوم راه یافته و در گروه قطر، بحرین و اندونزی جای گرفت. این مرحله را هم مجموعا با 12 امتیاز پشت سر گذاشت و به مرحله پایانی گروهی یعنی مرحله چهارم صعود کرد.
کره جنوبی، ازبکستان، قطر و لبنان همگروه های ایران در مرحله چهارم بودند. این مرحله برای ایران بسیار پر نوسان پیش می رفت، کره جنوبی را در حالی که ده نفره شده بود برد اما به لبنان و ازبکستان باخت.

تا قبل از خرداد ماه سال 92 که ایران باید سه بازی دیگر مقابل لبنان، قطر و کره جنوبی انجام می داد، شرایط طوری شده بود که برخی کارشناسان داخلی حتی صعود را غیرممکن می دانستند. اما ایران بازی برابر لبنان و قطر را برد تا سرنوشت صعود به جام جهانی به بازی آخر مقابل کره جنوبی گره بخورد. حتی تساوی هم امید ها را برای صعود زنده نگه می داشت اما ایرانی ها که بعد از حواشی قبل از بازی و صحبت های توهین آمیز مربی کره غیرتی شده بودند در سئول کره ای ها را ناک اوت کرده و توانستند با گل رضا قوچان نژاد کره را در خود کره مغلوب کنند و چهارمین مسافر برزیل شوند.

حضور در جام جهانی:

به گزارش مشرق،
ایران تا کنون 3 بار در سال‌های 1978، 1998 و 2006 موفق شده‌ در جام جهانی فوتبال حضور یابد و هیچ گاه از گروه خود صعود نکرده است. 9 بازی، 1 برد، 2 مساوی، 6 باخت، 6 گل زده و 18 گل خورده عملکرد ایران در این سه دوره بوده است. حسن روشن و ایرج دانایی فرد در جام 78، حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا در جام 98 و سهراب بختیاری زاده و یحیی گل محمدی در جام 2006 گلزنان ایران بوده اند.

ایران برای اولین بار در سال 1978 در آرژانتین پا به عرصه جام جهانی نهاد. هلند، اسکاتلند و پرو هر سه حریف ایران بودند. بازی مقابل هلند را 3 بر 0 واگذار کردند، اما در بازی دوم برابر اسکاتلند بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند و با گل دانایی فر اسکاتلند را 1-1 متوقف کردند. آن ها علی رقم اینکه مقابل پرو خوب بازی کردند اما 4-1 شکست خوردند و با 1 امتیاز حذف شدند.

بیست سال بعد در سال 1997 ایران برای صعود به جام جهانی باید استرالیای پرمهره را از پیش رو برمی داشت، آنها بازی رفت را در ایران 1-1 کرده و در برگشت در ملبورن تا اواسط نیمه دوم 2 بر صفر شکسته خورده بودند و کم کم برای شکست آماده می شدند. اما بازی حماسی کریم باقری و خداداد عزیزی دو گل را برای ایران رقم زد و بازی را به تساوی کشاند. در نهایت هم ایران به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف صعود کرد. در ایران از این بازی با عنوان حماسه ملبورن یاد می شود.

سفید پوشان ایران در مسیر جام جهانی

ایران در جام جهانی 98 با آلمان، یوگسلاوی و آمریکا هم گروه شد، بازی اول را 1-0 به یوگسلاوی باخت اما در بازی دوم موفق شد برای اولین بار در تایخ فوتبالش در جام جهانی پیروز شود، آنها در این بازی آمریکا را 2-1 بردند. گل های ایران را مهدی مهدوی کیا و حمید استیلی به ثمر رساندند. بازی سوم را هم به آلمان 2-0 باختند؛ در مجموع ایرانی ها با همین 3 امتیاز کنار رفتند، از این گروه آلمان و یوگوسلاوی صعود کردند.

سومین تجربه ایرانی ها در جام جهانی به سال 2006 آلمان بر می گردد، آنها که در بازی های مقدماتی به لطف گل محمد نصرتی در بازی برابر بحرین مسافر آلمان شده بودند، در قرعه کشی جام جهانی هم گروه پرتغال، آنگولا و مکزیک در گروه D شدند.

بازی نخست با مکزیک بود، ایران در نیمه اول خوب بازی کرد و حتی توانست یک گل هم بزند اما در نیمه دوم این مکزیک بود که نبض بازی را در دست گرفت و توانست ایران را 3-1 شکست دهد. دومین بازی هم برابر پرتغال نتیجه ای بهتر از باخت 2-0 برای ایران نداشت. با توجه به این دو باخت ایران دیگر شانسی برای صعود نداشت و بازی اش برابر آنگولا فقط جنبه حیثیتی داشت. آنگولا که اولین حضورش در جام جهانی را تجربه می کرد مقابل ایران 1-1 متوقف شد و هر دو تیم با هم از گردونه مسابقات کنار رفتند. گل ایران را در این بازی سهراب بختیاری زاده به ثمر رساند.
در مقدماتی جام جهانی 2010 در مرحله نهایی گروهی، ایران با کره جنوبی، کره شمالی، عربستان و امارت هم گروه بود، اما ایران با ارئه بازی هایی ضعیف چهارم شد و حتی نتوانست به پلی آف صعود کند.

پیش بینی عملکرد ایران در جام جهانی 2014

ایران برای آمادگی در جام جهانی 2014، بازی تدارکاتی در خور توجهی انجام نداده و باز هم همان داستان همیشگی بی برنامگی و بی توجهی نسبت به فوتبال ملی که بسیاری از کارشناسان در سال 2006 آن را عامل نتایج ضعیفش در جام جهانی می‌دانستند در حال تکرار شدن است. مشکلات لباس منقش به یوز پلنگ ایرانی و برند آل اشپورت هم این اواخر بین المللی شد تا جایی که برخی خبرگزاری های خارجی از نبودن لباس کافی برای ایران در جام جهانی خبر دادند!

در این دوره نیز برخی کارشناسان با نگاهی خوشبینانه به صعود ایران نگاه می کنند هرچند وجود آرژانتین همیشه مدعی، نیجریه قدرتمند و بوسنی به عنوان یک تیم هجومی این امر کمی سخت است. بازیکنان دوملیتی نظیر اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، مهرداد بیت آشور و باتجربه هایی مثل نکونام، آندو تیموریان، شجاعی و جلال حسینی در کنار جوانانی مثل علیرضا جهانبخش و سردار آزمون باید اندیشه های کارلوس کی روش را برای مهار بازیکنان بزرگی چون مسی، دی ماریا، آگوئرو، ادین ژگو، ایبسویچ و... در زمین پیاده کنند.

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی:
کارلوس کی‌روش (Carlos Queiroz)

ایرانکارلوس مانوئل بریتو لئال کی‌روش سرمربی 61 ساله پرتغالی(موزامبیکی الاصل) تیم ملی ایران در دهه 90 هدایت تیم امید و تیم ملی پرتغال را بر عهده داشت و چند فصلی نیز در کشورهای آمریکا و ژاپن به مربیگری پرداخت.
وی همچنین هدایت امارت را نیز یک سال به عهده گرفت و دوسال نیز هدایت تیم‌ ملی آفریقای جنوبی را برعهده داشت و پس از جام جهانی 2002 و در تابستان همان سال به منچستریونایتد پیوست و دستیار الکس فرگوسن شد. سال 2003 به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شد و پس از یک فصل دوباره به منچستر بازگشت و تا 4 فصل دیگر دستیار فرگوسن شد.

کی روش در سال 2008 برای بار دوم و البته با تجربه بیشتر هدایت تیم ملی کشورش را برعهده گرفت و تا پایان جام جهانی 2010 در این تیم ماندو پس از یک سال و در سال 2011 هدایت ایران را برعهده گرفت و این تیم را برای چهارمین بار به جام جهانی رهنمون کرد.

کی روش با کنار گذاشتن سیدمهدی رحمتی مرد شماره یک سالهای اخیر تیم ملی ایران و عدم دعوت از چند بازیکن مطرح لیگ برتر مثل پیام صادقیان و حامد لک و نیز عدم دعوت از علی کریمی موجب شد رسانه های خارجی لیست اعلامی وی را یک لیست ابهام برانگیز بخوانند.

از وی به عنوان یکی از گزینه های اصلی هدایت منچستر یونایتد پس از جام جهانی 2014 نام برده می شود البته اگر با فدراسیون فوتبال ایران برای تمدید قرارداد به توافق نرسد.

کاپیتان: جواد نکونام (Javad Nekounam)

ایرانجواد نکونام کاپیتان باتجربه تیم ملی ایران با 34 سال سن آخرین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد. وی با 136 بازی ملی و 37 گل زده یکی از مهره های کلیدی ایران در برزیل معرفی شده است. نکونام که اکنون عضو الکویت است سابقه بازی در اوساسونا را به مدت 6 سال دارد و با وجود بازی در پست هافبک آمار گلزنی خوبی دارد و امکان این که در جام جهانی هم بتواند گلزنی کند وجود دارد چرا که او می‌تواند با هر دو پا شوت بزند و با استفاده از ضربات سر دروازه‌ حریفان را به خطر بیندازد.

کار وی در مقابل هافبک‌های قدرتمند نیجریه و آرژانتین سخت است و باید ببنیم وی به عنوان بازوی راست کی روش در زمین می تواند ایران را در خلق یک حماسه کمک کند یا نه؟

ستاره احتمالی: اشکان دژاگه (Ashkan Dejagah)

ایراناشکان دژاگه متولد 1365 از یک پدر ایرانی و مادر آلمانی است که سابقه حضور در تیمهای پایه آلمان را نیز دارد توسط افشین قطبی به تیم ملی دعوت شد و از همان ابتدا یکی از ستاره های ایران بوده است که کلاس متفائتی از خود نمایش می دهد. وی در تیم های وولفسبورگ و هرتابرلین آلمان بازی کرده و هم اکنون عضو تیم فولام انگلیس است.
اشکان در سرزنی و شوت مهارت بالایی دارد و اگر در اوج باشد مدافعان حریف کار سختی مقابل وی دارند و با ایجاد فضا برای مهاجمان سرعتی ایران می تواند به کمک تیم کی روش بیاید.

بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی:

ایران

دروازه‌بانان: رحمان احمدی، سوشا مکانی، علیرضا حقیقی، دانیال داوری، علیرضا بیرانوند

مدافعان: سید جلال حسینی، هاشم بیگ‌زاده، حسین ماهینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، احمدآل نعمه، محمدرضا خانزاده، احسان حاج صفی، مهرداد بیت آشور

هافبک‌ها: آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی، قاسم حدادی فر، مهرداد پولادی، رضا حقیقی، بختیار رحمانی، اشکان دژاگه، جواد نکونام

مهاجمان: محمدرضا خلعتبری، مهدی شریفی، کریم انصاریفرد، رضا قوچان نژاد، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، رضا نوروزی

ایران
لباس تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل

برنامه بازیهای ایران در گروه F جام جهانی 2014 برزیل

دوشنبه 26 خرداد 93 (16 ژوئن):

نیجریه - ایران (کوریتیبا - ورزشگاه بایکسادا) :: (ساعت 23:30) ::

شنبه 31 خرداد 93 (22 ژوئن):

آرژانتین - ایران (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیه رو) :: (ساعت 20:30) ::

چهارشنبه 4 تیر 93 (25 ژوئن):

بوسنی - ایران (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 20:30) ::


صحنه‌ای ماندگار از ایران در تاریخ جام جهانی
به گزارش مشرق، شاید از هر ایرانی بپرسی که خاطره انگیزترین صحنه تیم ملی در جام جهانی چیست بی درنگ بگوید پیروزی برابر آمریکا که به دلیل شرایط سیاسی دو کشور به آن لقب بازی قرن نیز داده شد. ایران که در یک ماراتن خاطره انگیز و پس از خلق
حماسه ملبورن به فرانسه رسیده بود، و چند روز پیش از جام جهانی سرمربی معروف خود تومیسلاو ایویچ را برکنار کرده بود در دیدار اول خود برابر یوگوسلاوی بازی خوبی به نمایش گذاشت و با یک گل مغلوب شد. در دیدار دوم ایران به مصاف آمریکا رفت و با دو گل حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا به برتری 2-1 دست یافت تا اولین و تنهاترین برد ایران در جام جهانی رقم بخورد و مردم تا پاسی از شب در خیابانهای کشور به شادمانی بپردازند.
اگر کمی اعتماد به نفس از جانب نیمکت تیم ملی به بازیکنان تزریق می شد اولین صعود ایران نیز رقم می خورد اما افسوس که برابر آلمان نه چندان قوی به ترس خودمان باختیم و با شکست 2-0 از فرانسه به خانه بازگشتیم.

صحنه های حساس دیدار ایران و آمریکا در جام جهانی 1998

دانلود

ازاین به بعد خبر های داغ خودرو ها را ازهرجا پیدا کنم برایتان میزارم؟

 

رتبه دوم واردات به کشور از آن خودرو شد
چهارشنبه، 14 خرداد 1393
ساعت: 01:37
Wednesday, June 04, 2014
کد خبر: 259328

به گزارش خبرخودرو ،هشت میلیارد و 154 میلیون دلار انواع کالا در دو ماه نخست سال جاری صادر و 7 میلیارد و 688 میلیون دلار وارد شده است و خودرو دومین کالای وارداتی محسوب می شود.

وسایل نقلیه ( خودرو) با موتورپیستونی درونسوز با حجم سیلندر 1000 تا 1500 سانتیمتر مکعب به ارزش 263 میلیون دلار ، کنجاله به ارزش 240 میلیون دلار، برنج به ارزش 235 میلیون دلار و روغن خام سویا به ارزش 172 میلیون دلار بوده است.

وزن صادرات غیرنفتی 18 میلیون و 2 هزار تن است که 27 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش نشان می دهد.

پروپان مایع شده به ارزش 375 میلیون دلار، متانول به ارزش 253 میلیون دلار و بوتان مایع شده به ارزش 247 میلیون دلار ازعمده‌ترین اقلام صادراتی در این مدت است.

 

 بیشترین میزان کالاهای صادراتی در این مدت به چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند ارسال شده است.

 

صادرات کشورمان به چین یک میلیارد و488 میلیون دلار، به عراق 951 میلیون دلار، به امارات متحده عربی 575میلیون دلار، به افغانستان 334 میلیون دلار و به هند 300 میلیون دلار بوده است.

در این مدت 7 میلیارد و 688 میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شده است که حدود 35 درصد افزایش نشان می‌دهد.

کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در این مدت به ترتیب امارات متحده عربی، چین، هند، ترکیه و جمهوری کره بوده‌ است.

در این مدت 2 میلیارد و 226 میلیون دلار کالا از کشور امارات متحده عربی، یک میلیارد و 613 میلیون دلار از چین، 693 میلیون دلار از هند، 542 میلیون دلار از ترکیه و 459 میلیون دلار از کره جوبی وارد شده است.

خدایا چه وقت خبر خوشی از این خودرو میشنویم؟؟؟؟؟

 
کنترل قیمت خودرو با تحقق تعهدات حمایتی دولت از خودروسازان
سه شنبه، 13 خرداد 1393
ساعت: 09:02
Tuesday, June 03, 2014
کد خبر: 259187

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : افزایش تولید خودرو ، مانع از ادامه ضرردهی خودروسازان و  موجب افزایش سوددهی در این صنعت خواهد شد.

علی اکبر ناصری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو باید حمایت بانکی و تسهیلاتی بیشتری را از خودروسازان داشته باشد تا شرکتها با افزایش تولید و کاهش هزینه های سربار بیش از این متضرر نشوند.

وی همچنین به جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص قیمت خودرو پرداخت و گفت : در جلسه ای که در کمیسیون صنایع و معادن و با حضور وزیر صنعت و معدن و برخی مدیران شرکتهای خودروساز صورت گرفت مقرر گردید تا سمت و سوی حرکت خودروسازان در حوزه قیمت در جهت سیاست های دولت باشد.

وی افزود : بر اساس تصمیمات و  سیاست های اخیر خودرویی دولت ، خودروسازان باید در جهت عدم افزایش قیمت ها حرکت نمایند .

وی با اشاره به لزوم حمایت از خودروسازان در راستای سیاست های اخیر دولت ، تاکید کرد : اختصاص ارز مبادله ای به خودروسازان و برخی حمایت های تسهیلاتی دولت که پیش از این مطرح شده چنانچه محقق شود امکان عدم افزایش و کنترل قیمت ها از سوی خودروسازان وجود خواهد داشت.

نماینده  بابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزایش تیراژ تولید را در کنترل قیمت خودرو موثر دانست و گفت : با برنامه ریزی که در سال جاری شرکتهای خودروساز در راستای افزایش تولید در پیش گرفتند و حمایت تسهیلاتی که دولت در این جریان اعلام نموده قطعا می توان قیمت خودرو را تا حدودی کنترل نمود و مانع از افزایش آن گردید.

ناصری افزود : البته در ماههای گذشته افزایش قیمتی در تولیدات شرکتهای خودروساز صورت گرفت اما افزایش بیش از قیمت های کنونی هر چند به جهت تورم موجود منطقی است اما به دلیل فشار زیادی که به مشتریان وارد خواهد کرد باید نسبت به کنترل و عدم افزایش آن تلاش شود .