ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا
ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده ام..........در کنج ویران مانده ام . خمخانه را گم کرده ام ......حضرت مولانا

شما باور میکنید؟؟؟؟؟

این روز ها در کشاکش قیمت ارز و سکه خبری منتشر شد که با واکنش و اطلاعیه ای از سوی دانشگاه شریف رو به رو شد .
مریم صدرالادبایی :خبر این بود که هزینه تحصیل پسر رییس جمهور در پردیس بین المللی دانشگاه شریف در کیش ترمی  20 میلیون تومان است . دانشگاه شریف در بیانیه ای اخبار منتشر شده در خصوص هزینه تحصیل مهدی احمدی نژاد ، میزان آن را تکذیب کرد.و متذکر شد که "در پی درج خبری مبنی بر تحصیل آقای مهدی احمدی نژاد در واحد بین الملل دانشگاه صنعتی شریف با شهریه 20 ملیون تومان در هرترم، باطلاع می رساند: ایشان ضمن طی فرایند معمولی و باگذراندن آزمون مربوطه در این واحد پذیرفته شده است و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با احتساب تخفیف مربوط به اعضای هیات علمی دانشگاه ها در کل مدت تحصیل ایشان به مراتب از مبلغ اعلام شده پایین تر می باشد. "
اما کنجکاو شدیم تا بدانیم هزینه تحصیل برای یک دانشجو در این دانشگاه چقدر است و به عبارتی پسر رییس جمهور برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد چقدر باید هزینه کند ؟
بنا به آنچه که در سایت این دانشگاه آمده است :
شهریه هر نیمسال تحصیلی شامل شهریه ثابت به علاوه شهریه تعداد واحدهای هر نیمسال می باشد. شهریه ثابت هر نیمسال تحصیلی 1980 یورو، برای هر واحد درسی اخذشده 132 یورو، برای هر واحد پروژه 300 یورو، برای هر واحد آزمایشگاهی 198 یورو، برای هر واحد جبرانی 66 یورو محاسبه خواهد شد.(معادل ریالی هر واحد یورو برای نیمسال دوم سال تحصیلی 91-90 برابر 15000 ریال محاسبه میگردد).• مبلغ شهریه شامل هزینه های مسکن، ایاب وذهاب، تغذیه ،کتاب و سایر هزینه های دانشجویی نمی شود.
• در صورت حذف ترم، انصراف و یا اخراج دانشجو از برنامه در هر یک از مراحل تحصیل و به هر دلیل، وجوه دریافتی از دانشجو بابت شهریه به وی مسترد نخواهد شد .
• پرداخت شهریه ثابت در هر نیمسال تحصیلی الزامی است حتی اگر دانشجو در مرخصی تحصیلی باشد و یا آنکه در واحدهای جبرانی یا زبان ثبت نام کرده باشد .
با این حساب با یک حساب سر انگشتی برای یک دوره 4 ترمه کارشناسی ارشد 7920 یورو هزینه ثابت و برای 34 واحد اجباری و 12 واحد جبرانی برای برخی رشته ها با متوسط در نظر گرفته شده برای واحد های درسی ،پروژه و واحد های آزمایشگاهی  ،این 46 واحد حدود 9200 یورو در مجموع می شود .
که با احتساب یورو به قیمت  اعلام شده دولتی در مجموع  17120یورو یا به عبارتی 27 میلیون و 392هزار تومان می شود.
 البته این هزینه بدون در نظر گرفتن نخفیف مربوط به اعضای هیات علمی دانشگاه ها و البته بدون در نظر گرفتن هزینه های زندگی دو ساله در کیش است .
وبا این حساب باید گفت که هزینه تحصیل پسر رییس جمهور به مراتب کمتر از ترمی 20 میلیون است که خبر آن دیروز دست به دست در سایت ها می چرخید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد