ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا
ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

به این میگن مرد...........

زن ذلیل ها ببینن عبرت بگیرند


مفاخر شهر عزیزم بم

کوروس سرهنگ زاده در سال ۱۳۱۶در پاریز سیرجان متولد شد .
والدین و جد او اهل شهرستان بـم هستند و او را نیز باید اصالتااهل خطه هنرپرور بم دانست
تحصیلات ابتدایى خود را در سیرجان و بم به پایان برده و براى ادامه تحصیل به کرمان آمد . ششم ادبى دوره دبیرستان را درکرمان شروع کرد و زمانى که به تهران رفت ، در تهران به اتمام رسانید
در تهران،وارد کار مطبوعات شد و سردبیرى کیهان کودکان به وى محول شد ، پس از هشت سال،وارد کار دولتى شد و در اداره آمار عمومى مشغول انجام وظیفه گردید و آخرین پست وى ، مدیر کل تدارکات سازمان نقشه‏بردارى کشور بود .

 

او کار خود را در اوایل دهه 1340 شروع کرد ، و با بازخوانی ترانه های همشهری خود زنده یاد داریوش رفیعی و همچنین ادامه سبک رفیعی ، معروف شد از ترانه های معروف وی می توان به « به سوی تو » ، « آسمون » ، « شبگرد » ، « زنگ کاروان برای فیلم لیلی و مجنون» و ... نام برد . که البته ترانه " به سوی تو " یک بازخوانی از کارهای رفیعی می باشدکه بدلیل اینکه ترانه داریوش رفیعی کمیاب است و این ترانه در دهه 50 بر روی صفحه با صدای کوروس به بازار آمد اکثرآ این ترانه رو با صدای کوروس سرهنگ زاده شنیده اند
.
کورس سرهنگ‏زاده بنا به تشویق همکاران مطبوعاتىخودبه رادیو رفت و اولین آهنگى را که اجرا کرد، آهنگى بود به نام « غریبى » یا « شروه » که یک نوع دشتستانىبوده و در بسیارى از گوشه و کنار کشور معمول مى‏باشد . این آهنگ را که مایه‏اى محلى کرمانى دارد 6 ساله بود که یکبار در شهر کرمان و پس از آن در روى سن دانشکده کشاورزى کرج اجرا کرد .
به هر حال پس از خواندن و اجراى این آهنگ بود که مدیران وقت رادیو از وى خواستند ،که همکارى خود را با این دستگاه ادامه دهد و چون سبک و سیاق خوانندگى وى بسیار شبیه بهزنده یادداریوش رفیعى بود ، معتقد بودند که نباید اجازه داد که این سبک از بین برود .
از این به بعد همکارى وى با هنرمندانى مثل : عبداللَّه جهان‏پناه ، نصراللَّه زرین‏پنجه ، حیدر اسماعیلى و عباس خوشدل آغازشد . وى ضمن اجراى خوانندگى، ردیف‏ها وگوشه‏های آوازیرا نزد عبداللَّه‏خان جهان‏پناه و نصراللَّه‏خان زرین‏پنجه فراگرفت
.
از دیگر آثار اوتهیه و تنظیم چند آهنگ محلى وسپس شرکت در چند برنامه « گل‏هاى صحرائى » و آهنگ دیگرى به نام « افسانه زندگى » بود که اکثر این آهنگهای او از حبیب الله بدیعیآهنگساز و سلیست ارزشمند رادیو می باشد که ۱۳ سال با یکدیگر با همکاری داشتند و اولین آهنگی که بدیعی برای کوروس ساخت در سال 1338" شبگرد " نام دارد .
وی اشعاری از برخی از ترانه‌سرایان آن دوران مانند معینی کرمانشاهی ، تورج نگهبان و ایرج نیری را اجرا کرد. علاوه بر بدیعی ، سرهنگ زاده آهنگ‌هایی از مجید وفادار و مجید لشگری را هم اجرا کرده‌است
.
از دیگر آهنگ‏هاى موفق وى: « دل اى دل » بود که در نمایشنامه پرطرفدار ساخته بیژن مفیداجرا شد
.
« نه دیگه این دل واسه ما دل نمى‏شه » نیز یکی دیگر از تصنیفهای معروف کورس است .
کوروس سرهنگ‏زاده آرزو دارد که این آهنگ‏ها،بازسازى شده و با ارکستر بزرگ اجرا شود.چون معتقد است که این تصنیف هااز آثار خوب و با ارزش موسیقى سنتى ایران مى‏باشد.
وى خواننده‏اى است با فرهنگ و دانش و در کار خوانندگى بسیار وسواسى است.به طوری که هر آهنگى را نمى‏پسندد و سبک و سیاق خوانندگى خود را ردیف منوچهر همایون‏پور و داریوش رفیعى مى‏داند .
به شعر و ترانه ‏سرایانى مثل : بیژن ترقى ، معینى کرمانشاهى ، عماد خراسانى و... عشق مى‏ورزد و به خطاطى و نقاشى سخت علاقمند است وخود یکى از بزرگان این هنر والا به شمار میرود
.
آنچه درباره صدای کورس سرهنگ زاده گفتنی است سوز صدا و تحریر های درشت و خشک خاص صدای اوست که جلوه ای دیگر به کار او داده است . آثاردیگری ازو بهیادگار مانده مانند " خاطرات " "فال حافظ" " یا علی " " دیدار " و ... که هر کدام جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد
استاد هم اکنون در(مهرشهر) کرج زندگی می کنند

شایعه اعتیاد بازیگران ایرانی صحت دارد؟!


هرازگاهی شایعاتی درباره اعتیاد برخی بازیگران منتشر می‌شود. می‌گویند برخی از آنها پشت صحنه زیاد سیگار می‌کشند.

هنرمندان مجبورند هر نقشی را جلوی دوربین بازی کنند؛ گاهی در دنیای نقش‌ها معتاد می‌شوند و گاهی درباره اعتیاد هشدار می‌دهند. درباره اعتیاد برخی هنرمندان زمزمه‌های زیادی شنیده می‌شود. در این گزارش چند بازیگر درباره تجربه‌هایشان از ایفای نقش معتاد گفته‌اند و این‌که آیا شایعه اعتیاد برخی بازیگران ایرانی صحت دارد؟

هرازگاهی شایعاتی درباره اعتیاد برخی بازیگران منتشر می‌شود. می‌گویند برخی از آنها پشت صحنه زیاد سیگار می‌کشند. بسیاری از مردم هم زود این شایعات را باور می‌کنند. خیلی از آنها تصور می‌کنند بازیگرانی که نقش معتاد را خوب و روان بازی می‌کنند، حتما خودشان هم در این زمینه تجربه‌هایی دارند!

برای دستیابی به پاسخ این پرسش که جامعه هنری ما چقدر با اعتیاد درگیر است و بازیگران چگونه می‌توانند برای رفع پدیده اعتیاد اقدام کنند، به سراغ تعدادی از بازیگران رفته‌ایم تا نظر آنها را درباره این موضوع بدانیم.

آرش مجیدی: 

اخبار, اخبار فرهنگی, بازیگران ایرانی

 تعداد بازیگران معتاد خیلی کم است
آرش مجیدی، اهل آباده و دانش‌آموخته رشته ادبیات نمایشی که در سریال‌هایی مانند زیر هشت، آخرین گناه، رستگاران، شیدایی و ارمغان تاریکی بازی کرده، در پاسخ به پرسش‌های ما درباره لطمه‌هایی که سیگار و مواد مخدر به زندگی حرفه‌ای بازیگران وارد می‌کند، توضیح می‌دهد.

می‌گویند استعمال موادمخدر بین بازیگران رواج پیدا کرده است؛ به نظر شما استفاده از این مواد چه آسیبی به وجه هنری آنها وارد می‌کند؟
ابتدا باید بگویم که خدا را شکر چنین بازیگرانی بسیار کم هستند، اما اصولا هر موادمخدری استفاده شود مخرب است. اما حالا که بحث از اعتیاد شده بگذارید صحبتی درباره الکل کنم. اتفاق وحشتناکی که در کشور ما می‌افتد این است که خیلی‌ها نسبت به موادمخدر حساسیت پیدا کرده‌اند و می‌دانند که این مواد مخرب هستند؛ اما متاسفانه این حساسیت در مورد الکل کمتر است و خیلی‌ها عوارض وحشتناک آن را نمی‌شناسند، در حالی که الکل بی‌نهایت مخرب‌تر از موادمخدر است. مقاله‌ای می‌خواندم که در آن آمده بود آدم‌هایی که اعتیاد را ترک و بعد از سال‌ها بدن خود را پاکسازی می‌کنند به یک درجه خوبی و پاکی می‌رسند و تاثیرات مخرب این مواد در یک دوره طولانی‌مدت از بین می‌رود، اما واقعیتی تلخ درباره الکل وجود دارد، این است که اعتیاد و استفاده از الکل تاثیری روی مخچه انسان می‌گذارد که هیچ‌وقت، حتی زمانی که پاک شوند و ترک کنند، از بین نمی‌رود. درست است موادمخدر در مملکت بیداد می‌کند اما مصرف الکل هم کم نیست و چون ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، کمتر درباره‌اش صحبت کرده‌ایم. چون اگر در مورد آن صحبت کنیم، گویی دیانت خود را زیر سوال برده‌ایم؛ یعنی دیگران می‌گویند مگر می‌شود در جمهوری اسلامی استفاده از الکل با این حجم مطرح شود؟!

مصرف الکل در برخی از کشورهای غربی منجر به مرگ بعضی بازیگران هم شده است.
بله، بالاخره همه جای دنیا این مساله وجود دارد. اما آنها در این زمینه معمولا صداقت دارند و خیلی از بازیگران خارجی می‌آیند و اعلام می‌کنند که مثلا به کوکایین اعتیاد داشتم و ترک کردم و دیگری هم می‌گوید من به الکل اعتیاد داشتم و ترک کردم.

فکر می‌کنید چرا هنرمندان ما، جرات گفتن چنین حقایقی را ندارند؟
چون معمولا حاشیه‌هایمان بر متن غلبه می‌کند؛ مثلا پخش سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی با چند انتقاد‌ به کلی متوقف ‌شد! می‌خواهم بگویم ما افرادی هستیم که انتقادپذیر نیستیم و نمی‌توانیم درباره چیزی نقادانه حرف بزنیم. بر فرض مثال اگر هنرمندی معتاد باشد و بیاید در جمع اعلام کند که من فلان ماده مخدر را مصرف می‌کنم، متاسفانه کل جامعه او را طرد می‌کند. برای همین در ایران اگر هنرمندی مبتلا به موادمخدر باشد و اعلام کند، حماقت کرده است.

اما برخی از بازیگران ایرانی مانند سیامک انصاری در برنامه«گپ» صادقانه از کشیدن سیگار و ترک آن صحبت کرده‌اند.
بله، من هم تابو ندارم و هرازگاهی در منزلم روی بالکن سیگار می‌کشم، اما می‌دانم که اگر اصلا سیگار نکشم، خیلی بهتر است. مساله این است که اعلام آن از سوی افراد شناخته‌شده در ایران پذیرفته نیست و بیشتر مردم به آن سطح نرسیده‌اند که فردی بیاید و بگوید این کار بخشی از من است و هیچ فردی حق دخالت ندارد... بالاخره ما هم درست و غلط را به‌طور کامل نمی‌شناسیم و براساس زندگی و سهم خودمان از هر موضوع می‌توانیم قضاوت کنیم. اگر شخصی را دعوت بکنید و طرف بگوید من مثلا در ایران معتاد به الکل هستم بیان این مساله بی‌پروایی نیست؛ بلکه حماقت است چون جامعه ما نمی‌پذیرد و ریشه دینی جامعه ما باعث می‌شود نسبت به چنین افرادی گارد بگیریم.

متاسفانه مدتهاست که بسیاری از جوانان به قلیان گرایش پیدا کرده‌اند. چه صحبتی با آنها برای ترک اعتیادشان دارید؟
من معتقدم که ما باید جایگزین‌های مطلوبی به جوانان معرفی کنیم. جوان امروزی احتیاج دارد انرژی خود را به نحوی تخلیه کند بنابراین باید ببینیم چه چیزهایی برای او گذاشته‌ایم که به سمت اعتیاد نرود. یعنی باید خلاها را شناسایی کنیم. معتقدم با نفی کردن مشکلی حل نمی‌شود. باید چندین راهکار درست به آنها پیشنهاد دهیم و انتخاب را برعهده خودشان بگذاریم.

می‌گویند بعضی از بازیگران در زمان استراحت‌شان در پشت صحنه سیگار می‌کشند یا موادمخدر استفاده می‌کنند. شما این موضوع را تایید می‌کنید؟
پاسخ به این سوال سخت است اما من به شخصه ترجیح می‌دهم جدول سودوکو حل کنم.

عباس غزالی:  

اخبار, اخبار فرهنگی, بازیگران ایرانی

 ایفای نقش معتادان واقعا دشوار است
عباس غزالی متولد 1363 در تهران است و بیشتر مخاطبان تلویزیون، او را به خاطر بازی‌اش در سریال «وضعیت سفید» می‌شناسند. او سال گذشته در ماه مبارک رمضان با سریال «مادرانه» مهمان خانه‌هایمان بود. از آنجا که او در هر دو سریال مذکور نقش افراد معتاد را ایفا می‌کرد، درباره مساله اعتیاد برخی بازیگران با او گفت‌وگو کرده‌ایم.

شایع شده است که برخی از هنرمندان در پشت صحنه، سیگار و موادمخدر استعمال می‌کنند. شما این شایعات را تایید می‌کنید؟
من نمی‌دانم چه فردی و چگونه این کار را انجام می‌دهد، اما نظرم را درباره موادمخدر می‌گویم. همه جا خوانده و گفته شده که موادمخدر خانمان‌سوز است و همه چیز انسان را زیر سوال می‌برد و نابود می‌کند. به همین دلیل نباید حتی یک درصد هم به موادمخدر اعتماد کرد. من برای تحقیق نقش‌های معتادی که بازی کردم با افراد معتادی برخورد داشتم که گرفتار مواد بودند و همه از اعتماد و لذت اولیه مواد صحبت می‌کردند و می‌گفتند اوایل لذت و اعتماد به‌نفس کاذبی داشته‌اند و این مواد حال‌شان را آنقدر خوب می‌کرده که مصرف آن را ادامه دادند ولی در نهایت گرفتار شدند و متاسفانه دیگر نتوانستند آن را کنار بگذارند. تازه آن زمان است که اعتیاد آسیب‌هایش را نشان می‌دهد. متاسفانه امروزه اعتیاد تبدیل به تفریح بعضی از جوانان شده است. البته نیروی انتظامی تمهیداتی اندیشیده تا با این بیماری مبارزه کند؛ اما اعتیاد تنها شامل کشور ما نمی‌شود، بلکه چیزی است که در کل دنیا جوانان زیادی را اسیر کرده است.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی از والدین از ورود فرزند‌شان به دنیای بازیگری جلوگیری کنند، این است که تصور می‌کنند این محیط‌ها آلوده به موادمخدر است. شما چه پیشنهادی برای اصلاح این ذهنیت دارید؟
والدینی که چنین ذهنیتی دارند، طبیعتا نباید اجازه دهند فرزندان‌شان حتی به پارک بروند؛ چون در پارک هم آدم معتاد هست و موادمخدر بین آنها رد و بدل می‌شود. به نظرم مبارزه با اعتیاد به اراده خود انسان مربوط می‌شود. من در محله‌ای بزرگ شدم که افراد خوب و بد در آنجا زندگی می‌کردند و افراد معتاد هم اطراف‌مان زیاد بودند. سالم ماندن بستگی به اراده افراد دارد. بعد از سال‌ها فعالیت در این حرفه به این نتیجه رسیدم که همه جای دنیا در هر شغل و کشوری آدم خوب و بد وجود دارد؛ اما دلیل نمی‌شود که انسان هدفش را نادیده بگیرد، فقط به دلیل اینکه نمی‌خواهد وارد فضایی شود که مسموم است. معتقدم فضای هنری ما مسموم نیست و اگر افرادی هستند که سوءاستفاده می‌کنند و به بیراهه می‌روند و راه کج را پیش گرفته‌اند، دلیل بر بدبودن همه نمی‌شود. در واقع آنها هنرمند نیستند بلکه نام هنرمند را با خود یدک می‌کشند و به خود چسبانده‌اند و متاسفانه آنها عرصه هنر را با حرکات خود زیر سوال می‌برند.

شما بازی در نقش شخصیت‌های معتاد را هم در سریال‌های «وضعیت سفید» و «مادرانه» تجربه کردید.
بله، بازی در آن شخصیت‌ها برایم خیلی سخت بود چون باید نقش فردی را بازی می‌کردم که هیچ شباهتی به من نداشت. اصولا بازیگران نقش‌های احساسی‌ای را که در زندگی شخصی خودشان درک کرده‌اند راحت‌تر می‌تواند بازی کنند، چون نمونه عینی‌اش را دیده‌اند اما من نمی‌توانم برای رسیدن به نقش معتاد بروم آن را تجربه کنم چون در واقع خودم را نابود کرده‌ام اما مجبورم نقشم را طبیعی ایفا کنم تا تماشاگر با آن ارتباط برقرار کند، بنابراین رسیدن به نقش معتاد سختی‌ها و مشقت‌های بسیاری دارد. به هر حال من از راه تمرین، تحقیق و تکنیک سعی کردم نقش خود را به درستی بازی کنم.

هستی مهدوی‌فر:   

اخبار, اخبار فرهنگی, بازیگران ایرانی

بعضی بازیگران خیال می‌کنند مخدر به آنها کمک می‌کند!
هستی مهدوی‌فر، بازیگر 23 ساله تلویزیون و سینما که تاکنون در سریال‌های جراحت، مادرانه و فیلم‌های سوت پایان و پرستوهای عاشق به ایفای نقش پرداخته است، در سریال «مادرانه» در نقش دختری دبیرستانی که گرفتار اعتیاد شده، خوش درخشید و همین موضوع باعث شد با او درباره همین موضوع گفت‌وگو کنیم.

فکر می‌کنید علت استفاده برخی از بازیگران از مواد مخدر چیست؟
به‌نظرم تاثیری که یک بازیگر از استعمال موادمخدر می‌پذیرد با یک فرد معمولی فرق دارد. فکر می‌کنم برخی از بازیگران از موادمخدر برای تمرکز روی نقش استفاده می‌کنند یعنی خیال می‌کنند اگر سر صحنه از موادمخدر استفاده کنند، می‌توانند بهتر بازی کنند. معتقدم سینما چنین معضلی دارد و زرق و برق این حرفه زیاد است، به خصوص وقتی بازیگری به شهرت می‌رسد، درصد هوش خود را بالاتر از آدم‌های معمولی می‌بیند و این باعث می‌شود که تصور کند بر همه چیز اشراف دارد، گویی خود بزرگ‌بینی پیدا می‌کند و تصور می‌کند با یکی دو مرتبه مصرف مواد به اعتیاد مبتلا نمی‌شود. البته همین تصور اشتباه باعث این اتفاق می‌شود. من خودم به عینه سر صحنه این ماجرا را دیده‌ام.

چطور؟
به خاطر دارم سر کاری 2-3 ساعتی معطل بودیم؛ چون آقای بازیگر و مدیر تولید ناپدید شدند، در واقع مدیر تولید بازیگر را برای استفاده از مواد با خود برد و بعد از چند ساعت دوباره برگشتند. از این اتفاق‌ها زیاد می‌افتد.

به نظر شما استعمال موادمخدر چه آسیبی به وجهه هنری یک بازیگر می‌زند؟
بستگی دارد آن فرد چه کسی باشد. من بازیگرانی را می‌شناسم که از موادمخدر استفاده می‌کنند. من خودم در سریال «مادرانه» نقش یک معتاد را بازی کردم و با افرادی که در کمپ ترک اعتیاد بودند، برخورد کردم و پرسیدم چه موادی بیشترین تاثیر را روی فرد معتاد می‌گذارد، چون تاثیر موادها متفاوت است. این نکته را هم اشاره کنم که اعتیاد در بین بازیگران‌ هالیوود خیلی بیشتر از ایران است و باید خدا را شکر کنیم. در خبرها می‌بینیم که در ‌هالیوود فلان فرد به دلیل مصرف بیش از اندازه موادمخدر اوردوز کرده، یا در هتل فوت کرده، یا خودکشی کرده... به هرحال در سینمای ما این قضایا کمتر است.

البته برخی از بازیگران هالیوودی بعد از ترک اعتیاد با افتخار می‌گویند که موادمخدر مصرف می‌کردند ولی اکنون پاک هستند. قبول دارید که حرف یک هنرمند روی جوانان تاثیرگذاری بیشتری دارد؟
بله، دقیقا همین‌طور است. مثلا در تلویزیون خودمان، سیامک انصاری میهمان برنامه «گپ» رامبد جوان بود که از شبکه‌‌ آی‌‌فیلم پخش می‌شد. او در این برنامه به سیگاری بودن خود اشاره کرد و گفت ترک کرده است و از زمانی که سیگار را ترک کرده زندگی‌اش بهتر شده است... می‌دانید چه می‌گویم... می‌خواهم بگویم ممکن است همه ما سیگار بکشیم ولی به سیگار به چشم اعتیاد نگاه نمی‌شود. معتقدم وقتی یک هنرمند بعد از ترک اعتیاد بیایید و بگوید من معتاد بودم و اکنون که ترک کرده‌ام زندگی‌ام این‌گونه شده است، تاثیر بیشتری می‌تواند بگذارد، اما چون در ایران حساسیت‌ها روی قشر هنرمند بسیار زیاد است خیلی‌ها نمی‌آیند واضح صحبت کنند که در گذشته معتاد بوده‌اند.

غیر مجاز یا مجاز



اخبار,اخبار فرهنگی,اردلان هوشمند

نخستین گفتگوی رسمی با "اردلان طعمه" اولین خواننده رپی که مجوز رسمی گرفته است.

اسم واقعی‌اش «اردلان هوشمند» است. از همان سال‌های نخست همه‌گیر شدن آثارش، با نام هنری «اردلان طعمه» فعالیت کرد و توانست خیلی زود طرفداران زیادی را سمت آثارش بکشد.

 
عمده مسائل احساسی و عاشقانه موضوعاتی بودند که در آثارش به آنها می‌پرداخت و در ابتدا تمام فعالیت‌هایش را با «امیر تتلو» آغاز کرد. شهرتش بیشتر به‌خاطر چهره و آثار احساسی‌اش است و کمتر دچار حاشیه‌هایی شده که سایر خواننده‌های زیرزمینی دچارش شده‌اند. بیشتر سعی کرده بتواند بهترین خروجی ممکن را در آثارش داشته باشد و بتواند جریان‌سازی کند. 

اخبار,اخبار فرهنگی,اردلان هوشمند

   خبر اخذ مجوز‌های اشعار «اردلان» ازسوی رییس بخش ترانه و شعر دفتر موسیقی وزارت ارشاد «محمدعلی بهمنی» در خبرگزاری‌های‌رسمی اعلام شد و به‌شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. موج شدیدی از این خبر در فضای مجازی به‌پا شد و همین باعث شد که این هنرمند خیلی زود بتواند دوباره سر زبان‌ها بیفتد. آلبومی که هیچ ردی از موسیقی رپ در آن نیست و کلا قرار است به‌صورت آلبوم پاپ منتشر شود.

او این روزها برای تحصیل در خارج از کشور به‌سر می‌برد و این گفت‌وگو به سختی و پس از بارها قطع و وصل شدن صداها انجام شد. گفت‌وگویی که نخستین گفت‌وگوی رسمی این خواننده است.

پس از انتشار رسمی خبر مجاز شدن فعالیت‌های تو و اینکه شعرهای آلبومت مجوز گرفته، سر و صداهای زیادی بین اهالی موسیقی کشور و رسانه‌ها به‌وجود آمد و یک موج خوشحالی جالبی بین دوستدارانت اتفاق افتاد. کمی در مورد اهداف و خواسته‌هایت در حوزه رسمی موسیقی کشور صحبت کنی.

تا چند سال پیش موضوع فعالیت هنری من چندان جدی نبود و تا همین دو، سه سال پیش هم فقط به عشق دلخوشی شخصی خودم بود که خوانندگی را دنبال می‌کردم. هیچ هدفی پشت آن نبود و یک کار عشقی را دنبال می‌کردم. من با رپ شروع به کار کردم و درواقع این سبک برای من پلی بود برای ورود به عرصه موسیقی. این را هم بگویم که از طریق این سبک شعر نوشتن را یاد گرفتم و واقعا دوره‌ای بود که من باید آن را می‌گذراندم تا بتوانم سبک اصلی و هدف اصلی خودم را در شاخه‌های مختلف موسیقی انتخاب کنم.

موسیقی رپ را دوست دارم اما در حال حاضر مشغول فعالیت در سبک پاپ هستم. از حدود سه سال پیش اوضاع برای من کمی جدی‌تر و درجه اهمیت آن بیشتر شد و همان موقع بود که سبک اصلی کاری‌ام را تغییر دادم و رفتم سراغ موسیقی پاپ. «یادگیری» و آموزش مراحل بعدی بود و سعی کردم درباره کاری که به‌واسطه علاقه‌ام درگیرش شده‌ام، بیشتر یاد بگیرم و حتی درسش را بخوانم و حرفه‌ای‌تر به آن نگاه کنم. اوضاع به سمتی رفت که زمزمه‌هایی مبنی بر صدور مجوز در قالب «گفتاواز» عنوان شد و گفته شد افرادی که در این زمینه وارد فضاهای ناهنجار اجتماعی و اخلاقی نشده‌اند، می‌توانند وارد مارکت رسمی شوند که این برای من خیلی امیدوارکننده بود. 

اخبار,اخبار فرهنگی,اردلان هوشمند

 و همین باعث شد که برای مجوز اقدام کنی؟


به هر حال هر کسی آرزو دارد در کشور خودش فعالیت هنری کند. برای مخاطب هموطن و همزبانش که به هر حال هم لذت‌بخش است و هم اینکه تو می‌دانی برای چه سلیقه و دغدغه‌ای قرار است بخوانی. من از این نوع نگاه باز مسئولان واقعا لذت بردم و اینکه آنقدر محترمانه با هنرمندان این عرصه قرار است برخورد شود و آثارشان مورد بررسی و صدور مجوز قرار بگیرد، خیلی بااهمیت است.

خیلی‌ها آن اوایل گفتند که برای همیشه از ایران رفته‌ای و حضورت در خارج از کشور باعث شد این زمزمه‌ها جدی‌تر و بیشتر به گوش برسد.


نه این خبر کاملا کذب است اولویت نخست من در زندگی خانواده‌ام هستند. تحت هیچ شرایطی نمی‌توانم دور از خانواده‌ام زندگی کنم و صرفا برای ادامه تحصیل به خارج از کشور آمده‌ام. همیشه برای وطنم بیشترین احترام را قائل هستم و همین باعث شده انگیزه بالایی برای فعالیت در داخل کشور داشته باشم. این خیلی خوب است که تو می‌توانی در کشور خودت و برای مخاطبان خودت برنامه اجرا کنی و بتوانی در چارچوب قوانین فعالیت کنی. وقتی در چارچوب قوانین کشورت فعالیت می‌کنی، قطعا دیگر هیچ نگرانی و استرسی نخواهی داشت و این می‌تواند بهترین قوت قلب برای تو در ادامه روند کاری‌ات‌باشد.

عکس‌هایی که از تو در صفحات شخصی‌ات موجود است، از دوستی و صمیمیت بالای تو با یاس، آرمین، امیر تتلو و... خبر می‌دهد و مشخصا دوستی عمیقی بین شما برقرار است. سوالم از تو این است که فکر می‌کنی حضور رسمی تو و حالا همین دوستانت که دیگر به قطبی در حوزه موسیقی کشور تبدیل شده‌اند، می‌تواند سلیقه نسل جدید مخاطبان موسیقی در کشور را کمی تغییر دهد و از فضای تکراری موسیقی پاپ این سال‌ها کمی دور کند و به تنوع برساند؟

اخیرا از خیلی از بچه‌ها خبر ندارم. ولی می‌دانم که برخی از همین چهره‌ها و دوستان خوبم برای مجوز اقدام کرده‌اند و بعضا به نتایجی هم رسیده‌اند. ولی داستان از این قرار است که من اعتقاد دارم که حضور و تداوم رسمیت آنها در مارکت مجاز می‌تواند قدم خوبی برای تغییر ذائقه مخاطبان موسیقی باشد. این راه برای همه باز و باعث می‌شود دلگرمی هنرمندان بیشتر شود و با خیالی آسوده به کیفیت بهتر فعالیت‌های‌شان فکر کنند. این موضوع درنهایت به کلیت فضای موسیقی در کشور می‌تواند کمک زیادی کند.

می‌خواهم کمی در مورد همین چهره‌ها صحبت کنی. درباره علایق و دلبستگی‌هایت به این چهره‌ها؛ از «یاس» شروع می‌کنیم.

یاس واقعا یک آدم دوست داشتنی و قابل اعتماد است. کسی که همیشه می‌شود روی حرفش حساب کرد. واقعا برای من یک رفیق و دوست خیلی خوب و قابل اعتماد است.

آرمین؟
آرمین هم همین‌طور. یک دوست قـدیمی و خیلی خــوش‌قلب. درگیری‌های کاری هر دوی ما باعث شد کمی از هم فاصله بگیریم ولی چون دوستی ما قلبی است، همین باعث شده تا بتوانیم همیشه نسبت به هم احساس خوب و برادرانه به هم داشته باشیم.

امیر تتلو ؟

امیر از همان اوایل دوران کاری من، خیلی به من کمک کرد. این را بدون هیچ تعارفی می‌گویم. در ساختن ملودی و نوشتن شعرها خیلی چیزها از او یاد گرفتم. از هیچ کمکی به من دریغ نکرد. همه جا گفته‌ام که خیلی چیزها از او یاد گرفته‌ام. همیشه هم به‌عنوان یک بزرگ‌تر به او احترام می‌گذارم.

برویم سراغ آمال و آرزوهایت. بزرگ‌ترین آرزوی «اردلان» در موسیقی داخلی و مجاز چیست؟ تو در پست‌های اینستاگرام‌ات خیلی باانرژی و خوب و با جملاتی مثبت در حال انرژی دادن به دوستدارانت هستی. این موضوع قرار است تا چه اندازه جزء کاراکتر تو باشد؟

آلبوم و کنسرت واقعا بزرگ‌ترین آرزوهای من نیستند. دوست دارم بعد از مجوز گرفتن، آرزوهایم را شروع کنم و دنبال‌شان بروم. یکی دیگر از آرزوهایم این است که بتوانم یک الگوی مثبت باشم تا بتوانم با یک جمله، انرژی و حس خوبی به همه بدهم. این آرزوی من است تا بتوانم یک الگوی خوب برای همه باشم. کسی باشم تا بتوانم انرژی مثبت به آدم‌ها بدهم و در رفتارهای‌شان تاثیر گذار باشم. اگر خواننده نمی‌شدم دوست داشتم حتما یک روانشناس خوب باشم.

سوال آخرم درباره چهره‌های رسمی حوزه موسیقی کشور است. کسی بوده که آثارش را پیگیری کنی؟

همیشه خوشحال هستم که هنرمندان مجاز کشور توانسته‌اند خوب کار کنند. من اصولا زیاد در این فضاها پیگیر نبوده‌ام. با خواننده‌های مجاز در ارتباط نیستم ولی نهایت احترام را به همه آنها دارم با تمام وجود. برخی آثار سیروان و زانیار را دوست داشته‌ام ولی ارتباط چندانی با آنها ندارم. برای همه این دوستان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم روزی برسد که همه در کنار هم بتوانیم برای موسیقی کشور تلاش و فعالیت کنیم. موسیقی در فضای رسمی کمی با موسیقی فضای ما فرق دارد و همین باعث شده ما کمتر با این دوستان ارتباط داشته باشیم.

یکی از بزرگترین آرزوهای من این است که بتوانم در کنار دوستانی که کارمان را با هم شروع کردیم، بتوانیم کنسرت هایمان را برگزار کنیم و شاید آن لحظه برای من بهترین زمانی است که در تمام عمرم آرزویش را داشته ام.

عمده آثار تو در فضایی حسی و احساسی بوده و همین می‌تواند بهترین چراغ سبز برای فعالیت رسمی تو باشد.

من همیشه به برخی اصول اخلاقی پایبند بوده و هستم. همیشه سعی کرده‌ام براساس اصول اخلاقی خانواده‌های ایرانی کار منتشر کنم تا خانواده‌ها در کنار هم بتوانند آن را گوش کنند و از آن لذت ببرند، مخصوصا از زمانی که به‌صورت حرفه‌ای یا از دیدگاه حرفه‌ای به موسیقی پرداختم و به‌صورت جدی به سمتش رفتم و انفرادی تصمیم به پخش آثارم گرفتم، وارد فضاهای غیرعرف فرهنگ ایرانی نشده‌ام و به‌خاطر همین، موسیقی من همیشه سرشار از احساس بوده تا دشمنی.

 ولی متاسفانه همیشه با لفظ موسیقی غیرمجاز از ما یاد می‌شد که خیلی حس بدی بود. حالا با پیش آمدن این شرایط، انرژی خوبی گرفته‌ام و برای کارم هزار برابر انرژی دارم.

ورود خواننده‌ها از فضای غیررسمی به مارکت رسمی و مجاز در چند سال گذشته بارها اتفاق افتاده است و بالا و پایین‌های زیادی را برای آن فرد در نمودار هنری و کاری‌اش در پی داشته. تو برای این تغییر فضای کاری چه فکر و ایده‌هایی داری؟

مهم‌ترین شاخصه در این قبیل مواقع تلاش برای حفظ هویت و آن عمق اثر هنری است که باید حتما تداوم داشته باشد. من در مسائل کاری بسیار آدم انتقادپذیری هستم.

به هر حال کاراکتری که از من در ذهن مخاطبانم هست نباید دستخوش تغییرات زیاد شود، از طرفی با تغییرات مثبت و اعمال نظرات مثبت که موجب تغییرات مثبت در آثارم شود کاملا موافقم و اعمال خواهم کرد.

ازسویی دیگر هم ورود به چرخه رسمی وظایف تو را بیشتر می‌کند و تو با یک قشر مخاطب طرفی که عمدتا خانواده‌ها و جوانان هستند و این وظیفه بزرگی برای توست که بتوانی خوراک سالم به آنها بدهی. تمام تلاش من این است که همه حرکت‌ها و آثاری که از من منتشر می‌شود در چارچوب قوانین کشور خواهد بود. من حدود سه سال است که نه موزیک ویدئو داشته‌ام و نه اثری منتشر کرده‌ام. این هدف من بود که بتوانم در چارچوب رسمی فعالیت کنم. حدود 10 الی 15 قطعه حاضر دارم ولی آنها را پخش نکرده‌ام. در طول این سه سال شاید دو، سه قطعه از من منتشر و پخش شد که شاید فواصل زمانی بین آنها 6ماهه و یک‌ساله بود.

چون دلم می‌خواست حتما جغرافیای فعالیت‌هایم گسترده‌تر باشد. حالا که به این هدف نزدیک‌تر شده‌ام، بیشتر سعی‌ام بر این است که بتوانم با رعایت همه موازین، به‌عنوان یک هنرمند مقبول اجتماعی فعالیت کنم.

درد قفسه سینه از چه خبر می دهد؟


علل درد قفسه سینه, بیماری‌های قلبی

درد عجیبی در قفسه سینه‌ات احساس می‌کنی؛ دردی تیز و کشدار که ناگهان سراغت می‌آید و فروکش می‌کند. معمولا از آنجایی که چنین دردی فقط برخی اوقات بروز می‌کند، کم‌اهمیت تصور می‌شود، اما چنین دردی ممکن است فاجعه‌آفرین باشد.

 

البته درد قفسه سینه بیماری نیست، بلکه صرفا یک علامت هشداردهنده محسوب می‌شود که ممکن است ناشی از دردهای عصبی در اثر التهاب اعصاب بین‌ دنده‌ای باشد یا این‌که از بعضی بیماری‌های ویروسی مثل زونا ناشی شود. جالب آن‌که در گذشته درد ناشی از التهاب اعصاب بین دنده‌ای و عوارض ناشی از آن، قولنج تلقی می‌شده که با خوددرمانی از طریق مصرف مسکن به‌طور موقت تسکین پیدا می‌کرده است. غافل از این‌که درد قفسه سینه می‌تواند به دردی بسیار جدی و شدید و حتی مرگ تبدیل شود.

 

بیشترین علل درد قفسه سینه از نظر پزشکان داخلی بیماری‌های قلبی، ریوی است. در بیماری‌های قلبی انواع بیماری‌هایی که به هر شکل بتوانند موجب نرسیدن اکسیژن یا ناتوانی خون‌رسانی به قلب بشوند، درد آنژین یا درد قفسه صدری به وجود می‌آورد. حتی در بیماری‌های ریوی نیز اگر اختلال در حرکات تنفسی و اکسیژن‌رسانی به قلب مطرح باشد، در آن صورت نیز ممکن است درد قفسه صدری ایجاد شود.

 

نوع دیگری از درد قفسه صدری یا قفسه سینه ناشی از بیماری‌های گوارشی، بویژه ریفلاکس با علامت سوزش پشت جناغ است که مشخصات خاص خود را دارد. به بیان دیگر، هرکدام از سه دلیل ذکر شده با علامت تفکیکی خاصی از همدیگر قابل تمایز هستند.

 

مقابله با دردهای قلبی قفسه سینه
اگر درد قفسه سینه بیمار با زمینه ریوی یا قلبی باشد با مصرف آسپرین یا داروهای زیرزبانی، بلافاصله در مراحل اولیه بروز درد، قابل پیشگیری و درمان است.
تشخیص مقدماتی دردهای قفسه سینه از نوع قلبی و ریوی در مراحل اولیه ممکن است. به این ترتیب بیمار به واحد درمانی تخصصی برای تشخیص قطعی و تمهیدات درمانی خاص ارجاع می‌شود.

 

درد قفسه سینه ممکن است ناشی از مشکلات گوارشی است،در چنین شرایطی چاق نبودن بیمار و نیز نحوه خوابیدن وی، یعنی این‌که زاویه‌دار و یک‌طرفه بخوابد در بهبودی علائم نسبی درد قفسه سینه مؤثر است. به بیان دیگر در صورت کاهش درد در چنین شرایطی باید به ریفلاکس ظنین بود.

 

علل درد قفسه سینه, بیماری‌های قلبی

 

راه‌های تسکین درد قفسه سینه را بیاموزید
مهم‌ترین اصل برای کاهش درد قفسه سینه چه قلبی، ریوی یا گوارشی آن است که بیمار در استراحت کامل به سر برده و از هر نوع تلاش و حرکت بی‌مورد و اضافی پرهیز کند. همچنین باید بیمار را به آرامش کامل تشویق کرد، چراکه استرس، هیجان و هر نوع اضطراب، ترس و خشم می‌تواند موجب تشدید بیماری شود. حتی اگر لازم باشد از داروی آرامبخش با مقدار مناسب نیز می‌توان به طور مقطعی و موقت استفاده کرد.

 

گاهی بیمار با بیماری‌های حاشیه‌ای مثل دل درد ناشی از سوراخ شدن زخم اثنی‌عشر، کیسه صفرای ملتهب یا فتق‌هایی که به ریفلاکس منجر می‌شود، مبتلا به درد قفسه سینه می‌شود. در چنین شرایطی باتوجه به سابقه پزشکی بیمار و شرح حال وی و نیز بررسی عواملی که به بروز سنگ کیسه صفرا و زخم اثنی‌عشر کمک می‌کند، تشخیص درست و قطعی عامل اصلی درد قفسه سینه ممکن می‌شود.

 

البته در مواردی نیز دردهای عصبی، درد‌های موضعی در قفسه سینه ایجاد می‌کند. همچنین بیمارانی که سابقه بیماری قند، فشار خون و بیماری کلیوی دارند نیز طی مدت طولانی به سوزش پشت جناغ و قفسه سینه مبتلا می‌شوند.

 

درد ناشی از تومورهای ریه
درد قفسه سینه ناشی از تومورهای ریه، بویژه تومورهایی که در مجاورت پرده قلب یا ریه است، تومورهای مری و نیز ضربه‌هایی که به پارگی و آسیب بافت ریه و عروق ریوی منجر می‌شود و حتی در افراد جوان، ایجاد هوا خودبه‌خود در قفسه صدری نیز به بروز درد در این ناحیه منجر می‌شود.

 

شکستگی دنده‌ها نیز با ایجاد خونریزی و هوا در داخل قفسه صدری به بروز درد شدید قفسه سینه منجر می‌شود، در چنین شرایطی تنگی نفس، افت فشار خون و کمبود اکسیژن در قلب و مغز به درد قفسه سینه منتهی می‌شود.

 

البته در برخی موارد، جراحی‌های بزرگ و طولانی نیز در بروز درد قفسه سینه موثر است که حتی ممکن است ناشی از آمبولی ریوی ـ قلبی و انفارکتوس قلبی باشد. خوشبختانه بروز چنین اتفاقاتی در زمانی است که بیماران مقیم بیمارستان هستند و معمولا برای کنترل وضع بیمار مدیریت درمانی در دسترس است.

افزایش قدرت باروری در زنان و مردان به وسیله گیاهان دارویی امکان پذیر است

افزایش قدرت باروری در مردان و زنان


 

افزایش قدرت باروری به وسیله گیاهان دارویی

اگر دچار مشکلات هورمونی و بی‌نظمی قاعدگی هستید می‌توانید به گیاهان دارویی اعتماد کنید. با ما همراه باشید تا با این گیاهان دارویی پرخاصیت آشنایتان کنیم.
برخی از زوج‌هایی که دچار مشکل باروری هستند قبل از استفاده از داروهای شیمیایی یا عمل جراحی و غیره،ترجیح می‌دهند درمان با روش‌های طبیعی را امتحان کنند.
خوشبختانه خداوند گیاهانی دارویی خلق کرده است که به رفع مشکلات ناباروری کمک می‌کنند. این گیاهان دارویی علاوه بر رفع مشکلات ناباروری ، به ارتقاء سطح سلامت بدن نیز کمک می‌کنند. این درمان‌های طبیعی تأثیر مثبتی روی دستگاه تولیدمثل داشته و شانس زوج‌ها را برای باروری افزایش می‌دهد.
اگر دچار مشکلات هورمونی و بی‌نظمی قاعدگی هستید می‌توانید به این گیاهان دارویی اعتماد کنید. با ما همراه باشید تا با این گیاهان دارویی  پرخاصیت آشنایتان کنیم.

 گیاه دارویی شبدر چمنی
شبدر چمنی باعث افزایش قدرت باروری در زنان می‌شود. شبدرچمنی، ویتامین، کلسیم و منیزیم زیادی به رحم می‌رساند و به سلامت کلی بدن کمک زیادی می‌کند. شبدر چمنی همچنین برای تصفیه‌ی خون، آرامش سیستم عصبی و تنظیم هورمون‌ها مفید است و باعث افزایش قدرت باروری می گردد.

 گیاه دارویی دانگ کوای
دانگ کوای یک گیاه چینی است که به درمان مشکلات ناباروری کمک زیادی می‌کند. این گیاه برای درمان مشکلات قاعدگی، خستگی، کم خونی جزئی و تنظیم فشارخون موثر است. دانگ کوای همچنین باعث تنظیم میزان استروژن شده و شانس باروری را بالا می‌برد. باید بدانید که گیاه دانگ کوای ضدالتهاب، محرک گردش خون، محافظ کبد، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، تقویت‌کننده‌ی رحم، درمان آندومتریوز و غیره می‌باشد. توصیه می‌کنیم از دانگ کوای در نیمه‌ی اول عادت ماهیانه مصرف شود.

گیاه دارویی یام وحشی
یام یا همان سیب‌زمینی هندی وحشی تولید پروژسترون را افزایش داده و به این ترتیب شانس حاملگی را بالا می‌برد. بهترین زمان برای مصرف این گیاه دارویی بعد از تخمک‌گذاری می‌باشد. به خاطر اینکه قبل از تخمک‌گذاری امکان دارد مانع تخمک‌گذاری شود.

 گیاه دارویی کوه وش سیاه
کوه وش سیاه برای درمان گرگرفتگی و دیگر علائم یائسگی موثر است. کوه وش سیاه همچنین کمک زیادی به درمان کم‌حوصلگی، تغییرات خلق و خوی، گر گرفتگی و خشکی واژینال می‌کند. سرخ‌پوستان آمریکا از این گیاه دارویی برای تسکین درد زایمان استفاده می‌کردند. کوه وش سیاه خواص ضداسپاسمی دارد و با افزایش خون در منطقه‌ی لگن، گرفتگی عضلات و کرامپ‌های ناحیه را از بین می‌برد. کوه وش سیاه رحم را برای بارداری آماده می‌کند. زمان مصرف کوه وش سیاه در نیمه‌ی اول عادت ماهیانه است.

   گیاهان دارویی,شیرین بیان

افزایش قدرت باروری به وسیله گیاه دارویی شیرین بیان

 

گیاه دارویی شیرین بیان
گیاه دارویی شیرین‌بیان برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب، محافظت از کبد و کاهش مشکلات مربوط به دوره‌ی یائسگی بسیار موثر است. شیرین بیان همچنین به تنظیم قاعدگی در خانم‌هایی که دچار بی‌نظمی هستند کمک می‌کند. شیرین‌بیان برای خانم‌هایی که میزان تستوسترون بالا و استروژن پایین دارند و در واقع دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند موثر است. توجه داشته باشید که شیرین بیان نباید در دوره‌ی بارداری مصرف شود. از این گذشته مصرف شیرین‌بیان برای افرادی که سابقه‌ی سکته‌ی مغزی، فشارخون، بیماری‌های کلیوی، یبوست، دیابت، ادم، بیماری‌های قلبی و مشکلات جدی قاعدگی دارند توصیه نمی‌شود.

 افزایش قدرت باروری با برگ‌های تمشک قرمز
این گیاه جزو معروف‌ترین درمانی‌های طبیعی ناباروری است. برگ‌های تمشک قرمز حاوی میزان زیادی کلسیم است که به تنظیم هورمون‌ها کمک زیادی می‌کند. مصرف همزمان آن با شبدر چمنی تأثیر بیشتری دارد. برگ‌های تمشک قرمز مشکل اختلالات تخمک‌گذاری را کم می‌کند. اختلالات تخمک‌گذاری بعد از چسبندگی لوله‌های رحم دومین علت ناباروری محسوب می‌شود. برای تقویت ماهیچه‌های رحم و لگن و همچنین کاهش دردهای زایمان چای تهیه‌شده از برگ‌های تمشک قرمز بسیار موثر است. علاوه بر این مصرف برگ های تمشک قرمز باعث جلوگیری از سقط‌جنین و کاهش خونریزی زمان زایمان می‌شود. مصرف برگ‌های تمشک قرمز در طول دوره‌ی عادت ماهیانه توصیه می‌شود.

 گیاه دارویی ویتاگنوس یا گیاه پنج انگشت
گیاه پنج انگشت حاوی خواصی است که مانع از اختلالات قاعدگی، رفع دردهای عادت ماهیانه، رفع اختلالات خونریزی، رفع عوارض یائسگی و غیره می‌شود. ویتاگنوس باعث رفع نارسایی تخمدان‌ها می‌شود و به تخمک‌گذاری کمک می‌کند. البته باید بدانید که درمان با ویتاگنوس طولانی مدت بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد.

گیاهان دارویی,جینسنگ

افزایش قدرت باروری در مردان به وسیله گیاه دارویی جینسنگ

افزایش قدرت باروری در مردان با گیاه جنسنگ
جینسنگ با کاهش قوای جنسی مردانه مقابله می‌کند. نتایج بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که این گیاه قادر به درمان ناتوانی جنسی در آقایان می‌شود. به این ترتیب که قدرت نعوظ مردها و لذت جنسی آن‌ها را افزایش داده و میزان تستوسترون مردانه و کمیت و کیفیت منی‌دانه را بیشتر می‌کند. توصیه می‌شود که روزانه یک گرم ریشه‌ی خشک جینسنگ را به غذایتان (مثل سوپ و غیره) اضافه کرده و میل کنید. توجه داشته باشید که دوره‌ی درمانی با این گیاه 3 ماه است.

 نکته ای در باب عوارض گیاهان دارویی
درست است که داروهای گیاهی عوارضی مانند داروهای شیمیایی ندارند اما نباید تصور کنید که مصرف آن‌ها بدون ضرر خواهد بود. در واقع باید به میزان مصرف و مدت زمان مصرف آن‌ها دقت کنید. برای این کار حتماً با پزشک یا داروساز مشورت کنید. اگر مشغول مصرف داروی خاصی هستید حتماً نظر پزشک معالج خود را جویا شوید.

خواندنی مفید


 آنتی بیوتیک های گیاهی,گیاهان دارویی,داروهای گیاهی

روغن مرزنگوش، سیر و سرخارگل؛ آنتی بیوتیک هایی هستندکه به نسخه نیاز ندارند.

روغن مرزنگوش، سیر و سرخارگل؛ آنتی بیوتیک هایی هستندکه به نسخه نیاز ندارند. این روزها، داروهای آنتی بیوتیک نسبت به دیگر داروها بیش از حد معمول تجویز می شود و در نتیجه باعث آسیب دیدگی سیستم گوارش می شود و قدرت سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با هر نوع عفونت کاهش می دهد. این در حالی است که گیاهان موثری برای رفع عفونت وجود دارد بدون این که مصرف آن به سیستم گوارشی آسیب برساند.به نقل از سایت «هلث نیوز» چند نوع آنتی بیوتیک طبیعی و قوی وجود دارد که برخی از آن ها عبارت است:

روغن طبیعی مرزنگوش:این روغن بدون از بین بردن باکتری های مفید، باکتری های بیماری زا را از بین می برد. دارای خاصیت ضدویروسی و ضدقارچی است.ماده کلیدی و ضدمیکروبی آن کارواکرول است و برای این که تاثیرگذار باشد، روغن مذکور باید حاوی حداقل ۷۰ درصد کارواکرول باشد.

سرخارگل:صدها سال است که از این گیاه برای درمان انواع عفونت ها استفاده می شود. در قدیم از این گل برای درمان زخم های باز، مسمومیت خونی و دیگر بیماری های باکتریایی استفاده می شد. این روزها از این گیاه برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می شود. زیرا قابلیت از بین بردن خطرناک ترین انواع باکتری از جمله استافیلوکوکوس را دارد.

سیر:هزاران سال است که در کشورهای مختلف دنیا از این گیاه به عنوان دارو استفاده می شود. در قدیم از سیر برای از بین بردن وبا استفاده می شد. سیر حاوی خواص آنتی بیوتیک، ضدویروسی، ضدقارچی و ضدمیکروبی است از بدن در برابر باکتری ها محافظت می کند. غنی از آنتی اکسیدان طبیعی است که رادیکال های آزاد را از بین می برد. آلیسین عنصر کلیدی در آن، باکتری های مضر را از بین می برد. برای فعال کردن اثرگذاری، آن را خام یا کمی پخته مصرف کنید.

راز کاهش وزن


در حال حاضر ایران رتبه ۶۶دنیا را در زمینه چاقی بزرگسالان دارد. چاقی پس از مصرف دخانیات دومین علت مرگ ایرانیان است که قابلیت پیشگیری دارد و با توجه به هزینه های بالائی که برای درمان بیماری های ناشی از آن مصرف می شود مستلزم مبارزه با این عارضه است .

در ایران حدود ۲۵میلیون نفر یعنی معادل یک سوم جمعیت یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند و اینکه چاقی به عنوان یک بیماری خاص مورد توجه قرار گرفته و اینکه چاقی شیوع فزاینده ای در دنیا و در ایران داشته …اینها یعنی خطری در کمین همه ماست . و همچنین اینکه ساعتهای بسیار را صرف کارهای نشسته و یا بدون ورزش سپری می کنیم به معنای این است که اگر ما الان چاق نیستیم ، روزی چاق می شویم .

 باید بدانیم که اضافه وزن  موقعی ایجاد می شود که وزن افزایش دارد اما هنوز به درجه ی چاقی یا وزن زیاد نرسیده است . بر این اساس اگر وزن فرد را ( بر مبنای کیلو گرم ) تقسیم بر مجذور قد ( بر مبنای متر ) کنیم حاصل تقسیم اگر عدد ۲۵به پائین باشد وزن فرد مناسب است ، اگر عدد حاصل شده بین ۲۵تا ۳۰باشد اضافه وزن محسوب می شود و عدد ۳۰به بالا چاقی است عدد حاصل شده از ۳۰تا ۳۵چاقی درجه یک ، ۳۵تا ۴۰چاقی درجه ی دو و ۴۰به بالا چاقی مفرط است.

راز کاهش وزن در استراتژی ما برای کاهش وزن نهفته است.

پس از این به بعد کمتر بخور، بیشتر ورزش کن…این دستور کار عمومی برای کاهش وزن است و همه ما این را می دانیم. خوب …همه ما که اینها را شنیده ایم پس چرا نمی توانیم به آن عمل کنیم ؟؟؟

تعهد مهم است، در حقیقت لازم و ضروری است، اما در حقیقت این تنها آغاز کار است. برای یک رژیم غذایی موفق باید بین آنچه باید انجام دهیم ( رژیم غذایی ) و آنچه دوست داریم یک پل ارتباطی برقرار کنیم. برای اینکار تنها به یک طرح و برنامه استراتژیک احتیاج داریم چون هیچ کاری بدون برنامه ریزی و راهکارهای از پیش طراحی شده انجام پذیر نیست.

وقتی هدف ما مبهم است مانند ( من می خواهم وزن کم کنم !!! ) در واقع برای شکست خود در حال برنامه ریزی هستیم. مطمئن هستم جمله قبلی برایتان بسیار آشناست چون تا همین الان شاید چندین مرتبه به خود گفته اید ( من می خواهم وزن کم کنم !!! ) اما بعد از چند روز و حتی شاید چند ساعت به خود آمده اید و مشاهده کرده اید که برخلاف هدف خود مشغول خوردن یک پیتزای خانواده و آن هم با یک نوشابه خنک هستید !

انگیزه انسان زمانی واقعی است که مغر انسان تفاوت بین ( آنچه شما هستید ) و ( آنچه شما می خواهید باشید) را درک کند. وقتی هدف شما یک هدف خاص باشید و بگویید ( من می خواهم ۵کیلوگرم وزن کم کنم ! ) تفاوت کاملاً مشخص است ( من می خواهم وزن کم کنم !!! ) و مغز شما به بررسی می پردازد ( توجه، تخیل، تلاش و نیروی اراده ).یک هدف مشخص مانند این است : من ۱۱۰کیلو هستم و می خواهم به وزن ۸۰کیلوگرم برسم. پس من ۳۰کیلوگرم اضافه وزن دارم!

با مشخص شدن واقعی و شفاف هدف، انگیزه واقعی شما مشخص می شود و شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

 

در مواجهه با هوس ای غیر منتظره ( دسرهای میهمانی، فست فود ها) که تهدیدی برای برنامه کاهش وزن ما هستند، باید از استراتژی ( اگر چنین شد، پس باید …) استفاده کرد:

  • اگر دسر آمد، من قهوه سفارش می دهم !
  • اگر مجبور شدم به فست فود بروم، من سالاد سفارش می دهم !

قبل از شروع هر برنامه کاهش وزن جدید، تجربیات گذشته ای را که موجب شدند تا نتوانید به موفقیت برسید را نوشته و از همین الان روش های مقابله با آن شرایط و تهدیدات را آماده کنید.

میزان موفقیت و تعهد به برنامه کاهش وزن خود را هر روز دنبال کنید. شاید بهترین روش این باشد که در یک دفترچه وزن فعلی و وزنی را که می خواهید به آن برسید را یادداشت کرده و پس از شروع برنامه هر روز اطلاعات وزن خود را با تاریخ در آن یادداشت کنید. با این روش مغز شما هر روز بهتر درک می کند که چه مقدار دیگر باید وزن شما کم شود تا به هدف خود برسید. با این روش انگیزه شما هر روز تقویت می شود و بهتر می توانید با شرایط تهدید کننده ای که شما را وسوسه می کنند مقابله کنید.

باید از روز اول پذیرفت کار سختی در پیش داریم. به نظر من کاهش وزن کار بسیار دشواری است. اما اعتقاد داشتن به موفقیت در برنامه کاهش وزن کار بسیار آسانی است. اگر از ابتدا بدانیم راه دشواری پیش رو داریم اما به روش کاهش وزن و برنامه ای که داریم اعتماد و اعتقاد داشته باشیم، تحمل سختی های مسیر بسیار آسان می شود. یک تکنیک معرکه : عکس صورت خود را بر روی تصویر بدنی که دوست دارید داشته باشید مونتاژ کرده و هر روز و هر زمان که احساس خستگی داشتید به آن نگاه کنید تا انرژی شما چند برابر شود.

 

روش تقویت اراده و خویشتنداری همانند روش تقویت ماهیچه ها و عضلات بدن است. این قدرت همانند قدرت فرد با فرد و زمان با زمان متفاوت است. همانند ماهیچه بازو شما که پس از تحمل وزن زیاد خسته می شود، اراده هم پس از تحمل فشار ناشی از برنامه کاهش وزن دچار خستگی شده و ضعیف می شود. پس همانند زمانی که دست شما خسته شده است و میبایست بار روی آن را زمین گذاشته و مقداری دست خود را بچرخانید تا خستگی آن گرفته شود، برای کاهش خستگی و تقویت اراده نیز یک چنین کاری باید انجام داد. برنامه های روتین غذایی همه را خسته می کند. پس برنامه کاهش وزنی را انتخاب کنید که باعث تقویت اراده شما شود.

 شاید شما هم جزء کسانی باشید که بارها و بارها از رژیم غذایی متعدد، انواع دارو یا وسایل مختلف ورزشی برای کنترل وزن استفاده کرده و بعد از زمان کوتاهی دوباره به وزن قبلی خود و یا حتی بالاتر بازگشته اید.

می خواهیم این بار با دیدگاه متفاوتی به این موضوع بپردازیم. دیدگاهی که تغییر رفتار را زیربنای کنترل وزن می داند. چراکه در عمل روش های تعدیل رفتاری که با در نظر گرفتن عوامل روان شناختی بر روی کنترل محرک های خوردن، روش خوردن غذا، حمایت همسر و جامعه، اقدامات تقویت کننده و ورزش تاکید می کنند موفقیت بیشتری داشته اند.

برای به دست آوردن یک وزن متعادل و نگهداری آن باید تغییرات را از درون خود شروع نمایید. ایجاد تغییر و کسب رفتارها و عادت های جدید درست، نیازمند صرف زمان و انرژی است. قدم اول افزایش آگاهی است تا اشتیاق و میل به تغییر رفتار در شما ایجاد شود.

باور داشته باشید که می توانید بسیاری از رفتارهای خود را تغییر دهید. اگر شما به توانایی خود شک داشته باشید در برابر موقعیت های وسوسه انگیز نمی توانید مقاومت کنید.
وقتی تصمیم گرفتید که رفتارهای مربوط به خوردن را تغییر دهید شما باید برای این کار طرحی بریزید که موثر و کاری باشد، پس تعهد قاطعی برای عمل و پیگیری از خود نشان دهید.

به هنگام دادن طرح موانع احتمالی رعایت برنامه را پیش بینی کنید و راهکار ارائه دهید.
هر عاملی که محرکی برای پرخوری شما باشد مانع رعایت برنامه است پس محرک های خوردن را در خود شناسایی و آمادگی مقابله با آن ها را در خود به وجود آورید.

قلم و کاغذ را بردارید و زمان هایی که در آن بیشترین وسوسه جهت خوردن غذا و تنقلات را دارید یادداشت کنید. سپس راهکارهای مقابله با آنها را روی کارت هایی بنویسید و در جایی قرار دهید که به راحتی در دسترس و دید شما باشند. وقتی با محرک ها روبه رو شدید و احساس نیاز به خوردن پیدا کردید به خود بگویید که آیا من گرسنه هستم یا فقط می خواهم احساسی را که الان دارم تغییر دهم؟ اگر به راستی می خواهید احساستان را تغییر دهید هرچقدر هم غذا بخورید به اندازه روش های جایگزین مفیدی که یادداشت کرده اید موثر نخواهد بود پس به سراغ کارت های راه حل بروید و یکی از آن ها را امتحان کنید.

 

عادتهای صحیح غذایی را فراگیرید:

- آهسته غذا بخورید.- مقدار غذای خود را کمتر کنید.
- بنشینید و با تمرکز غذا بخورید.

الگوی منظم غذایی داشته باشید به طوری که غذا را در وعده های زیاد با مقدار مشخص و محدود مصرف کنید و از خوردن تنقلات بین وعده ها بپرهیزید. وقتی شما از صبح بدانید که در تمام روز چه می خورید و آن را به موقع تهیه کنید و در دسترس داشته باشید باعث می شود پرخوری شما کمتر شود. وعده های اصلی را حذف نکنید به خصوص صبحانه که وعده مهمی است. خوردن صبحانه باعث می شود در طول روز کمتر گرسنه باشید و میل چندانی به غذاهای پرکالری پیدا نمی کنید. از مقررات خشک و سخت رژیمی که به اجرا در آوردن کامل آن غیرممکن است بپرهیزید.

گرسنگی کشیدن زیاد، خود، محرک پرخوری می باشد. با اجرای یک برنامه غذایی منظم که به کار گرفتن آن ساده باشد، شما به کنترل وزن در دراز مدت دست خواهید یافت.

توجه داشته باشید که با رسیدن به وزن دلخواه فرایند تغییر پایان نمی یابد بلکه باید از این دستاورد خود نگهداری کنید.
ورزش و شرکت در گروه های حمایتی در نگهداری وزن به دست آمده کمک کننده است.
اگر در مرحله نگهداری دچار لغزش شدید و دوباره به رفتارهای نادرست غذایی روی آوردید نباید آن را یک شکست کامل تلقی کنید دوباره تلاش کنید.

منبع: دکترمحمد جواد حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمانگر )  هیپنوتیزم بیدار بالینی ایران

دوستی پرسیده بود اسطو خودوس چیه؟



اسطو خدوس,خواص اسطو خدوس,خاصیت اسطو خدوس,خواص درمانی اسطو خدوس

«اسطوخدوس» گیاهی است از تیره‌ی نعناع و نام‌های دیگر آن «لاواند»، «خراما»، «خزامی»، «آلاله» و «آلاله تلخ» است.
«اسطوخدوس» گیاهی است از تیره‌ی نعناع و نام‌های دیگر آن «لاواند»، «خراما»، «خزامی»، «آلاله» و «آلاله تلخ» است.

اسطوخدوس گیاهی است از تیره‌ی نعناع که به شکل بوته‌ای پر پشت و کوچک به بلندی ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر دارای ساقه های متعدد یا پرشانه و ساقه‌های آن چهارگوش است و همه‌ی قسمت‌های این گیاه، بوی تندی دارد.

برگ‌های این گیاه باریک و دراز با لبه‌ی برگشته و متقابل و پوشیده از کرک سفید پنبه‌ای است و طبیعت آن گرم و خشک است.

خواص درمانی
- ۱۰ گرم این گیاه را در یک لیوان آب جوشانده و سپس آب صاف کرده‌ی آن را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کرده و به‌تدریج خورده شود، سردردهای مزمن را درمان می‌کند.

- هر روز میان وعده‌های صبحانه، نهار و شام هر بار نوشیدن یک فنجان از دم‌کرده‌ی آن، عصبانیت را برطرف کرده و سرگیجه را درمان و سردرد های میگرنی را نیز درمان می‌کند.

- مالیدن و شست‌وشو با آب جوشانده‌ی گرم آن برای درمان نقرس و بیماری‌های رماتیسمی و کوبیدگی و دررفتگی‌های عضوی و خون‌مردگی‌ها مفید است.

- حمام با آبی که حاوی اسانس «اسطوخدوس» باشد، ضدسرماخوردگی است.

- اعصاب را آرام کرده، نیرو بخش، از بین برنده‌ی خارش و بیماری‌های قارچی و ضد افسردگی و افکار پریشان است.

- پنج گرم از آن را دم کرده و نوشیدن آب صاف کرده‌ی آن، لطیف‌کننده‌ی اعضای بدن و مقوی اعصاب و مفرح روح است و برای افرادی که زیاد عصبانی می‌شوند، مفید است.


علاج زردی دندانها

سفید کردن دندا ها,راههای سفید کردن دندان ها

لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد برای سفید کردن دندان های زرد و لکه دار مفید است. این ماده طبیعی همچنین برای کاهش جرم دندان و خوشبو کردن دهان کاربرد دارد.

سلامت و استحکام دندان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، زیبایی آنها نیز مهم است و تاثیر زیادی در زیبایی لبخند و صورت دارد.

درست است که بعضی ها با سیگار کشیدن و برخی عادت های نادرست دیگر به زیبایی دندان هایشان رحم نمی کنند، اما کم نیست تعداد افرادی که از آن ور بام می افتند و به دنبال بلیچینگ و سفید کردن دندان ها با روش های عجیب غریب هستند.

از آنجایی که ما طرفدار روش های طبیعی و بی دردسر هستیم، چند روش کاملا ساده و کم هزینه و البته طبیعی برایتان داریم تا بتوانید قبل از رسیدن عید، دندان هایتان را سفیدتر کنید.

بهتر است بدانید که لیموترش، خاک رس و جوش شیرین به مرواریدی شدن دندان هایتان کمک می کنند. لطفا با ما همراه باشید. 

سفید کردن دندا ها,راههای سفید کردن دندان ها

بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین خودمان
بیکربونات سدیم یا همان جوش شیرین، بخشی از درمان های طبیعی و بسیار موثر برای سفید کردن دندان هاست. در ترکیب اکثر خمیر دندان های صنعتی از این ماده ی سفید کننده استفاده می شود.


جوش شیرین به کمک دانه های ریز خود کمک می کند که لکه های کدر کننده دندان ها از بین برود. در واقع مانند لایه بردار پوست عمل می کند. البته لازم است که دندان هایتان را با دقت مسواک بزنید.

روش استفاده
خیلی ساده است. اگر می خواهید تا عید دندان هایتان را سفیدتر کنید، می توانید برای مسواک زدن از این ماده استفاده کنید. به این ترتیب که مقداری از آن را روی مسواک تان ریخته و دندان ها را با دقت و به آرامی مسواک بزنید.

نیازی به استفاده از خمیردندان نیست، چون در این صورت خاصیت سایندگی جوش شیرین بیشتر شده و خطر آسیب های احتمالی به دندان ها نیز افزایش پیدا می کند.

با دقت همه ی دندان ها را مسواک بزنید و در نهایت مثل همیشه آنها را با آب بشویید.

سفید کردن دندا ها,راههای سفید کردن دندان ها

  لیموترش: ضد لک دندان ها
لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، برای سفید کردن دندان های زرد و لکه دار مفید است.

این ماده طبیعی همچنین برای کاهش جرم دندان و خوشبو کردن دهان کاربرد دارد.

لیموترش سرشار از ویتامین ث هست و به این ترتیب می تواند باعث تمیزی و تقویت لثه هایتان نیز شود.
 
روش استفاده
کافیست که دندان هایتان را با مقداری آب لیموترش تازه بسابید. قبل از شستشو هم به آرامی دندان هایتان را مسواک بزنید. این کار را دو مرتبه در هفته انجام دهید نه بیشتر.

توجه داشته باشید که لیموترش اسیدی است و استفاده افراطی از آن به مینای دندان آسیب می زند.

برای یک دوره کوتاه سفید کردن دندان ها می توانید 75 گرم جوش شیرین را در آب نصف لیموترش حل کنید و به مدت یک هفته، صبح ها دندان هایتان را با این محلول به آرامی و با دقت مسواک بزنید.

حواستان باشد نباید از این روش به مدت طولانی استفاده شود. 

سفید کردن دندا ها,راههای سفید کردن دندان ها

 کربن گیاهی روشی شگفت آور
کربن گیاهی از سوزاندن چوب برخی از گیاهان به دست می آید. در کشورهایی مانند هند سالیان زیادی است که مردم از آن برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می کنند.

بهتر است بدانید که کربن گیاهی خطری برای بدن ندارد و حتی از پودر آن برای برطرف کردن مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و استفراغ، بوی بد دهان و غیره نیز استفاده می شود.

 روش استفاده
می توانید از پودر خالص کربن گیاهی استفاده کنید. کافیست مقداری از این پودر را روی مسواک تان ریخته و مانند همیشه دندان هایتان را مسواک بزنید.

توجه داشته باشید که نیازی به خمیر دندان ندارید، چون در این صورت احتمال سایش و آسیب دندان ها زیاد می شود.

همچنین می توانید پودر کربن گیاهی را با چند قطره آب لیموترش یا آب معمولی ترکیب کرده و یک ماده ی خمیر مانند تهیه کنید. می توانید از این ترکیب خمیری شکل نیز برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید.

توصیه می کنیم از این روش دو مرتبه در هفته استفاده کنید نه بیشتر. معمولا در داروخانه ها و عطاری ها، پودر کربن گیاهی به فروش می رسد.
 
خودتان خمیردندان طبیعی تهیه کنید
برای اینکه با طبیعی ترین شکل ممکن، همیشه دندان های سفید و مرواریدی داشته باشید، دست به کار شوید و یک خمیردندان دست ساز داشته باشید.

می توانید یک تا دو مرتبه در هفته از خمیردندان خودتان استفاده کنید و از سفیدی دندان هایتان لذت ببرید.

روش استفاده
خیلی ساده است. مسواک را به مقداری خاک رس سبز یا جوش شیرین آغشته کنید.

سپس یک قطره عصاره ی روغنی (افشره ی خوراکی) لیموترش یا نارنگی روی آن بچکانید.

دندان هایتان را به آرامی با این ترکیب مسواک بزنید و در نهایت بشویید.

می توانید در پایان نیز از جوشانده نعنا به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

 

از درد پا در عذابی .....



فواید روغن کرچک,روغن کرچک,خاصیت روغن کرچک,خواص روغن کرچک

روغن کرچک از دانه های کرچک که گیاهی بوته ای است و بیشتر در هند می روید، گرفته می شود. روغنی که سال ها جزو درمان های خانگی مادرها و مادربزرگ ها بوده و شاید این روزها کمی فراموش شده است. در این مطلب به شما خواهیم گفت این روغن گیاهی چه خواصی دارد.

روغن کرچک برای تسکین درد مفاصل
خواص ضدالتهابی روغن کرچک به اثبات رسیده است. به همین دلیل برای تسکین درد مفاصل و کاهش ورم آنها موثر است. در نتیجه افرادی که دچار آرتروز و آرتریت و غیره هستند می توانند از این روغن استفاده کنند.

نتایج یک پژوهش هندی که در سال 2009 روی آرتروز زانو انجام شده است نشان می دهد روغن کرچک نیز به اندازه ی کپسول دیکلوفناک برای تسکین درد آرتروز موثر است و عوارض جانبی این داروها را نیز ندارد.

روش استفاده
می توانید یک تا دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به تنهایی و یا مخلوط شده با کمی آب، روی مناطق دردناک زده و به آرامی بمالید.

 روغن کرچک برای رفع یبوست
روغن کرچک ملین است. این روغن حاوی 90 درصد اسید ریسینولئیک است که یک اسید چرب مفید برای انقباض ها و ترشحات روده می باشد، در نتیجه برای رفع یبوست به کار می رود.

البته باید توجه داشته باشید که این روغن قوی می باشد و نباید در مصرف آن زیاده روی شود، چون می تواند باعث التهاب و آسیب روده ها شود.

روش مصرف
برای مقابله با یبوست می توانید هر دو یا سه روز یکبار، یک قاشق چایخوری روغن کرچک به تنهایی و یا مخلوط شده با کمی آب میل کنید.

اگر مصرف این روغن مفید نبود، بهتر است مصرف آن را متوقف کنید، چون یبوست در اثر عوامل متعددی بروز می کند و بهتر است به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنید.

 روغن کرچک برای مقابله با ورم پا و سلولیت
نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که روغن کرچک برای تحریک دستگاه لنفاوی بدن مفید است. این روغن باعث فعال شدن جریان مایع لنف می شود.

اگر از ورم پا یا سلولیت ناشی از احتباس مایعات در بدن رنج می برید، می توانید از این روغن برای بهبود وضعیت تان استفاده کنید.

روش استفاده
می توانید چند قطره روغن گیاهی گریپ فروت یا سرو کوهی به روغن کرچک اضافه کرده و پاها را از پایین به بالا با حرکات دورانی ماساژ دهید.

 روغن کرچک برای تسکین دل درد
روغن کرچک ضداسپاسم و ضددرد است و برای تسکین دل درد موثر می باشد.

روش استفاده
برای تسکین دل درد ناشی از قاعدگی و نفخ می توانید از این روغن  به عنوان مرهم استفاده کنید. می توانید مقداری ازاین روغن را روی دستمالی تمیز و یا گاز استریل ریخته و روی شکم تان قرار دهید.

برای افزایش تاثیرگذاری این مرهم می توانید یک بطری حاوی آب گرم و یا کوسن گرم را روی آن بگذارید و به مدت یک ساعت دراز بکشید.
 
روغن کرچک دوست پوست های خشک
روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب امگا9، امگا6 و ویتامین E است. تمام این مواد در ترکیب بیشتر محصولات آرایشی-بهداشتی مانند کرم های مرطوب کننده وجود دارند.

روغن کرچک خاصیت نرم کنندگی دارد و التیام بخش است. این روغن باعث تنظیم pH پوست می شود و حالت اسیدی آن را کاهش می دهد. به این ترتیب می توانید از آن برای پوست های آکنه دار استفاده کنید.

توجه داشته باشید زمانی که حالت اسیدی پوست پایین باشد، امکان تکثیر باکتری های بیماری زا کاهش پیدا می کند. از این روغن برای بهبود خشکی پوست، اگزما و پسوریازیس نیز استفاده می شود.

اگر آکنه دارید بهتر است با احتیاط از این روغن استفاده کنید. می توانید این روغن را به میزان کم روی جوش ها بزنید.

روش استفاده
قبل از خواب این روغن را روی پوست صورت و یا دست ها، زانوها و آرنج ها که بیشتر خشک می شوند بزنید.

علاوه بر این می توانید از آن به عنوان کرم دور چشم و برای مقابله با گودی زیر چشم استفاده کنید.

استفاده از این روغن برای نرم کردن پینه دست و پا نیز توصیه می شود.

 روغن کرچک برای داشتن موها، ناخن ها و مژه های سالم
روغن کرچک حاوی ویتامین E و مواد معدنی است و به همین دلیل باعث تقویت موها، مژه ها و ناخن ها می شود.

در صورتی که دچار ریزش مو شده اید می توانید از این روغن به عنوان ماسک استفاده کنید تا رشد مجدد موها با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

البته بهتر است این روغن را با روغن زیتون مخلوط کنید تا علاوه بر افزایش ویتامین های آن، حالت چسبندگی آن کمتر شود.
 
برای تقویت موها
بهتر است شب ها مقداری از این روغن را به نوک انگشت ها زده و پوست سرتان را ماساژ دهید تا جریان خون در رگ های موجود در کف سر افزایش پیدا کند.

سپس موهایتان را با حوله ببندید و تمام شب روغن را روی سرتان نگه دارید. صبح، موها را با شامپوی روزانه خود شستشو دهید.

لازم است که این کار را به مدت چهار هفته و هر روز و یا هر دو روز یکبار تکرار کنید. سپس سه هفته به موهایتان استراحت دهید تا پوست سرتان به آن عادت نکند.

اگر ریزش مویتان متوقف نشد (البته منظورمان ریزش موی غیر ارثی و بر اثر استرس و غیره است) می توانید یک دوره ی دیگر از این روغن استفاده کنید.
 
برای تقویت ناخن ها
روغن کرچک باعث افزایش استحکام ناخن ها می شود. داخل یک نعلبکی، مقداری روغن کرچک بریزید و انگشت هایتان را به مدت 10 دقیقه داخل این روغن قرار دهید. هر هفته یکبار این کار را انجام دهید. می توانید به روغن تان چند قطره لیموترش نیز اضافه کنید.

 برای تقویت و رشد مژه ها
روغن کرچک به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی باعث تقویت و رشد مژه ها نیز می شود. می توانید ظرف خالی ریمل را شسته و داخل آن را با روغن کرچک پر کنید. هر شب مقداری از این روغن را به کمک برس ریمل به مژه هایتان بزنید و اجازه دهید تمام شب روی مژه ها بماند. صبح با شیرپاک کن، مژه هایتان را تمیز کنید.