ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا
ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

خداوکیلی شما قضاوت کنید.......؟اخه چرا خداوند تفاوت بین.........

کارخانه پورشه از یک مدل سفارشی خود فقط 66 عدد تولید کرده که 12 عدد آن ظرف مدت کمی در ایران به فروش رفته است! / تصویری که ما تا چند سال پیش از خیابان های تهران در ذهن داشتیم خیلی با حالا متفاوت بود. آن روزها تهران شهری بود که از هر سه خودرویی که در آن تردد می کردند دوتای آنها پیکان بود...
 برترین ها به نقل از هفت صبح : کارخانه پورشه از یک مدل سفارشی خود فقط 66 عدد تولید کرده که 12 عدد آن ظرف مدت کمی در ایران به فروش رفته است. اشرافیت لجام گسیخته در خیابان های تهران بیداد می کند.

تصویری که ما تا چند سال پیش از خیابان های تهران در ذهن داشتیم خیلی با حالا متفاوت بود. آن روزها تهران شهری بود که از هر سه خودرویی که در آن تردد می کردند دوتای آنها پیکان بود. خیلی به زحمت می شد اتومبیل های گران قیمت دید. اگر بود هم تعداد آنها به انگشتان دو دست هم نمی رسید و همه پلاک گذرموقت داشت اما حالا شرایط تغییر کرده، شهر پرشده از خودروهای شیک و گران قیمت.

محصولات بنز، پورشه و ب.ام.و در خیابان ها جولان می دهند. این تصویری بود که سال ها ما از خیابان های کشورهای شیخ نشین قطر و امارات در ذهن داشتیم اما حالا واردات پورشه به ایران حسابی قوت گرفته. خودروهای چندصدمیلیونی که نگاه کردن شان هم لذت بخش است چه برسد به تهران گردی با یکی از این دلبران آهنی.

به گزارش برترین ها پیشینه واردات پورشه به ایران به اوایل دهه 40 شمسی بازمی گردد. یعنی نزدیک 50 سال پیش که البته این واردات فقط موردی بود و آن هم توسط اشخاص متمول جامعه صورت می گرفت. بعد از انقلاب اسلامی سیاست واردات خودرو دستخوش تغییرات مهمی شد و کلا پای پورشه از خیابان تهران بریده شد.


بعدها در دهه 80 پایتخت نشینان چشم شان به چند خودروی پورشه با پلاک گذرموقت روشن شد تا اینکه یک شرکت به نام معین موتورز به عنوان واردکننده رسمی این اتومبیل آلمانی به ایران معرفی شد و در تاریخ 29 اردیبهشت 88 اولین محموله پورشه به طور رسمی به تهران رسید.

به گزارش برترین ها حدود دو سالی می شود که نمایندگی رسمی پورشه در ایران شروع به کار کرده و در همین مدت کم توانسته مشتریان زیادی را به سمت خود روانه کند. پورشه هایی که تا مدت ها رویای ایرانی های مرفه بود، این روزها در خیابان ها تخت گاز حرکت می کنند و تهران را بالا و پایین می کنند. تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که پورشه های واردشده به ایران چه تعداد هستند و چند ایرانی پورشه سوار داریم؟ طبق آمار نمایندگی رسمی پورشه در ایران، این شرکت تاکنون حدود 700 پورشه به ایران وارد کرده است.

اگر میانگین قیمت خودروهای پورشه ای که در ایران وجود دارد 300 میلیون تومان درنظر بگیریم، با این حساب حدودا بیش از 200 میلیارد تومان پورشه در ایران، خیابان ها را بالا و پایین می کنند.

12 پورشه سفارشی در ایران


آن 700 پورشه واردشده به ایران یک طرف، طبق خبرها 12 پورشه سفارشی هم اواخر مردادماه وارد ایران شده و نکته جالب هم آن است که همگی آنها تا به امروز فروش رفته است و عاشقان سرعت مشغول رانندگی با آن هستند. این پورشه ها چه ویژگی به خصوصی دارند که نام سفارشی را همراه خود دارند؟

مدل این پورشه ها  Panamera 4S  است و برای چهار کشور خاورمیانه تولید شده اند و در اصطلاح Middle East Edition هستند. کارخانه پورشه از این مدل سفارشی خود فقط 66 عدد تولید کرده که 12 عدد آن وارد ایران شده و ظرف مدت کمی هم به فروش رفته است.


رنگ این خودرو مرواریدی است و داخل آن تمنام چرم و به رنگ قرمز است. حداکثر سرعت این پانامرا 282 کیلومتر بر ساعت است و قدرت آن 400 اسب بخار است. این خودرو 4/8 ثانیه، سرعتش را از صفر به 100 کیلومتر می رساند و مصرف بنزین آن هم به ازای هر 100 کیلومتر 10/8 لیتر است. نکته جالب این پانامرا سفارشی این است که کنار پادری آن حک شده که خودروی فوق چندمین خودروی تولیدشده از 66 خودرو است. قیمت های این پورشه هم بسته به آپشن های آن از 400 میلیون تا 500 میلیون متغیر است.


پورشه در تخت طاووس!

برای اینکه ببینیم با چند میلیون تومان می توانید در خیابان های تهران پورشه برایند به یک نمایشگاه اتومبیل در خیابان مطهری سر می زنیم. قیمت ها براساس آپشن ها، رنگ و سال ساخت خودرو متفاوت است.

 در این نمایشگاه از 158 تا 610 میلیون تومان قیمت ها متغیر است اما اگر کسی خیلی صفر بودن خودرو برایش مهم نباشد می تواند از خودروهای 2010 و 2011 استفاده کند. مثلا یک پورشه باکستر قرمزرنگ که فقط هزار کیلومتر کار کرده است، 158 میلیون تومان قیمت دارد درصورتی که صفر  آن برای خریدار خیلی بیشتر از این حرف ها آب می خورد.


البته ناگفته نماند که به دلیل تعرفه بالای گمرک و مبلغ سنگین پلاک کردن، هزینه سوار شدن این خودروها در تهران  خیلی بالاتر از قیمت واقعی است. مثلا یک پورشه پانامرا S4 در دوبی بین 125 تا 161 هزار دلار بسته به نوع امکاناتش قیمت دارد اما در تهران همین خودرو 365 میلیون تومان روی دست خریدار خرج می گذارد.

قیمت انواع پورشه در یک نمایشگاه اتومبیل در تهران

پورشه پانامرا

طلایی 2012

360 میلیون تومان

پورشه کاین S

قهوه ای 2012

355 میلیون تومان

پورشه پانامرا

نوک مدادی 2012

350 میلیون تومان

پورشه باکستر

قرمز 2011

158 میلیون تومان

پورشه پانامرا 4S

بادمجانی 2012

365 میلیون تومان

پورشه 911

خاکستری 2010

240 میلیون تومان

پورشه پانامرا 4S

سفید، توربو، 2012

610 میلیون تومان

پورشه کاین S

سرمه ای 2011

368 میلیون تومان



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد